Cheesus
- Pyörä:
- derbi 70cc
- Liittynyt:
- 30.3.2014 18:32
Terve, kaverin puolesta kysäsen: Mikä on derbissä vikana, kun ei ei lähe käyntiin? Just laitettu airsalin 70cc, ekalla käynnistyksellä 15 min pysy tyhjäkäynnil kunnes sammu, ja ei enää lähtenyt. Bensaa saa, saa myös kipinän. Kokeiltu 3 eri tulppaa. Tulpanreiästä kun laitto vähän bensaa nii lähti sekunniks, työntämällä ei mitään toivoa että lähtis.
Kaikki alko siis silloin kun laitettiin 70cc airsali kiinni, ennen sitä oli sellane vika että, ajoi 1-2km, kone hyyty niinkuin olisi tukehtunut bensaan, vaikka koko kaasari oli putsattu ja kunnossa. Mites staattori, vaikuttaako tähän? Apuja kiitos, ja anteeks epäselvä teksti.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Kannentiivisteen tarkistaisin ensimmäisenä "isona juttuna" kaasarin putsailujen ja tulppien vaihtojen jälkeen. Staattorilla ei pitäisi olla vaikutusta jos kipinä tulee, mutta voi toki testata toisella CDI:llä. En tiedä kyllä yhtään tapausta jossa Ducatin boksi olisi tuosta vain poksahtanut.
Cheesus
- Pyörä:
- derbi 70cc
- Liittynyt:
- 30.3.2014 18:32
Cdi vaihdettu, kannentiiviste kunnossa.
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Onko mahdollista että on imuvuoto syntynyt jossain kohtaa? Kokeile tukkia ilmanottoa esim. paperilla ja ryyppy päällä polkea/työntää käyntiin.
Itellä muuten kävi kans niin, että ei käynnistynyt millään vaikka olin muka putsannut kaasarin ja kaikkea. Vasta kun kaverin kanssa työnsi kaasu auki pitkää mäkeä alas ja kierrokset pääsi nousemaan sinne ~6000 rpm niin yhtäkkiä lähti vetämään ja jos päästi kiekat laskemaan niin heti sammui. No, kaasari pöydälle ja kappas, tyhjäkäyntisuuttimen "sisempi" puoli täynnä mutaa eikä tosiaan mitään aavistusta miten sinne joutunut
rautalangan kanssa kaivoin pois ja johan toimi.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Cheesus
- Pyörä:
- derbi 70cc
- Liittynyt:
- 30.3.2014 18:32
Käyntiin saimme nyt, mutta vanha vika edelleen. Elikkäs 1-2km jaksaa vetää sit "tukehtuu" ja vain työntämällä menee käyntiin. Kaasariki putsattu.. Edit: vika löyty, kampuran stefa mennyt, joten heitti vaihteistoöljyt bensan sekaan, siksi ei lähteny käyntii.
Edit #2, ei löytynytkään.
aprillix
- Liittynyt:
- 28.10.2014 23:26
Nyt ei löydy ongelmaa. Mopedi on Aprilia RX 2004, vakiopytty ja kaasari. Suutin kokoa 92 ja pakarina Leo Vince V6 ilman kuristuksia.
Ongelma:
Lähtee käyntiin ihan nätisti, mutta noin 3km ajon jälkeen buuaa itsensä sammuksiin. Lähtee jonkin verran polkemalla käyntiin, mutta sama sammuminen seuraa pian. Eli tuntuisi siltä, että ainetta ei tule kunnolla...
Tuon 3km aikana kyllä rientää ihan iloisesti, mutta sitten laulu loppuu.
Tutkittu:
]Polttoaine on tuoretta.
Hana ja siinä oleva suodatin kunnossa.
PA-letku hanalta kaasarille kunnossa.
Kaasarin kohokammio siisti, koho liikkuu hyvin ja neula antaa ainetta kohon ohjaamana.
Suutin uusi ja puhdas.
Tankki saa korvausilmaa.
Imukurkku näyttää ehjältä.
Suodatin putsattu ja sekin kurkku enimmäkseen ehjä.
Auttakee!!!
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Kokeile imuvuodot vaikka starttipilotilla, kokemuksesta sanon että se että imukaulankumi "näyttää" ehjältä ei takaa mitään
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
aprillix kirjoitti:Nyt ei löydy ongelmaa. Mopedi on Aprilia RX 2004, vakiopytty ja kaasari. Suutin kokoa 92 ja pakarina Leo Vince V6 ilman kuristuksia.
Ongelma:
Lähtee käyntiin ihan nätisti, mutta noin 3km ajon jälkeen buuaa itsensä sammuksiin. Lähtee jonkin verran polkemalla käyntiin, mutta sama sammuminen seuraa pian. Eli tuntuisi siltä, että ainetta ei tule kunnolla...
Tuon 3km aikana kyllä rientää ihan iloisesti, mutta sitten laulu loppuu.
Auttakee!!!
Tulpalla saattaisi olla kilometrit täynnä eikä enää toimi kunnolla kuumana, kokeile vanhalla "varatulpalla" jos tallessa.
aprillix
- Liittynyt:
- 28.10.2014 23:26
notreal911 kirjoitti:aprillix kirjoitti:Nyt ei löydy ongelmaa. Mopedi on Aprilia RX 2004, vakiopytty ja kaasari. Suutin kokoa 92 ja pakarina Leo Vince V6 ilman kuristuksia.
Ongelma:
Lähtee käyntiin ihan nätisti, mutta noin 3km ajon jälkeen buuaa itsensä sammuksiin. Lähtee jonkin verran polkemalla käyntiin, mutta sama sammuminen seuraa pian. Eli tuntuisi siltä, että ainetta ei tule kunnolla...
Tuon 3km aikana kyllä rientää ihan iloisesti, mutta sitten laulu loppuu.
Auttakee!!!
Tulpalla saattaisi olla kilometrit täynnä eikä enää toimi kunnolla kuumana, kokeile vanhalla "varatulpalla" jos tallessa.
Aparaatissa on melko uusi tulppa, ajettu ehkä 250km. Vanhakin on tallessa, pitää kokeilla.
Sellainenkin tuli mieleen, että olisiko ryyppy voinut jumia osin päälle. Siitä meni vaijeri poikki jokin aika sitten, enkä ole vaivautunut korjaamaan. Voisi selittää, miksi lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mutta lämpimänä ei enää käy.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
Hyvinkin mahdollista että ryyppy on vaijerin katkeamisen seurauksena päällä koko ajan, Varsinkin jos vaijeri on katkennut ulkokuoren rikkoutumisen / vääntymisen takia joka ahdistanut vaijerin liikettä ja jättänyt "vedon" päälle vaijeriin.
aprillix
- Liittynyt:
- 28.10.2014 23:26
notreal911 kirjoitti:Hyvinkin mahdollista että ryyppy on vaijerin katkeamisen seurauksena päällä koko ajan, Varsinkin jos vaijeri on katkennut ulkokuoren rikkoutumisen / vääntymisen takia joka ahdistanut vaijerin liikettä ja jättänyt "vedon" päälle vaijeriin.
Eipä tainnut olla vika siinä ryypyssä, kun koko vaijeri ja kuoret on jo otettu pois.
Etsintä jatkuu...
tientuk3
- Pyörä:
- Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 26.10.2014 15:01
Oletko käynyt kaasarin läpi?
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli._______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Cheesus
- Pyörä:
- derbi 70cc
- Liittynyt:
- 30.3.2014 18:32
Elikkäs joo, mitä on enää jäljellä tossa derbissä? Sähköt käyty HUOLELLISESTI läpi, kaasari putsattu 5 kertaa läpikotaisin, läpät vaihdettu, koitettu eri kaasarilla, 4 eri tulpalla, koitettu toisella cdi:llä, imuvuodot tutkittu, kaasarin säätöjä vaihdettu joka suuntaan... Kokeiltu että ryyppy ei jumita, kampuran stefa vaihdettu.
Nopeasti vastauksia ennen kun on suossa tuo vehje
Käyntiin lähtee ekal tai tokal, mutta kierroksia ei ota ja röpöttää. Suutinkaan ei voi olla pienempi koska kaverilla toimii samalla setillä hyvin.
notreal911
- Liittynyt:
- 26.8.2014 21:29
aprillix kirjoitti:notreal911 kirjoitti:Hyvinkin mahdollista että ryyppy on vaijerin katkeamisen seurauksena päällä koko ajan, Varsinkin jos vaijeri on katkennut ulkokuoren rikkoutumisen / vääntymisen takia joka ahdistanut vaijerin liikettä ja jättänyt "vedon" päälle vaijeriin.
Eipä tainnut olla vika siinä ryypyssä, kun koko vaijeri ja kuoret on jo otettu pois.
Etsintä jatkuu...
Aika mielenkiintoinen vika. Imuvuotoa en itse epäilisi koska liika ilmansaanti mielestäni pitäisi heikentää juuri kylmänä käynnistymistä.
Uudehko tulppakaan ei tunnu todennäköiseltä vian aiheuttajalta.
Voisiko kaasari olla herkkä jäätymään? Jos vaikka tankissa olisi kondensoitunutta vettä pohjalla joka jäätyy kaasarin suuttimeen...Anna kuumailmapuhaltimella ( mutsin hiustenkuivaajalla ) lämmintä ilmaa kaasarille
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
@aprillix Tarkista se ryyppy ihan avaamalla kokonaan. Viimeviikolla sattui eräs tapaus jossa ryyppy oli jumittunut päälle, teki juuri tuota samaa. Vaijeri oli ruostunut poikki, mutta tuntui silti vivusta vedettäessä normaalilta.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista