Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
En väittänytkään että nykyisessä olisi koska niitä ei juuri ole kuin 16mm phbg/n, ja niissä ne kanteen menevät ei ole ylivuotonippoja.
Kaasuttimen ylivuotonipoista tulee bensaa vain kun neulaventtiili ei estä kohokammion ylitäyttymistä, ja syitä tähän voi olla:
Jumittava koho:tappi huonosti/vääntynyt
Korkea bensanpinta
Rikkinäinen/ irronnut neulaventtiili
Roska neulaventtiilissä
Kaasarin virheellinen asento
Kissa123
- Liittynyt:
- 20.12.2016 23:05
Malagutisti kirjoitti:En väittänytkään että nykyisessä olisi koska niitä ei juuri ole kuin 16mm phbg/n, ja niissä ne kanteen menevät ei ole ylivuotonippoja.
Kaasuttimen ylivuotonipoista tulee bensaa vain kun neulaventtiili ei estä kohokammion ylitäyttymistä, ja syitä tähän voi olla:
Jumittava koho:tappi huonosti/vääntynyt
Korkea bensanpinta
Rikkinäinen/ irronnut neulaventtiili
Roska neulaventtiilissä
Kaasarin virheellinen asento
Kiitos vastauksesta, selvittelen asiaa huomenna, ja ilmoitan tähän, miten kävi
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Koho voi myös olla rikki jollon se täyttyy bensalla eikä enää toimi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Kissa123
- Liittynyt:
- 20.12.2016 23:05
Laitoin isomman kaasarin kiinni ja tänään säätelin sitä, tuntui olevan ihan hyvissä säädöissä, mutta kun lähti ajamaan, röpötti hirveästi pienillä kierroksilla, kun kolmos vaihteele vaihtoi, mopo ei meinannut millään saavuttaa täysiä kierroksia, vaan pätki ja röpötti, kunnes otti täydet kierrokset. Mitä pitäisi vielä säätää?
Kissa123
- Liittynyt:
- 20.12.2016 23:05
Nyt on sitte säädelty kaasaria, mutta vieläkin röpöttää aika paljon ennen kun ottaa piikin, mitä pitäs tehä? kaasari dellorto 21mm racing, neulan sokka 2 ylimmässä lovessa ja 100 suutin
Detsoni95
- Liittynyt:
- 20.3.2017 9:05
Mikä vois olla detsis. Lähtee käyntiin mutta käy kaasu pohjassa niinkun tyhjäkäyntiä. Ja jos löysää kaasun niin sammuu. Sitten kun ottaa bensa letkut irti ja käynnistää käy vähän aikaa samanlailla mut sitten toimii normaalisti. Ja kun laittaa takasin tekee taas samaa. Ja neulaa säädetty joka loveen ilmaruuvi vaikka mihin ja tyhjäkäynti on iha normaali. Ilman putsarina on vaan sukka mutta eihän sen pitäisi vaikuttaa käyntiin. Kaasari on uusi phbn ns 16millinen velin vakio detsissä sama. Ja viimeviikon loppuna toimi ihan normaalisti kunnes laitoin lisää bemsaa ja tyhmänä lisää öljyä 3rosentin seoksiin että oli tyyliin 5-10seokset niin ei jaksanu käydä enää. Ja ei toiminu uusilla bensoillakaan. Suutin on 90 olen testannut 100 mutta samaa tekee viriä on putki kokonaa tyhjennetty tk änkällä ducatin rajoittamattomat sähköt ja lyhyemmät välit. Tarviin nopeita vastauksia.
Detsoni95
- Liittynyt:
- 20.3.2017 9:05
Ja miten se ryyppy vaijeri laitetaan ku sitä ei tunnu saavan mitenkään irti onko se silleen että se on päällä jos on uusi.
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Mikähän apikassa vikana kun sylkee bensaa ilmanputsariin ja jos vähänkin ajaa pienillä kierroksilla niin menee ihan tukkoseksi ja pitää huudattaa vähän että lopettaa rötäämisen.
Liian rikkaista seoksista ei pitäs johtua koska teki samaa laihalla käydessä ja läpät näyttää olevan kunnossa.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Oisko ryyppy kokoajan päällä/jumissa
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
En usko kun ryyppy pois ja pääl huomaa kyl eron.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Se voi olla vaan osittain jumissa jolloin vaikuttaa että toimisi niinkun pitää. Itellä oli ainakin aikoinaan phva 17.5mm kaasarilla usein niin että ryypyn luisti ei jostain syyystä laskeutunut ihan alas = oli kokoajan vähän päällä. Toinen vaihtoehto on että bensanpinta liian korkealla.
Kaljis
- Liittynyt:
- 5.4.2016 20:54
Onkohan mulla kaasarin bensapinta säädetty liian korkeelle, kun tulvii helvetisti kohokammiossa olevasta ylivuotoletkusta? Kyseessä siis Mikuni tmx 38. Oisko kellään mitään ohjeita millä tuota bensapintaa sais säädettyä alemmas?
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Mistä tunnistaa kuluneen kohon tai neulaventtiilin ja miten bensanpintaa säädetään? Semmonen homma kans että kun mopolla ajaa ylämäkeen niin mopo booaa ja tehot häviää. Suutin on 102.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
YouTube on täynnä videoita aiheesta. Hakusanoiksi oma kaasutin ja "float level adjustment"
Bensapintaa säädetään taivuttamalla metallista kieltä johon neulaventtiili tulee kiinni. Neulaventtiilin toimintaa voi kokeilla puhaltamalla sisäänmenoletkuun ja liikuttamalla kohoa ylöspäin, pitäisi olla tiivis.
Kaljis kirjoitti:Onkohan mulla kaasarin bensapinta säädetty liian korkeelle, kun tulvii helvetisti kohokammiossa olevasta ylivuotoletkusta? Kyseessä siis Mikuni tmx 38. Oisko kellään mitään ohjeita millä tuota bensapintaa sais säädettyä alemmas?
Jos ei oo roskia ja neulaventtiili on ehjä/koho ei takertele. Koho tarkistettu ettei oo reikiä=bensaa sisällä? Tuo kaasutin tuskin on mopossa kokonsa perusteella, mg-puolen voi löytyä oman valmistajan manuaalikin.
rotney
- Liittynyt:
- 6.2.2017 18:35
Aloin tossa miettimään että onko ryyppy jääny jumiin miten sen vois huomata?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista