Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
No sitä nyt on vaikee sanoa että onko siitä mitään varsinaista haittaa, pikemminkin näkisin että jää paljon potentiaalia käyttämättä.
Toisaalta jos ei oo vehkeitä niin sitten on mentävä noin jokatapauksessa.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Sarvi-Perkele kirjoitti:No sitä nyt on vaikee sanoa että onko siitä mitään varsinaista haittaa, pikemminkin näkisin että jää paljon potentiaalia käyttämättä.
Toisaalta jos ei oo vehkeitä niin sitten on mentävä noin jokatapauksessa.
Juu näin ajattelinkin^^ Millä noihin aukkoihin edes pääsisi käsiksi? Dremel/vinku ja kulmavaihde ja sylinteriputken puolelta vinguttamaan?
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
TooByAas kirjoitti:Sarvi-Perkele kirjoitti:No sitä nyt on vaikee sanoa että onko siitä mitään varsinaista haittaa, pikemminkin näkisin että jää paljon potentiaalia käyttämättä.
Toisaalta jos ei oo vehkeitä niin sitten on mentävä noin jokatapauksessa.
Juu näin ajattelinkin^^ Millä noihin aukkoihin edes pääsisi käsiksi? Dremel/vinku ja kulmavaihde ja sylinteriputken puolelta vinguttamaan?
Veikkaisin että se dremelin jatkovaijerikynämikälie jollain sopivalla päärynänmuotoisella terällä voisi jo riittää. Dremelin kulmavaihde ei moponpyttyyn mahdu, joten se on poissa laskuista.
nigoo
- Liittynyt:
- 18.5.2006 15:31
tai sit vaan teet johonki paineilmatyökaluun ite kulmavaihteen: tanko väliin, laakeri alas, terä laakeriin ja vaikka o-rengas voimansiirroksi
sempron
- Pyörä:
- Keeway x-ray
- Liittynyt:
- 29.6.2009 14:46
Kumpaa pitäisi alkaa suunnitella viilaata: valurautasta vakiota vai alumiinista airsalis (50cc)? Pinnoitetuissa pytyissä siis on omat ongelmansa? Kannattaa varmaan airsali jättää siihen että pytty-lohkot välin huuhtelukanavan hioo tasasemmaks ja turhan pytyn muodostaman portaan siitä pois? Ja 1-osanen pako varmaankin helpompi tehdä oikein kuin 2-osanen?
(katsotaan mitä tästä tulee. Tapanani ei ole yleensä jättää asioita sikseen, varsinkaan jos kyseessä vain viitsimisestä kyse
)
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Sitten tehdään 2 osanen jos siinä on vakiona 2 osanen, sitten 1 osanen jos vakiona 1 osanen. Yksi asia mitä virityskirjoissa hoetaan on se, että sitä 2osasen pakoaukon ripaa ei saa mennä poistamaan.
sempron
- Pyörä:
- Keeway x-ray
- Liittynyt:
- 29.6.2009 14:46
Slerpa_ kirjoitti:Sitten tehdään 2 osanen jos siinä on vakiona 2 osanen, sitten 1 osanen jos vakiona 1 osanen. Yksi asia mitä virityskirjoissa hoetaan on se, että sitä 2osasen pakoaukon ripaa ei saa mennä poistamaan.
(airsal 50cc, 2-osainen pako) (vakiopytty, 1 osanen pako)
Lähinnä tuo kiinnostaa että kumpaan ylipäätään kannattaa alottaa tehdä ylipäätään mitään? Alumiinia saa hiottua helposti pois, mutta pistääkö terät tukkoon helposti verrattuna valurautaan? Entä miten tuo pinnoitus siellä sylinterissä vaikuttaa?
(yritän väkerrellä jonkinlaisen kuvion paintilla miten pakoaukot eroavat...)
E. (ERITTÄIN huono kuva:
kuva) (ylempi kuvastaa vakiota alempi viilattua)
(tolla tapaa siis eroaa viilaus 1- ja 2-osaisella? Tarkoituksena nostaa kierroksia eli nostaa pakoa ja jättää leveyssuunnassa koskemattomaksi)
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Itellä ei tuo alumiini mitään tukkinut kunhan vaan käytti leikkuunestettä.
nigoo
- Liittynyt:
- 18.5.2006 15:31
Ite hylkäisin ainaki airsalin heti kättelyssä sen takia, että asettuu (ainakin minarellissä, miksei kaikissa) nii uskomattoman huonosti alakerran lohkoihin, eli tarkoitan huuhteluiden lähtöön. Aivan älyttömät pykälät! Tottakai neki voi uusiks muotoilla jollai "pakkelilla", mut ehkä kannattaa kattella vaan jotai muuta.
nigoo
- Liittynyt:
- 18.5.2006 15:31
Nyt menee sitte offtopic mutku tääl on asiantuntevaa ni itellä khc merkkinen pv:n mäntä ja molenpien renkaiden urat sairaalloisen väljät. Onko suuria tehohäviöitä, kun mieleen tulee ikävä ajatus siitä, miten huuhteluseos puskee kuin hullu niitten kautta suoraan pakoaukkoon. 1 renkanen "krossin mäntä" ois varmaa paikallaa? Ovat vaan kalliimpia
sempron
- Pyörä:
- Keeway x-ray
- Liittynyt:
- 29.6.2009 14:46
nigoo kirjoitti:Ite hylkäisin ainaki airsalin heti kättelyssä sen takia, että asettuu (ainakin minarellissä, miksei kaikissa) nii uskomattoman huonosti alakerran lohkoihin, eli tarkoitan huuhteluiden lähtöön. Aivan älyttömät pykälät! Tottakai neki voi uusiks muotoilla jollai "pakkelilla", mut ehkä kannattaa kattella vaan jotai muuta.
No itsellä siis on jo se pytty (am6 koneesta kyse siis jos et vielä tiennyt). Porrastusta siina on eikä nyt ihan hirveät ole siinä mielessä että helposti ne siitä saa siistittyä jonka todennäköisesti jokatapauksessa tulen tekemään. Ja eihän siinä muuta ole kuin avartaa pytyn huuhteluiden lähtöjä, jotka eivät vain ole tarpeeksi avarat.
Ja minkäslaisesta leikkuunesteestä puhuit slerpa?
nigoo
- Liittynyt:
- 18.5.2006 15:31
siinä on semmonen homma, että sun täytyis ottaa niistä lohkoista, etukulmasta tavaraa pois ja sitä saat nii paljo ottaa, että kyllä rupee jo selkeetä muutosta tulee kampikammion paineeseen. Toinen vaihtoehto on että täytät sitä huuhtelua sylkästä. tiivisteellähän on kyllä helppo vertailla jos ei konetta avaa.
sempron
- Pyörä:
- Keeway x-ray
- Liittynyt:
- 29.6.2009 14:46
nigoo kirjoitti:siinä on semmonen homma, että sun täytyis ottaa niistä lohkoista, etukulmasta tavaraa pois ja sitä saat nii paljo ottaa, että kyllä rupee jo selkeetä muutosta tulee kampikammion paineeseen. Toinen vaihtoehto on että täytät sitä huuhtelua sylkästä. tiivisteellähän on kyllä helppo vertailla jos ei konetta avaa.
Kone on tällä hetkellä aivan auki. Niin joo tais siinä yhes kulmas olla yks sellanen ''patti''. Taidan kallistua sen puoleen että airsalista parantelen huuhteluiden lähtöjä ja vakio valurauta pyttyä alan viilaileen. Ja lohkot pysyy vielä ainakin vähän aikaa erillään, kun kampiakselin toinen petari olikin kunnolla jäänyt kiinni kampiakseliin (petareiden vaihtoa tehdään, vanhat paskana.)
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Onkos ton 2osasen pakoaukon viilauksessa leveyden suhteen mitään rajotuksia männän renkaitten kestävyyden kannalta ajateltuna?
TooByAas
- Pyörä:
- tön
- Paikkakunta:
- Lapua
- Liittynyt:
- 14.2.2008 17:30
Slerpa_ kirjoitti:Onkos ton 2osasen pakoaukon viilauksessa leveyden suhteen mitään rajotuksia männän renkaitten kestävyyden kannalta ajateltuna?
No kummatkin saa olla periaattees sen max. 72%(vai mikä se maksimi leveys olikaan) leveitä, Eli käytännös saa olla aika leveä aukko että m-renkaat hajoaa
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista