johnnyw kirjoitti:Ihan aito/alkuperäinen ducati/kokusan staattori ja ajotusmerkki näyttäs olevan ihan samassa paikassa kun aikasemmin. Enkä kyllä keksi miten sytkä muutenkaan siinä 30min aikana kun phbg -> PWK vaihdoin olisi itekseen mennyt ketuilleen
Kampura on vahvistettu top racing/jasil evolution ja C3 petilaakerit. Tohon koneeseen tehtiin liikkeessä täys konerempa about 3000km sitten jolloin siihen laitettiin tuo kampura,metrakitin 70cc sylinteri,kaikki laakerit,kevlar kytkinlevyt/jouset, malossin x360 setti (läpät + imukaula),kaikki stefat,tiivisteet ja se dellorto phbg racing 21mm.
Ton vajaa 1000km sit vaihdoin sylinterin metrasta tohon airsaliin ja toiminut ihan hyvin nyt tähän kaasarinn vaihtoon asti. Eli melko mystinen homma. Tosiaan eilen nostin neulaa pykälällä ja nyt kierrokset ei leijaa läheskään niin pahasti. Mutta käy nyt neulan alueella ihan liian rikkaalla. Eli kaipa tää nyt joku ilmavuoto on oltava tai sit jostain syystä noi alipainehanat ei vaan puske tarpeeksi bensaa kaasariin. Pitää varmaan huomenna koittaa laittaa johonkin pulloon/kanisteriin bensaa ja koittaa ilman hanaa, saapahan tuon sit suljettua pois.
Nyt on taas viikonloppu tota rotiskoa näprätty, koitettu manuaalisella bensahanalla, suihkuteltu jokapuolelle konetta deodoranttia ja en kyllä löydä mitään vuotoa mistään josta ilmaa haroisi. Kai se on vaan pidettävä tuo neula liian rikkaalla ja röpöteltävä menemään kun noin tuntuu suht normaalisti toimivan tyhjäkäyntikin
Imukaulankin vaihdoin malossin X360 ja mitään vaikutusta ei ollut, eli imukaulassa ei mitään vikaa ollutkaan. On nää vaan mystisiä vehkeitä välillä
Viimeksi muokannut johnnyw päivämäärä 24.4.2017 21:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Joo onha nää mopot välillä vähä outoja ku itelläki ny yhtäkkii tullu monia vikoja ja monet melkee itestää korjautunu, kavereilla samoin
Itekki pidän ny rikkaalla ku aluks oli liia pieni suutin, sit liia iso nii laitoin siitä välistä, mutta näköjää vieläki liia iso. No ei se paljoo haittaa ku vielä sisäänajossaki on nii iha hyvä näin.
Moro, ostin uuden kaasarin ja nyt oon yritelly säätää, miten pitäis säätää ku ylämäessä ei ota täysiä kierroksia millään vaan röpöttää vaan. Nopeasti apua kiitos
Tuo nyt ei ihan valkoinen/harmaa ole vaan enemmänkin vaalea beige. Mutta vieläkin ilmeisesti pikkasen laihalla? Ihmetyttää vaan kun tuntuu enemmänkin että kävisi hitusen rikkaalla. Röpöttää pikkasen ajossa ennen täyskaasua ja pintakaasullakin pientä rötäystä huomattavissa. Paikallaan ei ota täysia kierroksia samantien, tuppi nurin rötää eka pikkasen ennekun kiertää puhtaasti.
Mitä öljyä sulla on? Mä en oo koskaan edes nähnyt valkoista/noin vaaleaa tulppaa 2-tahtisessa Vähän epätarkka indikaattori tuo tulpan väri on, itse olen todennut että tulpasta voi varmasti päätellä vain liian rikkaan seoksen tai liian kylmän lämpöarvon. Yleisesti mulla on ollut aina niitä kahvinruskeita tulppia sillon kun seos on ollut sopiva tai ehkä vähän liian rikas. Laihan seoksen kertoo parhaiten persdynokokeilu 5 numeroa isommalla suuttimella. Jos meno paranee, oli laihalla, jos ei tunnu muuttuvan mihinkään, oli sopiva.
Kokeile kiihdyttää täydellä kaasulla 4/5/6 vaihteella noin 20-30km/h nopeudesta, välityksistä riippuen. Jos booaa ennen tehoaluetta, kokeile ryyppy päällä uudestaan > isompaa pääsuutinta.
BR9ES tulppa eikä booaa täyskaasulla kiihdyttäessä. Ryyppy vaan huonontaa kulkua.
Isompaa suutintakin jo kokeilin ja vaikutus oli lähinnä että ei nappaa pienillä vaihteilla (1-2) piikkiä ollenkaan kun rötää niin pahasti ja 3-6 jonkunaikaa rötäilee/pätkii ennenkun rupeaa vetämään kunnolla.
E: Öljynä käyttänyt castrol power1 racing 2t 2.5% seoksella 98E bensalla.
Hmm voiko liian isolla suuttimella myös "booata" samalla tapaa kun ihan liian pienellä? Tänään vaan huomasin sellasen että jos tyhjäkäynniltä kääntää tupin nurin tosi nopeasti ni booaa 1-2s ennekun rupeaa kiertämään. Sit taas jos rauhallisesti kääntää kaasun täysille ni rötää jonkunaikaa suht reilusti ennekun ottaa täydet kierrokset.
Tää vekotin on kyl kaasarin vaihdon jälkeen ollut niin omituinen ettei tunnu mitenkään saavan säätöihin. 110 suuttimella tuntu käyvän pikkuriikkisen laihalla, nyt sit taas pistin 112 ni tuntuu käyvän reilusti rikkaalla. Neula on ehkä pikkasen rikkaalla nyt keskilovessa, mutta ei oikein voi laskeakkaan kun sit vetää laihalle pintakaasulla.
Derbi UM kone Airsal 73 Malossi läpät Motoforce PWK 24mm powerjetillä (neula keskilovessa, PS 112, PJ 32) BRK R45 putki
Ohhoh Mulla iha sama ongelma ku sulla, eli nopeasti kaasuu kääntäes tyhjäkäynnil booaa ja sit vast nousee kierrokset. Sama tapahtuu myös ajossa jos reilusti alle tehopiikin. Tänää testasin rajotinta ja säädin sen 8k kohille, mutta ei pääse kunnol ees liikkelle ku booa vaan, vaikka hitaasti antaa kaasuu. Tulpan väri mulla paljo mustempi ja 3% seokset. (Sisäänajo nii pidän tollee viel) 19mm kaasari, jossa 85 suutin Airsal 50 Enox
E: Mulla sentää ei pätki tai mitää, ainoastaa toi booa nopeesta kaasun annosta. Muistin muute et kaverin mankiki käyttäytyy samallailla.
Otin nyt vielä videon tuosta mooaamisesta. Saa näköjään sammmumaan kun suht tiheästi vetää nopeasti tyhjäkäynniltä täyskaasulle.
Alkaa kyllä hermot menemään tän värkin kanssa. Just otin tulpan irti ja kattelin ni nyt on oikeastaan melko musta. eli miten voi suutinkoon muuttaminen 110->112 vaikuttaa että tulppa muuttuu tuollaisesta kermanvärisestä ihan mustaksi? Muutenkin tuo mooaus vaikuttaisi että on vieläkin laihalla, mutta sit taas rauhallisesti kaasua kääntäessä/ajossa vaikuttaa että olisi enemmänkin rikkaalla.
Tekeekö samaa esim. 5 numeroa isommalla pääsuuttimella?
Neulan pituus / profiili voi olla epäsopiva moottorin tarpeisiin. > tätä voi kompensoida laittamalla neulan sokan alempaan loveen, jolloin vetää yleensä 1/4 aluetta turhan rikkaalle
Suuttimeen stanssattu numero ei välttämättä aina pidä täysin paikkaansa. > siksi kannattaa testata numerosta huolimatta vaikkapa 110>115ps
PWK kopion kanssa kannattaa ainakin kattoa, et jos esim. tuorevoitelunippa (tai alipainenippa), että sen on tukkinut heti nipan kohdalta. Jos vetää vaan letkun (ja vielä alaspäin) jonka päähän pultti, kerääntyy sinne polttoainetta ja sieltä saa lisärikastusta sotkien moottorin toimintaa.
Epäsopivalla neulaprofiililla kuitenkin ollut hyvin tyypillistä, että vaatii turhan isoa pääsuutinta että kone vetää booailematta täydellä kaasulla... sitten taas kierroksilla tehot kadoksissa turhan rikkaan seoksen takia ja voi myös pätkiä ja/tai alkaa rötäilemään kovemmilla kierroksilla (huipputehon jälkeen).
Omituisinta mulla on että kuormalla ei mooaa ollenkaan, jos esim 2-3 vaihteella vääntää kaasun samaan tyyliin nopeasti auki ni itseasiassa rötää pikkusen ennekun rupeaa kiertämään puhtaasti. Aikasemmin jo koitin 115 suutinta ja sillä ei napannut 1-2 vaihteilla piikkiä ollenkaan, rötäsi vaan älyttömästi & 3:llakin sai aika pitkään jurnata että rupesi kiertämään. Neula on nyt jo niin rikkaalla tossa keakilovessa että alle puolen kaasun ei ajossa tee muuta kun pätkii/röpöttää. Yhtä pykälää alempana taas tuntui vetävän laihalle pintakaasulla.
Tuorevoitelunippaa tuossa kaasarissa ei ole ja alipainenipassa hanan letku.
Melko yleinen ongelma pienen koneen ja ison kaasarin yhdistelmällä tuo että meinaa tukehtua ilmaan nopealla kaasunavauksella. Kuten .Juho sanoi niin kannattaa kokeilla eri neulaprofiilia, sillä olen itse ongelmasta päässyt eroon hieman isompien koneiden kanssa. Onko tyhjäkäynti säädettu varmasti oikein? Sekin voi vaikuttaa.