Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jos nyt ei mielettömän pitkästä letkusta puhuta niin ei ole haittaa. Tosin miksi sitä ei voi katkaista sopivan pitkäksi?
lapa432rx1
- Liittynyt:
- 21.7.2014 23:27
lapa432rx1 kirjoitti:Osaisiko joku kokeneempi sanoa mistä johtuu röpötys alakierroksilla? Kyseessä on beta 09 kuriton ja 110 suutin muistaakseni. Röpöttää siihen asti kunnes saa piikin ja sitten vasta alkaa kulkemaan. Tein pienen videon selventämään:
https://www.youtube.com/watch?v=UFBaE1F ... e=youtu.be
Ilmanputsarin puhdistaminen bensalla auttoi, kiitos.
MalossiPoika
- Pyörä:
- Beta rr 50
- Liittynyt:
- 15.7.2016 2:34
Morjesta. Pyöränä toimii 07vm beta rr 50. Putkesta otettu kuri kokonaan pois, välit 11-52, suutin 110. Elikkä oireet: Alakierroksilta vääntää heikosti eli vähänniikun tukehtuu mutta kyllä ottaa piikkiä ja paikallaan jos lyö kaasun pohjaan niin ei kierrä tappiin vaan ns pätkii. Savuttaa myös aika reippaasti. Suositussuutinhan noihin on 105-120 kurittomana niin luulis ton 110 olevan sopivan. Sitten vielä ennen kuin otin kurit pois, niin oli muistaakseni 38mm kuri ja suutin oli 95 sillä toimi mainiosti. Riittäisiköhän kurittomaan 100 suutin? Vai jos vaihdan 110->105 niin tuleeko selkeä ero?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Käykö derbin (x-race) orkkis kaasuvaijeri PWK kaasareiden kanssa? Pitäis viikonloppuna viritellä kaasari kiinni samalla kun tekee muutakin remppaa. Eli nyt olis vielä hyvin aikaa hommata uusi vaijeri jos tuo orkkis ei käy.
lapa432rx1
- Liittynyt:
- 21.7.2014 23:27
lapa432rx1 kirjoitti:lapa432rx1 kirjoitti:Osaisiko joku kokeneempi sanoa mistä johtuu röpötys alakierroksilla? Kyseessä on beta 09 kuriton ja 110 suutin muistaakseni. Röpöttää siihen asti kunnes saa piikin ja sitten vasta alkaa kulkemaan. Tein pienen videon selventämään:
https://www.youtube.com/watch?v=UFBaE1F ... e=youtu.be
Ilmanputsarin puhdistaminen bensalla auttoi, kiitos.
Eipä auttanutkaan
elikkä pari päivää tuntu toimivan ihan hyvin, kun olin ilmanputsarin putsannut, mutta nyt kylmällä koneella tuntuu olevan aivan tukossa ja sama juttu tulee jos ajaa esimerkiksi pienemmillä vaihteilla hiljaista vauhtia pitempään. Alkaa olemaan ikuisuusongelma.
MalossiPoika
- Pyörä:
- Beta rr 50
- Liittynyt:
- 15.7.2016 2:34
lapa432rx1 kirjoitti:lapa432rx1 kirjoitti:lapa432rx1 kirjoitti:Osaisiko joku kokeneempi sanoa mistä johtuu röpötys alakierroksilla? Kyseessä on beta 09 kuriton ja 110 suutin muistaakseni. Röpöttää siihen asti kunnes saa piikin ja sitten vasta alkaa kulkemaan. Tein pienen videon selventämään:
https://www.youtube.com/watch?v=UFBaE1F ... e=youtu.be
Ilmanputsarin puhdistaminen bensalla auttoi, kiitos.
Eipä auttanutkaan
elikkä pari päivää tuntu toimivan ihan hyvin, kun olin ilmanputsarin putsannut, mutta nyt kylmällä koneella tuntuu olevan aivan tukossa ja sama juttu tulee jos ajaa esimerkiksi pienemmillä vaihteilla hiljaista vauhtia pitempään. Alkaa olemaan ikuisuusongelma.
Mitä jos lähet alakierroksilta ajamaan niin vääntääkö laiskasti? Itellä 07 beta ja myös 110 suutin, niin alakierroksilla vääntää laiskasti mutta piikin ottaa hyvän. Paikallaan myös kun lyö kaasun pohjaa niin ei kierrä puhtaasti vaan pätkii.
lapa432rx1
- Liittynyt:
- 21.7.2014 23:27
Joo, aikalailla samanlaista oireilua. Kylmällä koneella kun ei saa edes 3-4 vaihteelle vaihettua kun ei meinaa hirveän röpötyksen takia lähteä liikkeelle. Jos ollut lämpösessä tallissa niin sitten ei röpötä ihan yhtä pahasti..
ei tuu mielee enää kun kattoa eri suutinta..
MalossiPoika
- Pyörä:
- Beta rr 50
- Liittynyt:
- 15.7.2016 2:34
Otin ilmanputsarin kotelon sen levyn pois, eli siis kun otat penkin pois niin siinä on päällä levy missä on kolme reikää. Niin nyt ainakin kiakuu
lapa432rx1
- Liittynyt:
- 21.7.2014 23:27
Joo sitä testasin, mutta suuttimen kun vaihoin 100:een alkoi liikkumaan jo paljon paremmin. Saas nähä kauan toimii.
MalossiPoika
- Pyörä:
- Beta rr 50
- Liittynyt:
- 15.7.2016 2:34
lapa432rx1 kirjoitti:Joo sitä testasin, mutta suuttimen kun vaihoin 100:een alkoi liikkumaan jo paljon paremmin. Saas nähä kauan toimii.
Edit: Laiton putsarin kotelon takaisin kiinni ja laitoin 102 suuttimen ja nyt toimii erittäin nätisti.
Kissa123
- Liittynyt:
- 20.12.2016 23:05
Mulla tällänen ongelma: oli ennen pytyn kannessa kaksi nippaa, mihin sai vedettyä kaasarin ylivuotoletkut, nyt näitä nippoja ei ole koska uusi pytty. Oisko jollain ideaa, mihin voisin ylivuotoletkut vetää? Ja onko normaalia, että kun bensahanan laittaa päälle, kun mopo ei ole käynnissä, kaasari sylkee kaiken bensan ulos ylivuotoletkuista? Tarttis joltain viisaalta apua, kiitos
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ylivuotonipat saa jättää vaikka paljaiksi. Ylivuotoletkuista vuotaminen ei ole normaalia, tarkista kohon toiminta.
Kissa123
- Liittynyt:
- 20.12.2016 23:05
Retroilija kirjoitti:Ylivuotonipat saa jättää vaikka paljaiksi. Ylivuotoletkuista vuotaminen ei ole normaalia, tarkista kohon toiminta.
Millä tavalla kohon toiminnan saa tarkastettua. En kyllä uskoisi, että mitään vikaa pitäisi olla, sillä kaasari on uusi
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ne kanteen menevät letkut ei muuten todellakaan ole ylivuotonippoja vaan luistin lämmitykseen. Jos ei ole, jätetään kytkemättä.
Uusi kaasari joku kiinalainen? Niissä voi olla bensanpinta liian alhaalla tai ylhäällä, ja tässätapauksessa ylhäällä jos tulvii ja muuten kaikki on ok.
Kissa123
- Liittynyt:
- 20.12.2016 23:05
Malagutisti kirjoitti:Ne kanteen menevät letkut ei muuten todellakaan ole ylivuotonippoja vaan luistin lämmitykseen. Jos ei ole, jätetään kytkemättä.
Uusi kaasari joku kiinalainen? Niissä voi olla bensanpinta liian alhaalla tai ylhäällä, ja tässätapauksessa ylhäällä jos tulvii ja muuten kaikki on ok.
Kaasari ihan dellorton 21mm... Jos jollain on aikaa, voi mennä katsomaan , kun kaasarin kyljessä on kaksi samanlaista alaspäin suuntaavaa nippaa. Itse ymmärsin että nämä ovat ylivuotoon... Mutta varmaan jotain vikana on, jos niistä tulvii kaikki bensa ulos?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista