Vannetopic

Japa.
Pyörä:
2x RS125, 2xPV, TS125r, SF2
Paikkakunta:
föglöBori
Liittynyt:
20.4.2007 14:48

ViestiKirjoittanut Japa. » 18.12.2008 21:56

TseiTsei kirjoitti:Hmm. Ajattelin jos suojaan pinnojen alut esim. teipillä, että hioessa ei pinnojen pinta pääse pilalle ja ala ruostumaan. Tietysti helpompaa olisi varmasti hioa, jos ottaisin pinnat pois mutta epäilen pinnoitustaitojani ja pinnoitus ammattilaisella tuo mukavasti lisähintaa. :D
Mistäköhän löydän Ral-sävykartan ?

http://www.colorificioarco.it/imm/prodz/274.jpg
tossa on joku tynkä:)
Pv keulii kaasusta ja pysähtyy jarrusta.
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 18.12.2008 22:12

Kiitos ja kumarrus tuosta värikartasta. :)
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
PoikaneV
Pyörä:
Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
28.5.2008 0:24

ViestiKirjoittanut PoikaneV » 19.12.2008 18:15

Tässä parempi:
-> http://www.automaalit.net/WebRoot/Gagar ... 2E_net.pdf
"that's what you get when you party naked"
M``
Pyörä:
Yamaha Dt X50 -08
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
4.3.2008 21:10

ViestiKirjoittanut M`` » 20.12.2008 23:49

Semmonen kysymys olis että kun alkukesästä jäi vähän vähemmälle takavanteen pesu niin siihen pääsi ketjujen öljyt syöpymään kii eikä millään meinaa lähtee. Metal Polish ja joku automaalin hionta vaha on testattu mutta ei meinaa lähteä. Että mikä olis hyvä "tökötti" millä sais öljyn irtoo? Kun ei hiekkapaperillakaan viittis alkaa hioo vanteen pintaa.
makke122
Paikkakunta:
turku
Liittynyt:
28.6.2007 15:51

ViestiKirjoittanut makke122 » 21.12.2008 12:12

M`` kirjoitti:Semmonen kysymys olis että kun alkukesästä jäi vähän vähemmälle takavanteen pesu niin siihen pääsi ketjujen öljyt syöpymään kii eikä millään meinaa lähtee. Metal Polish ja joku automaalin hionta vaha on testattu mutta ei meinaa lähteä. Että mikä olis hyvä "tökötti" millä sais öljyn irtoo? Kun ei hiekkapaperillakaan viittis alkaa hioo vanteen pintaa.

eikös bensa oo melkee paras liuotin? tai sit voit kokeilla jotain teollisuus liuotinta jos saat jostain käsiis...
galtsu
Gle0
Pyörä:
Husq SM 125 '09
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.8.2008 22:42

ViestiKirjoittanut Gle0 » 21.12.2008 12:21

makke122 kirjoitti:
M`` kirjoitti:Semmonen kysymys olis että kun alkukesästä jäi vähän vähemmälle takavanteen pesu niin siihen pääsi ketjujen öljyt syöpymään kii eikä millään meinaa lähtee. Metal Polish ja joku automaalin hionta vaha on testattu mutta ei meinaa lähteä. Että mikä olis hyvä "tökötti" millä sais öljyn irtoo? Kun ei hiekkapaperillakaan viittis alkaa hioo vanteen pintaa.

eikös bensa oo melkee paras liuotin? tai sit voit kokeilla jotain teollisuus liuotinta jos saat jostain käsiis...


Tinnerilläkin voisi lähteä.
Galleria
M``
Pyörä:
Yamaha Dt X50 -08
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
4.3.2008 21:10

ViestiKirjoittanut M`` » 21.12.2008 18:59

Tinneriäkin testattiin mutta ei lähteny :ss vois hankkia kaikennäkösii mahdollisii tököttejä ja sitten vaan hinkkausta, hinkkausta ja hinkkausta. Kyl se nyt varmaan joskus se lika irtoo
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 22.12.2008 1:52

Itse olen tehokkaimmaksi todennut SRC:n. Eli tuossa aineessahan on myös liuottava puhdistusominaisuus, joten sillä pitäisi aika hyvin irrota. Mutta kokeile nyt ensiksi noita raskaimpia liottimia mutta jos ei meinaa auttaa, niin karhunkielellä tai hienolla hiekkapaperilla lähdet kiillottelemaan. ;)
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
PoikaneV
Pyörä:
Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
28.5.2008 0:24

ViestiKirjoittanut PoikaneV » 22.12.2008 2:27

TseiTsei kirjoitti:Itse olen tehokkaimmaksi todennut SRC:n. Eli tuossa aineessahan on myös liuottava puhdistusominaisuus, joten sillä pitäisi aika hyvin irrota. Mutta kokeile nyt ensiksi noita raskaimpia liottimia mutta jos ei meinaa auttaa, niin karhunkielellä tai hienolla hiekkapaperilla lähdet kiillottelemaan. ;)

Tarkotitkos SCR:llä CRC:tä:
http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp. ... AUTOMOTIVE ?

:P
"that's what you get when you party naked"
wilzude
Pyörä:
WR & Kymzo
Paikkakunta:
Jns
Liittynyt:
15.2.2008 17:05

ViestiKirjoittanut wilzude » 22.12.2008 13:40

Kannattas varmaan testii asetonii.
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 22.12.2008 15:53

PoikaneV kirjoitti:Tarkotitkos SCR:llä CRC:tä:
http://www.crcind.com/csp/web/ProdDisp. ... AUTOMOTIVE ?

:P


Oho. Hieman jo väsytti, eli korjaan CRC.
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
samuxd
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.4.2008 19:38

ViestiKirjoittanut samuxd » 22.12.2008 16:02

Wurthin metallinpuhdistusainetta kannattaa kokeilla, meillä ainakin koulussa sitä on. Ainakin vanhasta ruohonleikkurista lähti kivasti kaikki paskat pois kun pestiin tolla aineella. :)
Myydään purkumopoja/skoottereita! Myös paljon muuta osaa myynnissä! Katso ilmoitukset tästä!

http://samuxd.kuvat.fi/kuvat/
`asq
Pyörä:
Suzuki PV
Liittynyt:
28.5.2008 20:31

ViestiKirjoittanut `asq » 26.12.2008 4:52

Eli, Gillen vanteet ajattelin kultasiks maalauttaa tossa lähellä sijaitsevassa tuotemaalauksessa. Sitä vaan että onko jollain sitä kokemusta erilaisista maaleista, että miten se normaali ruisku pysyy vai pitäiskö se olla sitten pulverimaalauksella? Ja millasia hintoja niillä pulverimaalauksilla on, tietty kaikilla paikoilla omat hintansa, mut suunnillee? :D
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 26.12.2008 16:15

Kyllä se maali kummallakin maalausmenetelmällä pysyy. Tuokin riippuu niin paljon pohjatöistä.
Joka tapauksessa kestävämmäksi on kehuttu tuota pulverimaalausta.
Halvimmillaan maksaa 10€/vanne. Tuohon siis ei sisälly mitään pinnojen suojauksia ja pohjatöitä, jotka kannattaakin tehdä itse. ;)
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 26.12.2008 20:37

Usein siinä vain käy niin, että jos itse tekee pohjat niin ne on tehty niin perseelleen, että maalari joutuu kuitenkin tekemään ne itse uudelleen :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista