Keskustelua rattaista ja ketjuista

hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Keskustelua rattaista ja ketjuista

ViestiKirjoittanut hutilo » 19.6.2010 18:39

Joo homma selvisi rälläkän avulla :)

Ja taas on yksi taito lisää.
extasy
Liittynyt:
4.9.2009 19:00

ViestiKirjoittanut extasy » 22.6.2010 11:51

auttaako 1p. pienempi takaratas paljonka kulkemiseen ? nyt hopperissa 14/33 ja loppuu välit "kesken" että alkaa huutamaan.
hopperiin saa myös 30p takarattaita mutta se taas varmaan syö vääntöjä mukavasti :(.
virejä on giannelli ja 14mm lortto
pommikone
Pyörä:
Kameliderbi, KTM GS, Peugeot SV
Paikkakunta:
E-Tampere
Liittynyt:
11.5.2006 15:16

ViestiKirjoittanut pommikone » 23.6.2010 0:53

Siis. Jos sulla loppuu välit kesken nii ei kyllä pienempää kannata laittaa, vaan vaikka yhtä' piikkiä isompi eteen. Tai kahta, jos loppuu pahasti välit kesken.
Kameliderbillä voittoon!
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52832

Saa tarjota Peugeotin skoottereihin viriosia ja KTM GS 125 osia!
olunen
Liittynyt:
23.6.2010 0:44

ViestiKirjoittanut olunen » 23.6.2010 1:08

extasy kirjoitti:auttaako 1p. pienempi takaratas paljonka kulkemiseen ? nyt hopperissa 14/33 ja loppuu välit "kesken" että alkaa huutamaan.
hopperiin saa myös 30p takarattaita mutta se taas varmaan syö vääntöjä mukavasti :(.
virejä on giannelli ja 14mm lortto

vaiha vittu vaihetta :lol:
extasy
Liittynyt:
4.9.2009 19:00

ViestiKirjoittanut extasy » 23.6.2010 13:55

olunen kirjoitti:
extasy kirjoitti:auttaako 1p. pienempi takaratas paljonka kulkemiseen ? nyt hopperissa 14/33 ja loppuu välit "kesken" että alkaa huutamaan.
hopperiin saa myös 30p takarattaita mutta se taas varmaan syö vääntöjä mukavasti :(.
virejä on giannelli ja 14mm lortto

vaiha vittu vaihetta :lol:

no olipas taas viisas kommentti.
tarkoitan sillain loppuu välit kesken että rupeaa huutamaan helposti ;).
tilauksee lähti 30p takaratas
jjesse
Pyörä:
derbi
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
14.3.2010 18:36

ViestiKirjoittanut jjesse » 25.6.2010 22:30

Riittääkö gileran vakioketjut 11/58 väleille? Entäs 11/62? Jos ei nii minkä pituset pitäs ostaa?
hopperjäbä
Pyörä:
Kawasaki KDX 125cc -92
Liittynyt:
2.2.2010 21:23

ViestiKirjoittanut hopperjäbä » 16.7.2010 0:58

mopossani on nyt kuri pois ja 10/53 välitykset, ajattelin vaihtaa ne 10/50 välityksiin. nouseeko huippunopeus paljonkin? sitten, mitkä on parhaat ja kestävimmät ja laadukkaimmat 420 ketjut?
Opaz
Pyörä:
Kissa
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
26.5.2007 8:28

ViestiKirjoittanut Opaz » 16.7.2010 8:04

Huiput nousee noin kolmella. http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ketju ... p-959.html Näiden ketjujen pitäisi kestää, ei tosin ole kokemusta.
Wadap
Derbiisiendaa
Pyörä:
Derbiiii
Paikkakunta:
Vaala
Liittynyt:
1.7.2010 13:16

ViestiKirjoittanut Derbiisiendaa » 16.7.2010 11:39

hopperjäbä kirjoitti:mopossani on nyt kuri pois ja 10/53 välitykset, ajattelin vaihtaa ne 10/50 välityksiin. nouseeko huippunopeus paljonkin? sitten, mitkä on parhaat ja kestävimmät ja laadukkaimmat 420 ketjut?
http://www.kisaosa.fi/webshop/product_info.php?cPath=32_62_70_201&products_id=635

En tiedä ovatko parhaat, kestävimmät ja laadukkaimmat, mutta hyvät ainakin. :)
Two-Glass
Pyörä:
Yamaha YBR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
28.3.2010 21:40

ViestiKirjoittanut Two-Glass » 16.7.2010 23:19

Noniin, tänään tuli ketjurataspaketti. Eteen 13, taakse 45. Eli eteen yhen piikin pienempi ratas kuin alkuperäinen.. Nyt ihmettelen kun ketjut ei pyöri kunnolla, parin lenkin jälkeen eturattaan piikki ei "osu kohdalleen" vaan siihen keskitapin kohdalle ja ketju pomppaa.. Mikä mättää, eikö ihan normaalisti voi ostaa pienemmän rattaan samanpituisiin ketjuihin vai miten tuo toimii?

Pitäiskö ketjuja lyhentää lenkin verran? Onko ketjuissa väärä JAKO? Kiristysvaraakaan ei hirveästi enää ole kun pienempi eturatas.. Ketjut on 428-118.
hopperjäbä
Pyörä:
Kawasaki KDX 125cc -92
Liittynyt:
2.2.2010 21:23

ViestiKirjoittanut hopperjäbä » 17.7.2010 9:21

kiitoksia vastauksista.
Relander
Pyörä:
X-Race SM '08
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
13.5.2009 8:19
!

ViestiKirjoittanut Relander » 17.7.2010 13:01

Two-Glass kirjoitti:Noniin, tänään tuli ketjurataspaketti. Eteen 13, taakse 45. Eli eteen yhen piikin pienempi ratas kuin alkuperäinen.. Nyt ihmettelen kun ketjut ei pyöri kunnolla, parin lenkin jälkeen eturattaan piikki ei "osu kohdalleen" vaan siihen keskitapin kohdalle ja ketju pomppaa.. Mikä mättää, eikö ihan normaalisti voi ostaa pienemmän rattaan samanpituisiin ketjuihin vai miten tuo toimii?

Pitäiskö ketjuja lyhentää lenkin verran? Onko ketjuissa väärä JAKO? Kiristysvaraakaan ei hirveästi enää ole kun pienempi eturatas.. Ketjut on 428-118.


Tod näk väärä ketjujako mutta meneppäs kemmupuolelle kyselemään!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id8215/ Ostakaa pois!
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 23.7.2010 1:21

Kun on lyhentäny ketjuja nii laitetaaks ne sitte kiinni lyömällä se tappi liitoskohan läpi ja sitte se lukituslevy päälle ? Eli ei tartte ostella mitään lukkopaloja, tyylii tämmösii ? http://www.tmi-janikaasalainen.fi/ketju ... p-233.html
detsonii
Pyörä:
yamaha dt 50 r 09
Liittynyt:
3.5.2010 16:13

ViestiKirjoittanut detsonii » 26.7.2010 12:26

voisitteks ehottaa jtn sellasii välityksii kurittomalle putkelle detsii mil menis jonku 58-60 ja kiihtys iha vituiksee?!
Viimeksi muokannut detsonii päivämäärä 28.7.2010 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Niiklaass
Liittynyt:
25.6.2010 17:28

ViestiKirjoittanut Niiklaass » 27.7.2010 17:26

itellä on derbis tk:n alkukäyrä, tk:n änkkä ja kuriton vakioputki, 11-70 välit, rasittaako konetta liikaa noi välit? en haluu et kulkee yli 60-65, nyt kulkee joku 58 km/h.. kannattaisko asialle tehdä jotain? kuristus on kyl ja hemmetin helppo laittaa takas.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista