Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Kuvia katselemalla ja Nimim. JC kuviin vertaamalla sanoisin että 96-07 vuosimallien imukaulan on samanlainen ja sopisi derbiin
.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Jeps. No pitää katella jos jostain tuollaisen löytäisi. Hain nyt kumminkin motonetistä loctiten bensankestävää tölliä ja pistin sitä tuonne imukaulan ja läppien väliin. Huomenna näkee sit oliko mitään hyötyä.
Irrottelin tulpan ja valkoinen/harmaa se oli niinkun vähän epäilinkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jees. Lämpimäksi ja jälkikiristys vielä siinä jos vaikka alkaisi pitää.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Joo eipä auttannu. Koitin nyt sit vakio kaasarilla & imukaulalla ja tekee samaa niilläkin. Mistähän hemmetistä tuo nyt sit haroo ilmaa vai mikä hemmetti tossa nyt on? Tosiaan magneeton stefan jo katoin ja se näytti ihan kuivalta ni se tuskin vuotaa.
Omituinen homma kyllä, tuo alkoi samaan aikaan kun vaihdoin 21mm PHBG:stä tuohon PWK:n. Kuitenkin tolla PHBG:llä toimi ihan ok ja nyt sit ei toimi vakio kaasarillakaan
Keski ja täyskaasulla toimii siis ihan ok, mutta tyhjäkäynti vetää laihalle ihan kun bensa olis loppumassa aina täyskaasu ajon jälkeen.
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Missähän vois olla imuvuotoa kun suihkutin vähän kaikkialle kaasarinseudulle bräkleeniä eikä heti ilmennyt mitään vaivoja mutta vasta vähänajan päästä ei pysynyt enää tyhjäkäynnillä käynnissä ja täytyi kaasutella vähän aikaa että pysyi taas käynnissä. Voisiko vaikka imukaulan/lohkon ja läppärungon välistä valua bräkleeniä bensan sekaan kun siellä ei jostainsyystä ole tiivisteitä
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Otin nyt vielä magneeton kopan auki ja suihkin sinne dödöä ja käynti ei muuttunut mihinkään. Eli imupuolelta ei vuoda, magneeton stefa ei vuoda, pari eri bensahanaa koitettu ja silti kierrokset leijuu kahdella eri kaasarilla tyhjäkäynnillä
Puristuksetkin niin hyvät kun airsalilla nyt 1 renkaisella männällä on, eli ei pitäisi harvasta sylinteristäkään johtua ettei ole tarpeeksi imua alipainehanalle. Tosin eipä tolla männällä ole ajettukaan vasta kun about 1000km.
Nyt on kyllä iteltä ideat lopussa, eli Ideoita otetaan vastaan.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No nyt alkaa mennä hankalaksi. Eihän kaasuvaijeri jumittele
.
Kokeiles suihkia vielä lohkojen väliin jos vetäis ilmaa jostain lohkoparin- tai sylinterin alatiivistepinnasta?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Kaasuvaijerin just tarkistelin ja ei kyl näyttänny jumittavan, tosin en kyl epäillykkään että tuosta johtuisi kun tarkistin silloin tota pwk:ta laittaessa että vaijeri ei jumi/luisti laskeutuu ala-asentoon. Pytyn alatiivisteeseen suihkin jo silloin samalla kun kaasariinkin, ni siitäkään ei tuntunnu ilmaa menevän. Käytännössä siis lohkojen välistä taitaa olla ainut vaihtoehto mistä ilmaa vetäisi, mutta melko mysteeri homma että tuo vuoto olisi juuri samalla hetkellä alkanut kun vaihdoin kaasarin
Tuo tyhjäkäynnin "leijuminen" kun ei edes ole sitä ns normaalia leijuntaa jolloin kierrokset nousee tosi korkealle. Nyt kierrokset pysyy suht samana/ihan pikkiriikkisen nousee, mutta äänestä kuulee että seos muuttuu laihaksi. Käyntiääni muuttu sellaiseksi tosi "kevyeksi" täyskaasu ajon jälkeen samalla tavalla kun pikkasen ennen bensan loppumista. Sit about 5s kun antannu käydä tyhjää koskematta nii tyhjäkäynti rupeaa pikkuhiljaa muuttumaan normaaliksi.
Pitää varmaan koittaa jossain kohtaa saada jokunlainen video tuosta otettua kun tota on tosi vaikea selittää
Tuokin vaan hankalaa kun ei ole mitään gopro tyylistä kameraa ja ennekun ajon jälkeen puhelimen kerkeää taskusta kaivamaan ni tilanne on varmaan jo ohi.
E: Neulaa nostin pykälän ja se tuntui kyllä selvästi vähentävän tuota leijumista, mutta nyt taas röpöttää ihan älyttömästi pintakaasulla.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ootko kokeillut ilma/seosruuvin vaikutusta tohon leijuntaan? Paljonko auki atm? Tyhjäkäyntiä vois koittaa rikastaa, voi olla liian laihalla vaan. Tarvittaessa isompi tk-suutin.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Oon koittannu, nyt kierroksen auki ja jos yhtään laittaa lisää kiinnippäin/rikkaammalle ni sit ei ole tyhjäkäyntiä ollenkaan lämpösellä koneella.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Saattais olla liian iso tyhjäkäyntisuutin, tai sitten toinen dilemma mikä monesti aiheuttaa tuota että kylmänä tyhjäkäynti ok, mutta kuumana leijuu, voi olla väljä mäntä. Tällöin on yleensä myös käynnistysvaikeuksia kuumalla koneella. Liian ison tyhjäkäyntisuuttimen teoriasta en ole ihan varma, mutta luulisin että se aluksi käy normaalia "hidasta" tyhjäkäyntiä kun iso suutin saa sen käymään rikkaalla ja kampikammioon kerääntyy ylimääräistä polttoainetta(tästä yleensä johtuu myös ensimmäisten kiihdytysten röpötys), mutta sitten kun huudatat sitä jonkun aikaa, kampikammio kuivuu ylimääräisestä ja nyt se käy hetken aikaa tyhjäkäyntiä sopivammalla seoksella (ei-rikkaalla) jolloin kierrokset jää ylemmäksi. Toinen mikä voi kieliä liian isosta tk-suuttimesta on se että mopo lähtee kylmiltään käyntiin ilman ryyppyä, tai ryyppyä ei tarvitse käyttää kuin aivan hetken. Itse epäilisin kuitenkin ennemmin väljähtänyttä mäntää/männänrengasta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Niinkun tossa pari viestiä takaperin sanoin männällä/pytyllä ajettu alle 1000km ja puristukset ihan hyvät/samanlaiset kun uutena, eli tuohon väljään mäntään en oikein usko. Tyhjäkäyntisuuttimestakaan tuskin johtuu koska tekee samaa niin vakio 17.5mm kaasarilla kun tuolla 24mm pwk:lla. Ei tuo ilman ryyppyä lähde kylmänä käyntiin paria tuntia pidemmästä seisonnasta kun vasta lähemmäs +10c keleillä.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mitäs sytytysennakko? En tiedä vaikuttaisko kuvatulla tavalla mutta ideat alkaa vähän loppumaan. Aito ducatin staattori ja aluslevyssä vain pyöreät reiät? Mikä kampura?
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Ihan aito/alkuperäinen ducati/kokusan staattori ja ajotusmerkki näyttäs olevan ihan samassa paikassa kun aikasemmin. Enkä kyllä keksi miten sytkä muutenkaan siinä 30min aikana kun phbg -> PWK vaihdoin olisi itekseen mennyt ketuilleen
Kampura on vahvistettu top racing/jasil evolution ja C3 petilaakerit. Tohon koneeseen tehtiin liikkeessä täys konerempa about 3000km sitten jolloin siihen laitettiin tuo kampura,metrakitin 70cc sylinteri,kaikki laakerit,kevlar kytkinlevyt/jouset, malossin x360 setti (läpät + imukaula),kaikki stefat,tiivisteet ja se dellorto phbg racing 21mm.
Ton vajaa 1000km sit vaihdoin sylinterin metrasta tohon airsaliin ja toiminut ihan hyvin nyt tähän kaasarinn vaihtoon asti. Eli melko mystinen homma. Tosiaan eilen nostin neulaa pykälällä ja nyt kierrokset ei leijaa läheskään niin pahasti. Mutta käy nyt neulan alueella ihan liian rikkaalla. Eli kaipa tää nyt joku ilmavuoto on oltava tai sit jostain syystä noi alipainehanat ei vaan puske tarpeeksi bensaa kaasariin. Pitää varmaan huomenna koittaa laittaa johonkin pulloon/kanisteriin bensaa ja koittaa ilman hanaa, saapahan tuon sit suljettua pois.
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 22.4.2017 7:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Merqz_
- Liittynyt:
- 19.8.2016 22:06
Mikä mahtaa olla, kun betassa kierrokset jää leijumaan kun laittaa ryypyn päälle ja sitten pois ja antaa kaasua? Mopo käynnistyy ilman ryyppyä ja kierrokset palautuu, mutta jää leijumaan jos laittaa ryypyn päälle ja sitten pois ja antaa kaasua.
Seosruuvin pyörittäminen ei muuten vaikuta mitään
Kyseessä siis beta rr 50 2010
- dellorto phbn 16
- kuriton
- 115 suutin
- neula puolivälissä
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista