Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 27.12.2009 1:10

Enemmän niitä on käytettynä kierrossa kun tunturiin.
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 27.12.2009 14:20

Slerpa_ kirjoitti:Enemmän niitä on käytettynä kierrossa kun tunturiin.


Melkosta paska puhetta kyllä... :lol: Kyllähän sitä tunkkaan saa enemmän viripalikka kun Minarellin lootaan.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 27.12.2009 14:22

Uutena saakin tunturiin, mutta minarelliin löytää käytettynä paremmin.
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 29.12.2009 13:45

Muistaakseni menee melkolailla heittämällä toi minarellin aski. Ja toi minarellin aski on noin 100 kertaa parempi kuin tunturin. Lähinnä juuri kytkimen osalta. Kampiakseli on ton morinin koneen kanssa sama.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
KONSTINEN93
Liittynyt:
14.5.2007 18:20

ViestiKirjoittanut KONSTINEN93 » 30.12.2009 12:38

kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon
vaijerinvenyttäjä
Liittynyt:
2.3.2008 15:00

ViestiKirjoittanut vaijerinvenyttäjä » 30.12.2009 12:43

en nyt ole kyseisten moottorien kanssa touhunut mutta jos stefa päästää kampikammiosta painetta kytkinpuolelle ja sitten on vaikka joku huohotus reikä tukossa niin se vois sitten jotenkin noin oireilla.
rairairaisu
Pyörä:
Ktm SX 150
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
9.3.2007 20:49

ViestiKirjoittanut rairairaisu » 30.12.2009 22:01

Todennäkösesti liikaa öljyä konees, tulee siitä huohotus reijästä ylinmääräset pois
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 15.1.2010 22:41

Janttura kirjoitti:Jotkut puhuivat aprilia af1 forumilla että olisi joku rv3 elikkä 3 vaihteinen mosa? Pitäneekö siis paikkansa? Puhuivat myös 5 vaihteisesta.


on olemassa 3,4,5 ja 6-vaihteisia VANHOJA minarelleja ,esim: DL3,DL4 joista DL4 on käsittääkseni kaiketi myös nimellä RV4. DL3 on kuten DL4 mutta yksi vaihde vain puuttuu (joko vain ratas vetoakselilta tai sitten oli peräti kytkinakselikin vain kiinteä 3-rattainen ja vetarilla 3-ratasta)

MR6 on tavallaan AM6 esi-isä.
Kauppani Blogi: http://www.motot.net/blog/ojatalo/
RaCeR!
Pyörä:
Gilera RCR & Pappa-Tunturi
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
22.11.2007 18:33

ViestiKirjoittanut RaCeR! » 16.1.2010 19:39

KONSTINEN93 kirjoitti:kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon


se on näisä koneisa ikäänkuin 'tyyppivika', kokeiles kiristää sitä vaijerin kiinnikettä, siinä on nimittäin jengat.
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut ojatalo » 16.1.2010 20:30

ei taida auttaa kiristys, koska kyseisessä osassa on mallista riippuen huohotin REIKÄKIN.

kiristys taasen voi saada kyseisen osan väärään asentoon, jolloin kytkinvaijerilinja on väärään suuntaan ja pahasti. edes fiiberi tiivisteen lisäys paksuudesta riippuen alle ei välttämättä auta kumpaakaan asiaa.
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 20.1.2010 18:00

RaCeR! kirjoitti:
KONSTINEN93 kirjoitti:kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon


se on näisä koneisa ikäänkuin 'tyyppivika', kokeiles kiristää sitä vaijerin kiinnikettä, siinä on nimittäin jengat.


Jos se öljyn tulo haittaa (se ei vakavaa ole) niin kannattaa tehä niinku minä tein. Puhistaa sen kohdan ja ympäristön ja laittaa jotakin tiivisteliimaa/massaa siihen, kuten vaikkapa sikaflexiä. Ei enään vuoda ja kone pysyy puhtaana. ;)
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 24.1.2010 20:00

Käykää kattomassa meikäläisen uutta ideaa... Galleriasta Helkama osioon.
Wuuzzi
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
8.2.2005 18:58
Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

ViestiKirjoittanut Wuuzzi » 8.4.2010 19:40

Jeps, eli nyt asiantuntijat ryömikääs koloistanne esille... tarttee tietoa!..
kyseessähän on P4R ... sille tehty pikainen ruumiinavaus.. sähköosia hukkaantunut.
tarkoituksena vaihtaa kärjettömät sytkät tilalle, tarvis listan yhteensopivista sytkistä (täydellinen alustalevy ja syttypuola yms, ja jos valopuolalla jännitteet muuttunee ni mieluusti seki ilmottaa). ja kaiken järjen mukaan vanha vauhtipyörä pitäisi passata, siinähän on vain magneetit.

tietty ois jossain kaverin nurkisa lojumassa axun sähöt, mut ne o paikallaa viriruoskasa joka o jossai hevonkuusessa.
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 11.4.2010 20:21

KONSTINEN93 kirjoitti:kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon


Niinkuin on jo vastattu, on tuossa keskilokossa huohotin. Eli juuri siinä kohdassa, johon kytkinvaijjerin kierresäätö tulee. Siinä on siisti poraus, jota ei kannata suinkaan tukkia. Jos kone oksentaa öljyä, on koneessa vikaa. Joko kampikammion paine fuskaa kytkinpuolen stefasta tai lohkojen välistä. Kolmas jo esille tullut vaihtoehto on, että vaihteistossa on liikaa öljyä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Helgata
Liittynyt:
9.5.2010 21:16
Sylinterit

ViestiKirjoittanut Helgata » 8.6.2010 16:50

Hei, tuota sopiiko P4E moottorin vakiopytty tuohon P4R moottoriin ??

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista