kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
No ei todellakaan voi jättää sitä kuulaa pois. Se tappi ei osu edes kanteen asti ilman kuulaa ja vaikka osuisikin, se kuula on tapin ainoa laakerointi. Miksi ei ole yksi kiinteä, tuollein se on kätevämpi. Tapin toisessa päässä on pyörivä kytkinkansi ja toisessa päässä on kiinteä kytkinvipu joka vain kääntyilee. Jos se koko tappi pyörisi kytkinkannen tahdissa, se sorvaisi aikalailla välittömästi sen kytkimen käyttövivun reikäjuustoksi.
Aikalailla sama kuin jättäisit vaikka kampiakselin laakerit laittamatta koska ne on kateissa. Eli uutta kuulaa ostamaan.
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Piikkiseen sain sen kuulan polkupyörän renkaanlaakerista, joten nyt vaan joku paska polkupyörä hellästi osiksi ja kuula sieltä väliin
Käyttäkäähän maalaisjärkeä näiden kanssa, itsellä pamahti koko kytkin paskaksi kun kaveri survasi kuulan sijasta tapin sinne kytkimeen tankojen väliin
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
RiejuMRT10 kirjoitti:Oon tekemässä kytkinremonttia, eli siis mitä tarvihen, ja onko vaikee, mulla on kytkinlevysarja, kytkinkopan tiiviste, ja uuvet öljyt ja työkalut. Pittääkö ottaa vesipumpusta yhtään pulttia irti, vai voiko jättää sen koskematta, ja mitä pitää öljypumpulle tehä, tarviiko ottaa letkut irti ja vaijeri irti, vai mahtuuko ne olemaan siinä, tarvihteeko käynnstyspolokimesta ottaa mittään muuta irti, ku ite poljin, ja kuinka kirreelle pittää kiristää ne kytkinjousien pultit, mitkä tullee siihen kytkinkelloon, ja entäs se pultti, joka tullee keskelle, pittääkö siitä tietää jottain irrottaessa, ja onko niitten välilevyjen pikkusten "kohoumien" paikalla väliä?
Älä ihmeessä ota öljypumpusta letkuja irti, ettei pääse ilmaa letkuihin, koska muuten pitää ilmata koko järjestelmä. Ite otin öljypumpun kytkinposkesta irti ja laitoin nippusiteellä roikkumaan niin että letkut kiinni ettei ole tiellä.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Onko väliä miten päin kytkinlevyjen välissä olevien metallilevyjen ne "kyhmyt" levyn ulkoreunoilla ovat?
Kun ei meinaa fanticin kytkin millään irrottaa kunnolla, paitsi kun antaa kierroksia. Kylmänä ei irrota lähes koskaan kunnolla, lämpimänä yleensä, mutta kun pyörän sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin niin ei taas irrota. Avasin kytkinoposken ja puhdistin bräkleenillä levyt ja laitoin öljyyn yöksi, eikä auttanut. Ideoita mikä vikana?
Jammu1234432
- Liittynyt:
- 4.6.2012 23:25
voisko kukaan kertoo mitkä välit laittais putken kans, josta on poistettu kuri alkukäyrästä ja että kulkis sen 60? kun mittarissa näyttää 70.
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
RiejuMRT10
- Liittynyt:
- 20.9.2012 18:06
Mitenkä se kytkinkruunu saadaan vedettyä sisään, että voipi sen painelevyn keskipultin kiriä oikiaan kireyteen?
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
RiejuMRT10 kirjoitti:Mitenkä se kytkinkruunu saadaan vedettyä sisään, että voipi sen painelevyn keskipultin kiriä oikiaan kireyteen?
Siis jos haluut sitä keskipulttia säätää niin jumitat koneen jotenkin ja avaat sen mutterin siitä päästä ja säädät pulttia. En tiedä mitä tolla kytkinkruunun sisäänvetämisellä tarkoitit mutta ei sille mitään tarvitse tehdä.
CRWR
- Pyörä:
- Yamaha WR125x -13,Yamaha DT50x, Honda CR250
- Paikkakunta:
- Outokumpuu
- Liittynyt:
- 15.7.2012 17:28
pittääkö ne öljyletkut ilmata jos vaihto kaasarin?
Tarpeeks lujaa on liian vähän
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Laita vaikka tankkiin hieman bensaa ja sekaan öljyä (eli käytä seosvoitelua) ja käytä niin kauan, että öljyletkut täyttyy ja sitten laita tankki täyteen, mutta sitten ei tarvitse enää laittaa bensan sekaan öljyä.
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Mitä eroa on C4 ja C3 laakerilla?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
C4 suurempi välys (korkeemmalle kiertäville, ja korkea viritteisemmille) ja C3 pienempi välys (vakio). Tietopankissa taitaa olla myös juttua näistä laakeri välyksistä, koista yms, jos kiinnostaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Voi perhana, voiskohan toi olla syy siihen miks räxä pitää niin outoa ääntä tyhjäkäynnillä. toisella puolella C3, toisella C4. Vai onko erot niin pieniä, että mitään ei pitäs vakiokoneella tapahtua?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
No periaatteessa joo. Eihän se ero suuri ole, mut voihan se aiheuttaa pientä epätasapainoo. Joku fiksumpi kertokoot virallisen kannan.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista