Aramid
- Liittynyt:
- 23.11.2006 16:56
Koko moottorin rakenne on erilainen. Ei ihan helposti tehtävissä tavallisen 2-tahti moottorin kanssa.
http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm
Sawo
- Pyörä:
- Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
- Paikkakunta:
- Iden
- Liittynyt:
- 15.5.2006 17:54
Dodih, kun automaatti mopoissa kytkimet eivät kestä kunnon viritystä, niin heräsi ajatus _todellakin_pitävästä_kytkimestä.
Elikkäs, tyhjäkäynnillä se toimisi normaalin keskipakokytkimen tavoin, mutta sitten se lukittuisi rumpuun kiinni ja pysyisi siinä. Tollasen ei ainakaa teoriassa pitäis luistaa.
Sora00
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 18.5.2006 21:51
Sawolaenen#13 kirjoitti:Dodih, kun automaatti mopoissa kytkimet eivät kestä kunnon viritystä, niin heräsi ajatus _todellakin_pitävästä_kytkimestä.
Elikkäs, tyhjäkäynnillä se toimisi normaalin keskipakokytkimen tavoin, mutta sitten se lukittuisi rumpuun kiinni ja pysyisi siinä. Tollasen ei ainakaa teoriassa pitäis luistaa.
Miten saisit sen lukittua kun kone pyörii tyhjäkäynnilläkin jo (esim.) 1000rpm?
Itsekkin joskus tuota olen ajatellut, mutta hajoaa liian helposti korkeitten kierrosten takia.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
< Bullitt >
- Pyörä:
- Romuja piha täynnä
- Paikkakunta:
- Kalajoki
- Liittynyt:
- 13.8.2006 23:24
Sora00 kirjoitti:Sawolaenen#13 kirjoitti:Dodih, kun automaatti mopoissa kytkimet eivät kestä kunnon viritystä, niin heräsi ajatus _todellakin_pitävästä_kytkimestä.
Elikkäs, tyhjäkäynnillä se toimisi normaalin keskipakokytkimen tavoin, mutta sitten se lukittuisi rumpuun kiinni ja pysyisi siinä. Tollasen ei ainakaa teoriassa pitäis luistaa.
Miten saisit sen lukittua kun kone pyörii tyhjäkäynnilläkin jo (esim.) 1000rpm?
Itsekkin joskus tuota olen ajatellut, mutta hajoaa liian helposti korkeitten kierrosten takia.
Jospa siinä vaikkapa olis jonkulainen hammastus
?
Import
- Liittynyt:
- 29.8.2006 17:25
Mitäs jos olisi normaali kytkin, mutta siitä vaijerin mukaan nouseva kynsi, miksei useampiakin (reiluhko terästappi) joka lukittaisi kytkimen luistamattomaksi kun kahvaa ei paineta. Sitten kun kytkintä painetaan, nousee tappi heti pois, ja kytkin toimii normaalisti.
Sawo
- Pyörä:
- Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
- Paikkakunta:
- Iden
- Liittynyt:
- 15.5.2006 17:54
Tätä mä mietin, että jonkunlaisen tapin hitsaisi/pulttaisi kytkinkenkään kiinni ja siihen ja kytkinrumpuun reikiä, ja se tappi sitten lukittuisi siihen? Eli tavallaan toimisi normi keskipakokytkimen tavoin.
Import
- Liittynyt:
- 29.8.2006 17:25
Niin, tuskin se siitä mihinkään hajoaisi kun tekis tarpeeks jämerän vaan. Vois vaatia vähän säätöä että saa toimimaan kyllä.
Sawo
- Pyörä:
- Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
- Paikkakunta:
- Iden
- Liittynyt:
- 15.5.2006 17:54
Yksi ylimääräinen kytkin nurkissa pyörii, ja isä sanoi että mun pitäs keksiä siihen joku ton tyylinen ratkaisu. Ei varmaan mikään paha homma olis, jos vaan kaikki tarpeelliset pelit ja pensselit löytys.
a-ku
- Pyörä:
- Suzuki S, Kawasaki KDX
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 27.9.2005 15:01
-
Viimeksi muokannut a-ku päivämäärä 19.7.2007 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Sawo
- Pyörä:
- Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
- Paikkakunta:
- Iden
- Liittynyt:
- 15.5.2006 17:54
Tume34 kirjoitti:Mutta niin. Edelleen, kyse on nyt pro-virittämisestä, eli virityksestä syvemmin. Tänne ei kuulu bolt-on viritys, eikä typerät kysymykset.
Ja mistäs luulet edes löytävän 35p eturissan? Voi olla, ettet liikkeelekkään saa noilla (35/37 väleillä...
Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
Tätä topikiahan on päässyt siivoamaan taas ihan urakalla.
Cpr nyt kiltisti lopettaa ot:n jauhamisen. Koitetaan pitää topicin hengestä mukana kaikki mitä siitä vielä on jäljellä.
Dank memes melt steel beams.
Autisa
- Pyörä:
- Yamaha R1 `03& Suzuki rm 125 -99
- Paikkakunta:
- N/A
- Liittynyt:
- 22.9.2005 17:04
pevezer kirjoitti:Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.
Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.
Myös vanhoissa 2-syl pucheissa on myös samanlainen systeemi.
Ostakaa kiinalaisia tuotteita. Niissä ei ole mitään tyyppivikoja. Ne voi hajota ihan mistä kohtaa tahansa.
Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
Autisa kirjoitti:pevezer kirjoitti:Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.
Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.
Myös vanhoissa 2-syl pucheissa on myös samanlainen systeemi.
Huuhtelupumpuksi kutsuttukin. Hyötyä todellakin on, kovia vääntökäyriä huuhtelupumpulla varustetuissa koneissa. Tuskin on hyödyttömyys syynä, miksei sitä enää käytetä.
ps. Wanhoissa DKW:ssä ja puchissa oli joissain 3 kiertokankea. Twingle siis, jossa imulle ja paolle on molemmille oma sylinterinsä.
Dank memes melt steel beams.
Autisa
- Pyörä:
- Yamaha R1 `03& Suzuki rm 125 -99
- Paikkakunta:
- N/A
- Liittynyt:
- 22.9.2005 17:04
Onko niitä kolme kankisiakin ollut? Montakohan cc on ollut siinä pyörässä? 2-kankinen on muistaakseni 250cc?
Ostakaa kiinalaisia tuotteita. Niissä ei ole mitään tyyppivikoja. Ne voi hajota ihan mistä kohtaa tahansa.
MänTä
Moderaattori
- Pyörä:
- Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
- Liittynyt:
- 8.10.2001 3:00
siitä kytkimestä. Olisi kyllä nannaa kun saisi kytkimen jonka pystyy irroittamaan täysin ilman suurta vaivaa jousista. Konstruktiosta tulisi kyllä aika mielenkiintoinen, mutta tuo tappijuttu olisi kova sana. Silloin ei tarvittaisi kuin minimaalinen pito itse massalevyihin ja siten kytkinkahvan käyttely olisi todella kevyttä vaijerillakin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista