Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Ok, mut en sitä viel epäilis kun stefat ja tiivisteet vaihettu äskettäin. Tarkistan kuitenki jos ei korjaannu näil toimenpiteil.
Rahamies
- Liittynyt:
- 20.3.2017 22:04
Joo o en tiedä onko oikeesee keskusteluun mutta elikkäs mopo booas 92 suuttimella (ryypyn kaa toimi 5 vaihteelle asti). No vaihdoin sit siihen 100 suuttimen ja nyt lähtee käyntii mutta sammuu melkein heti (kastelee kait tulpan, oon ottanu tulpan pois ja kuivannu ja sama homma), ja 95 suuttimella sama homma. Että mikä meni pieleen vaihdossa tai missä vois olla vika?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Minkäslaisia ilmanputsari viritelmiä porukalla on ollut derbeissä PWK kaasareiden kanssa? Tuli eilen vihdoin laitettua tuo pari kk kaapissa seisonut motoforcen 24mm pwk derbiin, mutta tuo mahtuu paikalleen käytännössä yhdessä asennossa ettei ota öljykorkkiin tai koneeseen kiinni. Nyt on kaasari ihan pikkasen vinossa sivuttaissuunnassa ja lähes kohtisuorassa linjassa iskarin kanssa. Motoforcen pwk kaasarille tarkoitettu vapariputsari ei mahtunut paikoilleen (ottaa iskariin kiinni ja painuu tosi pahasti kurttuun) Nyt on väliaikasena twinairin vapari kiinni nippusiteellä, mutta jotenkin ei luottoa ole että tuo pysyisi kunnolla kiinni pitkässä juoksussa.
Eli olisko jollain pistää vinkkejä hyvästä 45 kulmalla varustetusta putsarista PWK:lle, tai sit vaihtoehtoisesti joku sopiva väliputki millä saisi "kierrettyä" iskarin.
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 13.4.2017 10:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Kokeile jos klemmarilla pysyis paremmin se twin air
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Itseasiassa koitin ihan ensiksi sillä motoforce putsarin mukana tulleella klemmarilla tuota twin airia sovittaa paikalleen, mutta se oli vielä huonompi vaihtoehto. Klemmaria kun koitti kiristää ni alkoi vaan puskemaan putsaria ulospäin kaasarista. Tossa kaasarissa on tuo powerjet ni sitä putsaria ei kovin paljon siitä kiinnityskohdasta pysty työntämään yli joka auttaisi kiristämiseen.
En usko että tuohon oikein muuta toimivaa ratkaisua on kun sellanen putsari jossa on oikeankokoinen kumikiinnitys kaasarin päähän ja 45 asteen kulma että menee iskarista ohi.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Itellä on pipercross ns "puettuna" kaasarin päälle. Sillee, että putsari peittää kohokammion ja ylhäältä on kaasuvaijerin alkuun asti. Nippusiteillä en oo saanu oikee pysymää ku ei oikee pinta-alaa siin liitoskohassa
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Mikähän hemmetti tässä nyt taas mättää.Tosiaan asentelin tuon 24 pwk:n derbiin jokunen päivä takaperin ja nyt on omituista ongelmaa joka vaikuttaa imuvuodolta, mutta tarkistanut jo imupuolen vuotojen varalta ja magneeton stefakin näyttää kuivalta/ehjältä.
Eli ongelma on sellanen että vähänkin kauemmin jos ajaa puol/täyskaasulla ni tyhjäkäynti vetää laihalle/leijuttaa kierroksia. Pääsuutin on pikkasen liian isot koska tuppi nurin rötää jonkunaikaa pienillä vaihteilla ennekun nappaa piikin & neulakin pikkasen rikkaalla koska rötää pintakaasulla. Seosruuvia koittanut säädellä mutta pakko olla vähintään kokonainen kierros auki tai muuten ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Jos ajaa vaan pintakaasulla tai pitää mopoa tyhjäkäynnillä ni tyhjäkäynti pysyy ihan normaalina, mutta vähänkin kun ajaa kovempaa/isommalla kaasulla ni kierrokset jää varmaan 5s leijumaan tosi reilusti, ihan vastaavasti kun olisi bensa loppumassa.
Nyt tuli mieleen että oiskohan mulla alipainehana rikki? Kirkkaat letkut ni näkee hyvin että hanan alipainenipastakin näyttäisi tulevan vähän bensaa kone käynnissä.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kiinapwk? Voi olla että neulaventtiili ei virtaa kunnolla ja bensanpinta laskee vedossa aiheuttaen laihalla käymistä.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Motoforce PWK 24mm kyseessä & kavereilla nuo ainakin olleet ihan toimivia. Mitä tuota ite tutkin ennen asennusta ni näytti ihan hyvälaatuselta. Mutta voihan tuo toki olla että bensanpinta liian alhaalla. Pitää varmaan huomenna koittaa vakio 17.5mm kaasarilla ja katsoa toimiiko sillä paremmin.
Toisella bensahanalla koitin jo ja samaa tekee silläkin. Tosin tonkaan kunnosta ei kyl täyttä varmuutta ole kun tuli ainakaan mopon mukana "rojulaatikossa".
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Eli ei halvin mahdollinen. OKO:ista osa on todella ahtaita. Hana ei vaikuta, kunhan virtaa. Voisihan siihen koittaa toki vähän suurempaa tk-suutinta.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
En kyl tiiä vetäiskö tuo sittenkin ilmaa imukaulan laipan ja/tai läppärungon välistä vaikka en kyl aamulla mitään eroa huomannu kun deodoranttia sinne suihkin. Äsken kun tutkiskelin tarkemmin ni tuo imukaulan laippa on ainakin selvästi kiero ja parista kulmasta näytti läppien ja koneen välissä oleva paperitiiviste kostealta. Tuo imukaula vaikuttaa melko erikoiselta viritykseltä kun tossa ei ole paperitiivistettä ollenkaan välissä, pelkästään se imukaulan läpi työnnettävä kumikurkku tiivistää sen.
Tollanen imukaula kyseessä :
http://www.moposport.fi/imukaula-phbh-26-30-derbi-senda
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mulla on ollu yks tuollainen. Oli kyllä melko perseestä. Laippa on kiero ja lopulta se napsahti halki lämmettyään. Voi hyvin olla imuvuotoa joka ilmenee koneen kuumentuessa.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Juu ei tuo imukala kovin laadukkaalta vaikuta. Ongelma vaan on että ei suomesta oikein tunnu muitakaan löytyvän kun just tuota mallia PWK kaasareille. Toki moposportissa olis malossin X360 sarja joka oli ainakin phbg:lle ihan hyvä/laadukas, mutta ei huvittaisi 90€ ruveta maksamaan pelkästä imukaulasta kun löytyy jo samanlainen läppärunko joka siinä satsissa tulee mukana.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jos rauta taipuu käsissä ja on tsäänssi tehdä esim. koulussa, tai on kykenväinen kaveri, niin itse tekemällä tulee paras.
Muistaakseni joku CR85 läppärunko ja imukaula sopii rabasaan, siitä vois koittaa etsiä
Googlella löytyi kans pari tuon tyyppistä mikä sulla on, mutta tod.näk laadultaan lähellä malossia. Malossin x360 on hyvä imukaula.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Itellä ei kyl oikein ole välineitä jolla pystyisi ite värkkäämään. Pitää varmaan motonetistä hakea jotain bensankestävää silkkaria ja koittaa saisko ton nyt jotenkin ainakin väliaikaisesti toimimaan ennekun saa jonkun paremman hommattua.
Noita CR85 imukauloja olen itekin täällä nähnyt porukan käyttävän mutta googlen perusteella nuo eroaa vuosimallien välillä aika reilusti ni pitäisi melkein saada selvitettyä minkä vm kaula derbiin käy.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista