Derolivan
- Liittynyt:
- 6.10.2013 19:53
Moi ostin CH-Racing WXE -06 mopo justiin ja sylinteri aika ruostunut ja mopo ajettu n. 12tkm ja mäntää ei vaihdettu ajattelin vaihtaa sylinterin koska saisin kaverilta halvalla uuden airsal 50cc minarelli am6 sylinterin minkälainen sylinteri kyseessä. miten on kestävyys,teho ja sopiiko minun mopooni.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Tuolla ajomäärällä sylinteriä ei tarvitse vielä uusia ellei motti ole leikannut tai saanut muutoin siipeensä. Pintaruosteen saa pois vaikkapa soodapuhalluksella ja jos taas ruostetta löytyy pytyn sisäpuolelta, alkaa kone olemaan isomman remontin tarpeessa. Mainitsemasi sylinteri sopii erinomaisesti vakiopytyn korvaajaksi ja on ominaisuuksiltaan verrattavissa vakioon. Viilaamalla pytystä saa vielä lisää tehoja irti kunhan tietää mitä tekee.
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
tarkennetaan vielä, että ruostetta ei saa olla itse sylinteriputkessa. Sylinterin jäähdytinneste osiossa saa olla ruostetta, ja valurautapytyissä on melko normaaliakin että sieltä vähän ruostetta löytyy.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
mies12345
- Liittynyt:
- 9.10.2013 2:37
En tiedä onko ihan oikea paikka kysyä, mutta en nopeasti parempaa löytänyt. Eli olen aikeissa vaihtaa 139QMA moottorin (eli siis se perus kiinamoottori) sylinterin isompaan (vakio sylinteri on d*h = 39mm * 41.1mm ja uusi d*h = 47mm * 53.2mm). Kuulostaa ihan hyvältä jos vain sylinterin halkaisija muuttuisi. Rupesin vaan miettimään, että pituuden muuttuessa nokka-akselin ketjun pituus ei enää riitä? Kuitenkin kaikki uudet sylinterit mitä olen katsonut on "full upgrade kit"-mallia, eikä niissä ole mitään uutta nokka-akselin ketjua? Ja sitten ihan mielenkiinnosta, onko kovin huono asia, että puristussuhde pienenee?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
viewtopic.php?f=33&t=83003Mee tonne kyselee, se on noille 4T kinkeille. Tää on mopopuolen topic Minarellin ja Rabasan koneille. Kerro myös tuolla että minkä kokonen pytty nyt sit pitäs olla kyseessä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
VacuumCleaner
- Pyörä:
- mh furia max
- Liittynyt:
- 24.6.2012 17:59
mikähä ois hyvä yläkautta kulkeva putki airsalin 80 pannulle jos nyt sellasen saisin hommattua ens kesäks
masnata69
- Liittynyt:
- 6.9.2012 13:56
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7213 kellää mitää tietoo paljo tuost ois mahollista saada tehoja irti ?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Paljos
tollasesta 80cc Stage6/Athenan pytystä lähtee tehoja?
Stage6 ei kuulemma anna ihan sitä mitä luvataan mutta 230€ "tehokaasta" 80cc pytystä ei kuullosta kauhean pahalta.
joku12345
- Liittynyt:
- 7.4.2013 10:18
nyt jäi vielä yksi juttu mietityttämään noista malossin sylintereistä. malossin sylintereille ei tarvitse lohkoja avartaa(eli siis ei tarvitse koska toimii ihan hyvin ilman avartamista, vai avartaminen olisi suositeltavaa?) eli siis malossin sylinterit sopivat huuhtelunlähtöihin ninkuin vakiosylinteri?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tämän kuvan perusteella ja muistiani apuna käyttäen vaikuttaa melko samanlaisilta huuhtelunlähdöt vakiopytyssä ja tuossa MHR 80cc. Ei nyt löydy vakiopyttyä mistä tarkistaa mutta lohkoista kun nopeasti katsoin niin vaikutti kyllä lähdöt aivan samanmuotoisilta. Eli ei ainakaan 80cc MHR tarvitsisi avartaa koska lähdöt käy suoraan lohkoihin, mikäli kuva pitää paikaansa. MHR Team taas varmaankin vaatii avarruksen.
Driver7
- Pyörä:
- Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 24.9.2012 16:09
Mun mielestä edes Teamiin ei tarvi avartaa lohkoja.
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Voihan kaupasta ostaa ihan liian ison hatunkin, kyllä se päähän ainakin sopii muttei se talvella paljoa lämmitä.
Sitä vaan, että kyllä ne lohkot pitäs aina sovittaa pyttyihin, ei oo vaikeeta ja saattaapi saada noi romut toimimaan niinku suunnitelu.
joku12345
- Liittynyt:
- 7.4.2013 10:18
joo mutta sitten vakiopytty ei toimi jos avartaa lohkot.
yammu_michael
- Liittynyt:
- 6.6.2013 20:57
Paljonko tästä pytystä irtoaa tehoa oikeilla säädöillä?
http://www.moposport.fi/fi/sylinterisar ... l58mtJsw_Q
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
@yammu_michael n. 16hp takapyörältä, jos oikein muistan.
onks 73cc airsalissa mitään eroja 70cc airsaliin? muuta kuin hieman isompi mäntä..
ja siitä 73cc airsalista pitäisi irrota se 10-12hp? jos laittaa 24mm pwk kaasarin ja sille sopivan imukaulan, arrowin teharin (tai sitten joku 70cc tarkoitettu putki, esim. scr corse hm).. ja sitten viilaa airsalin pakoaukon asteet 190-195 tienoille, niin varmaan se
13-15hp pitäisi irrota.
vai mitä ootte mieltä?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista