Nyt saa luvan riittää. Ajoin tänään kaverin riejulla (mrx) jossa enox ja toimii kyllä ihan saatanasti paremmin (lue täydellisesti) ku mulla ja alko vituttaa . Mulla on siis (mrt) enox, 104 suutin ja neulan sokka toiseksi ylimmässä lovessa. Käynnistäessä kylmänä nostaa kierrokset turhan korkeelle, varmaan siihen 7krpm paikkeille, ja ryyppy alkaa vaikuttaa vasta noin minuutin päästä käynnistyksestä. Mitä tälle vois tehä et ei alkais huutaa? Ryyppy tarkistettu ja toimii kyllä. Alakierroksilla röpöttaa vähän liikaa kaasupohjassa, mutta kun pääsee piikille, niin toimii täydellisesti. Ja sitten toinen. Ottaa kierroksia lämpimänä aika ilosesti, siihen 9krpm paikkeille asti, kunnes "stumppaa" eli pätkäsee sillee oudosti. Kaasupohjassa siis *päärrrrrrrrrrrrmooooooooopärrrrrrrrrrrrmoooooo...* (pär=normaali kiertäminen, moo=stumppaaminen, pätkiminen) ja tämän takia esim keuliminen on mahdotonta, kun ei saa tarpeeks kierroksia kytkinpommiin Myös kiihdyttäessä 1-2 vaihteilla tekee tätä samaa mooausta satunnaisesti, sekä vauhdissa kytkimen päästäessä välillä mooaa niin, että pitää "rev matchata" ennenkun päästää kytkimen Aion kokeilla kaverin puolalla ja/tai cdillä vielä, josko auttais, muuta en keksi, kun tulppa ja hattukin vaihdettu, eikä vaikuttanut. Pitäiskö vielä koittaa pätkästä siitä tulpanjohdosta vähän pois ku en pätkässy hatunvaihdon yhteydessä?
Kaasarin manuaalista säätöohjeet. Säätö tapahtuu kohon peltiläpyskää taittelemalla. Ei mitään muistikuvaa mitkä olis ohjearvot noissa lortoissa, vaikka pari kertaa joutunutkin niitä säätämään.
Nyt lähtee kyllä rieju ihan vitun pian jos en saa kuntoo... Burnasin tossa ja onnistuin jotenki paskomaan kytkintä Eli vaikkei kytkin ollu pohjassa niin ei kiksi ottanu. Kytkin otti tavallaan vitusti liikaa ylempää kun normaalisti, ei jäykistynyt tai mitään. Noh vaijeri irti ja sai käyntiin ja sitten se "prikkaruuvi" ainoastaan siitä säätöruuvista paikalle ja nyt toimii jotenkuten, ottaa silti vitun ylhäältä kytkin ja vaihteistoöljyt lentää kytkintapista. Näyttää että kytkintappi ei enää menis niin pitkälle kun ennen kytkintä painaessa, a alkaa ottaa aiemmin. Kytkin rempattu about 1000km sitte. MItäköhä vittuu siel on tapahtunu?
E: Kytkinlevyt aivan paskana, muuta epänormaalia en huomannu
En oo löytäny tosta dellorton 16mm phbn:än kohosta mitään peltiläpyskää
Kirjoittanut Vauhtiviivaleditarra » 14.9.2014 20:31
Mistä johtus derbin huono kulkupuoli? Elikkä edellinen kulki 11 eturattaalla ja hukkaputken tukkimisella 65, mutta nykynen mistä on tukittu hukkaputki ja 13 eturatas nii meneeki vaan 55
Ei ei ei pää räjähtää mitä tälle voi oikeesti tehä Kaasarin putsasin, luistista oi lohjennu tosi pieni pala, en tiiä voiko aiheuttaa tätä. Pari numeroa pienensin pääsuutinta, ja laitoin neulan sokkaa yhden alemmas ja meni ihan vähän paremmaks.
No nyt on parempi video kuin se sun edellinen, tuohan käy selvästi liian rikkaalla. Kuten edellä neuvottiin, reilusti pienempää pääsuutinta. Neulan säätö ei vaikuta täyskaasulla käyttäytymiseen.
Toinen vaihtoehto on yhä sytytys, tekee samaa jos ei anna kipinää esim. paineen takia. Tulpan kärkivälin säätöä voisi kokeilla, vaikkapa tuskin vaikuttaa.
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Noni, nyt on masai tallissa. Ilmeni tämmöinen ongelma. Otin imukaulan kurin pois ja pistin kasaan uusilla tiivisteillä. Kaikki ok, lähti laakista käyntiin.
Ongelma on tyhjäkäynnissä. Heti kun antaa kierroksia ja laskee ne kone jää leijumaan noin 5 sec aika korkealle kunnes laskee hitaasti ja sammuu, kaasun kanssa pysyy käynnissä. Jos taas pitää ryyppyä päällä niin kone kiertää tasasesti about samoissa kierroksissa kuin mainitsemani 5sec sisällä. Tyhjäkäyntiä olen säätänyt ja samoiten seosruuvia, Ei ole muuta eroa kuin kiertää vaan tyhjäkäynnillä kovempaa samoiten kaasun jälkeen. Luistin liikkuu eikä jää jumiin
Edit: Vika löyty, kyse oli venttiileistä
Viimeksi muokannut Kinkki päivämäärä 18.9.2014 19:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Mitä oman riejun vikoja on tullu korjattua ni sytkä tekee just tollasta. Jos laihentaminen ei auta, tsekkaa tulpanhattu. Iteltä levis (väljeni koska 1pyttysen tärinä) riejun vakiotulpanhattu ja teki just tollasta sillon. Parani heti kokonaan kun vaihoin NGK:n tulpanhatun.
Moro! osaisko kukaan sanoa mikä vois olla mopossa vikana kun pintakaasulla ajelee toimii hyvin muttakun alkaa kierrokset nouseen nii sit hyytyy ja sammuu ja jos painaa kytkimen pohjaan ja kaasua nii kierrokset jää leijumaan ja lopulta sammuu.Tulpan ja imukaulan oon vaihtanu ja suuttimia on kokeiltu eri kokoisia. kyseessä siis gilera rcr -07. asiallisia vastauksia! kiitos!
Mikä tässä mun mopossa on kun lähtee hienosti käyntiin ja sitten kun on vähän matkaa ajanut jos vaikka hidastaa risteykseen niin sammuu, sitten lähtee käyntiin vain ryypyllä japysyy hetken aikaa taas käynnissä. Kiitos valmiiks