Pro-virittäminen

Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56

ViestiKirjoittanut Aramid » 16.6.2007 12:19

Koko moottorin rakenne on erilainen. Ei ihan helposti tehtävissä tavallisen 2-tahti moottorin kanssa.

http://auto.howstuffworks.com/diesel-two-stroke1.htm
Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54

ViestiKirjoittanut Sawo » 24.6.2007 14:48

Dodih, kun automaatti mopoissa kytkimet eivät kestä kunnon viritystä, niin heräsi ajatus _todellakin_pitävästä_kytkimestä. :D

Elikkäs, tyhjäkäynnillä se toimisi normaalin keskipakokytkimen tavoin, mutta sitten se lukittuisi rumpuun kiinni ja pysyisi siinä. Tollasen ei ainakaa teoriassa pitäis luistaa. :D
Tunturi Tiger g0es 21st century
Galleriaan!
TS-proju
Sora00
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
18.5.2006 21:51

ViestiKirjoittanut Sora00 » 24.6.2007 17:59

Sawolaenen#13 kirjoitti:Dodih, kun automaatti mopoissa kytkimet eivät kestä kunnon viritystä, niin heräsi ajatus _todellakin_pitävästä_kytkimestä. :D

Elikkäs, tyhjäkäynnillä se toimisi normaalin keskipakokytkimen tavoin, mutta sitten se lukittuisi rumpuun kiinni ja pysyisi siinä. Tollasen ei ainakaa teoriassa pitäis luistaa. :D


Miten saisit sen lukittua kun kone pyörii tyhjäkäynnilläkin jo (esim.) 1000rpm?

Itsekkin joskus tuota olen ajatellut, mutta hajoaa liian helposti korkeitten kierrosten takia.
#Viritetty.com @ quakenet | Sinne ne pro virittäjät menneet on!
<Zone1>"Pa*kanjauhannan oppipoika. Tuleva pro ja suuri guru"
<Punkki-> mee johki paskatunkioo nuitte kaavojes ja dynojes kans
< Bullitt >
Pyörä:
Romuja piha täynnä
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
13.8.2006 23:24

ViestiKirjoittanut < Bullitt > » 24.6.2007 20:17

Sora00 kirjoitti:
Sawolaenen#13 kirjoitti:Dodih, kun automaatti mopoissa kytkimet eivät kestä kunnon viritystä, niin heräsi ajatus _todellakin_pitävästä_kytkimestä. :D

Elikkäs, tyhjäkäynnillä se toimisi normaalin keskipakokytkimen tavoin, mutta sitten se lukittuisi rumpuun kiinni ja pysyisi siinä. Tollasen ei ainakaa teoriassa pitäis luistaa. :D


Miten saisit sen lukittua kun kone pyörii tyhjäkäynnilläkin jo (esim.) 1000rpm?

Itsekkin joskus tuota olen ajatellut, mutta hajoaa liian helposti korkeitten kierrosten takia.
Jospa siinä vaikkapa olis jonkulainen hammastus ;)?
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 24.6.2007 20:20

Mitäs jos olisi normaali kytkin, mutta siitä vaijerin mukaan nouseva kynsi, miksei useampiakin (reiluhko terästappi) joka lukittaisi kytkimen luistamattomaksi kun kahvaa ei paineta. Sitten kun kytkintä painetaan, nousee tappi heti pois, ja kytkin toimii normaalisti.
Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54

ViestiKirjoittanut Sawo » 24.6.2007 22:34

Tätä mä mietin, että jonkunlaisen tapin hitsaisi/pulttaisi kytkinkenkään kiinni ja siihen ja kytkinrumpuun reikiä, ja se tappi sitten lukittuisi siihen? Eli tavallaan toimisi normi keskipakokytkimen tavoin.
Tunturi Tiger g0es 21st century
Galleriaan!
TS-proju
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 24.6.2007 23:15

Niin, tuskin se siitä mihinkään hajoaisi kun tekis tarpeeks jämerän vaan. Vois vaatia vähän säätöä että saa toimimaan kyllä.
Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54

ViestiKirjoittanut Sawo » 24.6.2007 23:16

Yksi ylimääräinen kytkin nurkissa pyörii, ja isä sanoi että mun pitäs keksiä siihen joku ton tyylinen ratkaisu. Ei varmaan mikään paha homma olis, jos vaan kaikki tarpeelliset pelit ja pensselit löytys. :D
Tunturi Tiger g0es 21st century
Galleriaan!
TS-proju
a-ku
Pyörä:
Suzuki S, Kawasaki KDX
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
27.9.2005 15:01

ViestiKirjoittanut a-ku » 19.7.2007 0:15

-
Viimeksi muokannut a-ku päivämäärä 19.7.2007 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Sawo
Pyörä:
Projektit Magnum X ja Tiger Aqua, ja Suzuki TS125 Sm
Paikkakunta:
Iden
Liittynyt:
15.5.2006 17:54
Re: Pro-virittäminen

ViestiKirjoittanut Sawo » 19.7.2007 0:22

Tume34 kirjoitti:Mutta niin. Edelleen, kyse on nyt pro-virittämisestä, eli virityksestä syvemmin. Tänne ei kuulu bolt-on viritys, eikä typerät kysymykset.


Ja mistäs luulet edes löytävän 35p eturissan? Voi olla, ettet liikkeelekkään saa noilla (35/37 väleillä...
Tunturi Tiger g0es 21st century
Galleriaan!
TS-proju
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.7.2007 1:28

Tätä topikiahan on päässyt siivoamaan taas ihan urakalla.

Cpr nyt kiltisti lopettaa ot:n jauhamisen. Koitetaan pitää topicin hengestä mukana kaikki mitä siitä vielä on jäljellä.
Dank memes melt steel beams.
Autisa
Pyörä:
Yamaha R1 `03& Suzuki rm 125 -99
Paikkakunta:
N/A
Liittynyt:
22.9.2005 17:04

ViestiKirjoittanut Autisa » 19.7.2007 12:30

pevezer kirjoitti:
Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.



Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.



Myös vanhoissa 2-syl pucheissa on myös samanlainen systeemi.
Ostakaa kiinalaisia tuotteita. Niissä ei ole mitään tyyppivikoja. Ne voi hajota ihan mistä kohtaa tahansa.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.7.2007 13:12

Autisa kirjoitti:
pevezer kirjoitti:
Aramid kirjoitti:Eikös DKW:eissa ollut tälläinen muuttuva tilavuuksinen kampikammio. Kampiakselissa oli siis kaksi kiertokankea ja mäntää, toinen toimi normaalisti ja toinen liikkui kampikammion pohjassa. Idea taisi olla, että imun aikana saadaan kampikammioon mahtumaan enemmän polttoainetta ja huuhteluiden aikana oli suurempi paine.



Joo. Tuota en tiennytkään. Ei taida kovaa hyötyä olla jos ei nykypäivänä enää käytössä ole tuollaisia.



Myös vanhoissa 2-syl pucheissa on myös samanlainen systeemi.


Huuhtelupumpuksi kutsuttukin. Hyötyä todellakin on, kovia vääntökäyriä huuhtelupumpulla varustetuissa koneissa. Tuskin on hyödyttömyys syynä, miksei sitä enää käytetä.

ps. Wanhoissa DKW:ssä ja puchissa oli joissain 3 kiertokankea. Twingle siis, jossa imulle ja paolle on molemmille oma sylinterinsä.
Dank memes melt steel beams.
Autisa
Pyörä:
Yamaha R1 `03& Suzuki rm 125 -99
Paikkakunta:
N/A
Liittynyt:
22.9.2005 17:04

ViestiKirjoittanut Autisa » 19.7.2007 13:29

Onko niitä kolme kankisiakin ollut? Montakohan cc on ollut siinä pyörässä? 2-kankinen on muistaakseni 250cc?
Ostakaa kiinalaisia tuotteita. Niissä ei ole mitään tyyppivikoja. Ne voi hajota ihan mistä kohtaa tahansa.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 19.7.2007 15:19

siitä kytkimestä. Olisi kyllä nannaa kun saisi kytkimen jonka pystyy irroittamaan täysin ilman suurta vaivaa jousista. Konstruktiosta tulisi kyllä aika mielenkiintoinen, mutta tuo tappijuttu olisi kova sana. Silloin ei tarvittaisi kuin minimaalinen pito itse massalevyihin ja siten kytkinkahvan käyttely olisi todella kevyttä vaijerillakin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista