Minarelli AM6

jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut jawa123 » 24.10.2013 12:49

Jos meinaat sitä yläpään neulalaakeria niin ei tarvii.
Mulikka1
Pyörä:
Ktm Exc 125 -02, Yamaha Dt 50R -04 Project
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
15.4.2013 23:15
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Mulikka1 » 24.10.2013 14:20

Mulikka1 kirjoitti:Mites osaisko joku sanoo et mitä kaikkee pitäis vaihtaa jos haluaa laittaa 2011 detsiin 04-06 johtosarjan ja cdi sun muut. Ei taida mennä tohon moricillisen johtosarjaan kii eli staattori varmaanki ainaki mut pitääkö magneetto vaihtaa? ja meneekö mittarit sunmuut tostanoinvaan kiinni? Alkaa vaan hermot kusta kun noi 11vm omat sähköt pistäny jo 2 moriccia paskaks, jolloin tosin on ollu diodi kiinni eli voiko moricin kärähtäminen johtua diodista? Ja kun koittaa ilman diodia niin toimii todella huonosti noilla kahdella moricilla
nostellaas
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 24.10.2013 20:05

Jurpelo kirjoitti:Oliko toi kytkimen säätö niin, että ruuvi, joka lukittu mutterilla kytkimen keskeltä, ruuvataan kiinni ja sitten 1/4 kierrosta auki? Korjatkaa jos väärin, kiitos.


Jep, 1/4 - 1/2 kiekkaa.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Trmm
Pyörä:
-88 Suzuki pv, -09 Peugeot xps
Paikkakunta:
Keitele
Liittynyt:
8.5.2011 20:59
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Trmm » 28.10.2013 21:29

Paljonko ehjästä mg-puolen lohkosta kehtaa maksaa? :D
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut sampul1 » 29.10.2013 9:16

Tavallisen ja powerupin erot?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 31.10.2013 23:27

Voiskos joku viisas kertoo et miks laatikkoöljyt tulee pihalle kytkimen akselin juuresta, ku pikkuse huudattaa ? Sen kyll tajuan et stefa vuotaa ja kerran oon jo sen vaihtanu mut ei auttanu mitää..(ja kyllä oli oikeen kokone stefa) omasta mielestä öljyjen ei pitäs nousta sinne asti? ja kyseessä kuriton yamaha dt 08
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.11.2013 12:41

Mietis nyt, kun kytkinkruunu pyörii kauheeta vauhtii ni kylhä se vatkaa sen öljyn joka puolelle.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 1.11.2013 19:55

Öljyä on vaan liikaa, tai kytkinakseli on kulunut urille siitä tiivistyspinnasta.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
K0r5t0
Pyörä:
Detsi leipoo
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
19.8.2012 21:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut K0r5t0 » 1.11.2013 20:42

Moi!
osaakos joku sanoae, että miksi vaihteet ei mene päälle :D Ennen kuin laitoin lohkot kiinni toisiinsa, niin kääntelin sitä polkimen akselia ja vaihteet näytti menevän normaalisti päälle ja sitten kun laitoin lohkot kiinni niin ei löydy vaihteita. Vapaa on koko ajan päällä ja polin liikkuu ylös ja alas mutta vahde ei mene päälle.
Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa mikä on mennyt väärin.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 1.11.2013 23:55

Ootko pyöritelly vetoakselia samalla? Kun nää koneet on rakennettu sillei, että vaihteet ei koneen paikallaan ollessa mene silmään. Eli kampea vaikka ylöspäin vaihdepoljinta, ja samalla pyörittelet vetoakselia niin vaihteitten pitäs loksahtaa paikalleen.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 2.11.2013 0:12

sampul1 kirjoitti:Tavallisen ja powerupin erot?


Vähän myöhään vastaus mutta:

Powerup: Hieman vähemmän kuristettu putki, imukaula, ilmanputsari ym. kuin yleensä, mutta rajoitettu cdi-boxi

Tavallinen: Hyvin rajusti kuristettu, kierrokset rajoittamattomat.

Powerup vakiona parempi koska enemmän tehoa, jos meinaa kunnolla virittää, vaatii rajoittimen ohittamisen.
Jotkut tavalliset miltei ajokevottomia vakiona, viritettynä rajottamattomat kiekat plussaa.

Kuristusten poiston jälkeen eroa siis vain powerupin rajoitin.
K0r5t0
Pyörä:
Detsi leipoo
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
19.8.2012 21:05
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut K0r5t0 » 2.11.2013 0:20

arsori kirjoitti:Ootko pyöritelly vetoakselia samalla? Kun nää koneet on rakennettu sillei, että vaihteet ei koneen paikallaan ollessa mene silmään. Eli kampea vaikka ylöspäin vaihdepoljinta, ja samalla pyörittelet vetoakselia niin vaihteitten pitäs loksahtaa paikalleen.


Juu pyöritin vetoakselia koko ajan. Koitin sitten painaa poljinta vähän enemmän voimalla ja vaihteet alkoivatkin vaihtumaan :) Joku tuolla silti kusee, koska polkimen päällä pitää melkein istua jotta vaihde vaihtuu. Vapaata en myöskään normaalista paikasta löytänyt, mutta jokaisen muun vaihten välissä meni vapaalle. Avasin koneen ja mietin järjellä että mikä olisi väärin mutta en keksinyt.
Ennen vaihteisto toimi täydellisesti ja ainoastaan lakerit on vaihdettu.
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut sampul1 » 2.11.2013 1:04

aamojj_ kirjoitti:
sampul1 kirjoitti:Tavallisen ja powerupin erot?


Vähän myöhään vastaus mutta:

Powerup: Hieman vähemmän kuristettu putki, imukaula, ilmanputsari ym. kuin yleensä, mutta rajoitettu cdi-boxi

Tavallinen: Hyvin rajusti kuristettu, kierrokset rajoittamattomat.

Powerup vakiona parempi koska enemmän tehoa, jos meinaa kunnolla virittää, vaatii rajoittimen ohittamisen.
Jotkut tavalliset miltei ajokevottomia vakiona, viritettynä rajottamattomat kiekat plussaa.

Kuristusten poiston jälkeen eroa siis vain powerupin rajoitin.

Eli itse MOOTTORI ei eroa? :D En ikinä oo omistanu minarellia, mutta nehän mainostaa joissain "uusi Power Up-moottori" yms. Eikä Fanticissa oos istten "Scuderia Minarelli"? Mikä se sitte on?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 2.11.2013 1:50

Kone itsessään on aina sama minarelli am6, kuristustavat vain ovat erilaiset, ja jotain ulkonällisiä eroja saattaa muoveissa olla.

Tietääkseni koneesta oli myös joku versio, jossa oli vahvistettu kytkin vakiona. am6j tjms nimeltään?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 2.11.2013 20:47

Itsekin muistelisin että Fantic tai HM mainosti ainakin jotain AM6(joku kirjain tässä) moottoria, jossa olisi vakiona jo vahvempi kampura ja jotain muita eroja.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista