Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

Hene1
Liittynyt:
13.3.2015 21:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Hene1 » 10.7.2015 5:39

Niihä se on :D mut ei hirvee mukavaa ois huomata ettei tuorevoitelu toimi jos leipoo :lol:
EnskaManne
Pyörä:
Rieju MRX '08
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.4.2014 19:30
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut EnskaManne » 21.7.2015 15:45

Hei!

Mulla on ollu Rieju MRXn (virta ei tule akusta, koska ei ole akkua) vilkkujen kanssa ongelmaa. Siis vilkut päälle kytkiessä myös takavalo alkaa vilkkumaan, vaikka omasta mielestäni olen tarkistanut molempien valojen kytkennät. Myöskin jos mopon kierrokset alenevat tarpeeksi alkavat kaikki mopon valot vilkkumaan nopeaan tahtiin.

Voiko vikana olla vilkkurele, sillä olen vaihtanut mopon alkuperäisten vilkkujen tilalle arrow minivilkut jotka ovat kai eri wattiset(?). Myöskin takavalo on vaihdettu ledilliseksi.

Kiitos avusta jo etukäteen 8)
Riejun sähköt ne on sitten perseestä...
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Vireboy » 23.7.2015 11:14

Ihan normaalia akuttomassa mopossa tollanen
manettaja
Liittynyt:
2.6.2014 16:10
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut manettaja » 23.7.2015 16:46

Minkäslaista suutinta suosittelisitte XPS pösöön, jossa 16mm lortto, motorex ilmanputsari, kuri alkukäyrästä poistettu ja hukkaputkea ei ole. Siinä on nykyää 85 kiinni mutta ei tahdo kierroksia ottaa.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.7.2015 17:39

Ei me sitä voida kertoa, kokeilua vaan. Testaa kerralla vaikka 10 kokoa puoleen ja toiseen, sen jälkeen hienosäätöä. Turha pomppia kahden tai viiden koon välejä.
R1NK1
Liittynyt:
23.7.2015 22:49
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut R1NK1 » 23.7.2015 23:04

Tietääkö kukaan että käykö Derbin/Gileran sm vanteet DT:seen? Jos käy, niin pitääkö jotain muokata? :|
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut dattiis » 2.8.2015 4:23

Laakerit pitää vaihtaa 15mm reiällä oleviksi, holkit muistaakseni sopi suoraan(?)
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 2.8.2015 17:24

Derbien vanteita on 12 ja 15 millin laakereilla. Ostat samalla koolla, ku omassasiki on, niin pääset pienemmällä vaivalla. Taitaa olla niin, että kaikissa DRD- ja DRD Pro -malleissa on 15 milliset laakerit/akselit ja kaikissa sendoissa (xtremet, xracet jne.) on 12 milliset. Jarrulevyjä derbeihin saa eri kokoisia ja niitä voi vaihdella keskenään. Myös takarattaiden kiinnitykset on kaikissa derbeissä samat, joskin keskiön koko vaihtelee millillä-parilla, eri mallien välillä. Sendan rattaat sopii drd:hen, mutta drd:n rattaat ei sovi sendoihin.
¿
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Linxy » 6.8.2015 14:52

Saako pytyssä olevia naarmuja mitenkää "pehmennettyä" että ei katsase m-renkaita.
Ei ole oikein työkaluja kun 400 hiekkapaperia.
Naarmu ehkä millin syvä?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.8.2015 15:30

Jos on noin syvä niin ei mitään muuta ku uus pyttysarja tilaukseen tai pytty porattavaks.
Linxy
Liittynyt:
4.10.2014 16:32
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Linxy » 6.8.2015 16:11

Kai se pitää sit tilaa uus ku ei ole kun 50-60€ kunhan rahatilanne antaa.
Voikos muuten vuotava pakoputki imeä ilmaa sisään ja häiritä säätöjä.

Poltettiin PV:n putkesta karstat nii ei meinaa mitenkää saada säätöihi.
70 suuttimella tökkää täyskaasulla ja meinaa sammua, 72 röpöttää kamalasti.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.8.2015 16:30

En tiedä imeekö ilmaa sisään, mutta putken antama paine ainakin katoaa. Eli pakoputken on tarkoitus tunkea karkaava seos takaisin pyttyyn, mutta näin ei käy. Siis kyllä häiritsee, vuodot kuntoon.
Blackbiteh
Liittynyt:
5.7.2015 22:24
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Blackbiteh » 11.8.2015 18:33

Moro. Kuuluukos sylinterin olla tulikuuma 2-3km normaalin ajon jälkeen? :s
Mittaristossa ei pala minkään sortin varotusvalo.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Retroilija » 11.8.2015 18:37

Moottorin normaali käyntilämpötila on siinä 90 asteen paikkeilla. Eli juu.
Kimzi
Liittynyt:
10.4.2015 21:05
Re: Tietämätön käyttäjä, kysy kysymyksesi täällä (tekniikka)

ViestiKirjoittanut Kimzi » 15.8.2015 17:33

Ajoin menemää painoin kytkimen pohjaan rupes huutaa -> sammutin. Ja nyt ainaku käynnistää ni rupiaa heti huutaa hoosiannaa :paha: kaikki mikä voe olla vikana on hyvä kuulla :) pääsis täältä tien reunasta

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista