Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut joltsu » 23.12.2011 19:11

Jos tosta pösön putkesta poistais ihan kaikki kurit(myös katalysaattorin) niin millä kierrosalueella se suunnilleen alkais piikittämään? Jos se nyt edes kunnolla piikittäis :roll:. Kyseessä siis uudemman mallinen putki.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut LaneKit » 23.12.2011 19:29

jokelii kirjoitti:
radon- kirjoitti:No eikö ainaki vanhan pösön putki oo periaatteessa kuristettu MK eli en yhttään ihmettele mikäli on pirteä kurittomana :lol:
Ei tuo XP:n putki samalainen ole kuin metra , ainakaan se ei ole saman muitoinen. XPS putki taitaa olla se sama kuin metra mutta tossa XP:ssä on erilainen putki. Mutta kai sekin on aikalailla samalla kierrosalueella toimiva.


Johtuu siitä että xp on uuempi malli, tai siis xp3 ainaki, eli siinä on toi uusi putki joka taisi tulla 06. Xp2 tais olla vielä vanha jos en vääri muista?
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 23.12.2011 20:34

Jaapajaa, näin aattelinki et ainaki fanticci tuon vie, pösöstä yllätyin :) , mut enpä oo sellasta päässy testaamaankaa ku ei täälläpäi kenelläkää oo.
Euronjuusto3
Pyörä:
Cagiva Mito 04', Aprilia SX50 11', Suzuki PV 60cc
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
12.6.2011 23:03
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Euronjuusto3 » 23.12.2011 21:43

Kaverilla on -05 Derbi drd racing ja kyllä sekin vaan menee kurittomalla putkella reilun 80...
Tosin tuossahan on melko pitkät välit :D
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut miiggz » 24.12.2011 1:11

Pösössä sen vertaa alavääntönen putki että tuskin repäsevää piikkiä ottaa. Ja niissähän on 11/52 välit vakiona, että kyllä se kohtuu hyvin kulkee. (derbi drd:t 12/53)?
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Gogge » 24.12.2011 2:42

Vakio putkien ja tehoputkien välipilli on erilainen.. Elikkä siitä johtuvat tietääkseni vakio putkien alaväännöt ja kohtuu laimeat piikit (riippuu merkistä+mallista). Teho putkissa välipilli.. no se on erilainen, ja ottaa piikkiä ja alaväännöt huonommat. Näin minulle kerrottu, viisaammat voinee valaista. Ja tehoputken piikkihän on resonoimista..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
-pyrtsi
Pyörä:
Cpi Oliver -06
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
13.6.2010 0:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut -pyrtsi » 24.12.2011 2:53

Euronjuusto3 kirjoitti:Kaverilla on -05 Derbi drd racing ja kyllä sekin vaan menee kurittomalla putkella reilun 80...
Tosin tuossahan on melko pitkät välit :D


Pistää aina epäilyttää nää "kaverin derpi menee 80" ootko varma et on vakiovälit, onkstää kaveris kertonu mittari vai gps nopeuden ja sit joillai nyt on pakkomielle lisätä nopeuteen aina parikilsaa lisää :) Ei siis pahalla, enkäväitä että ei olis totta, mut aikausein just sillee :lol:
Euronjuusto3
Pyörä:
Cagiva Mito 04', Aprilia SX50 11', Suzuki PV 60cc
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
12.6.2011 23:03
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Euronjuusto3 » 24.12.2011 3:24

Totta, epäilyttävältähän se kuulostaa :lol:

En tosiaan tiiä onko vakiovälit, oliskohan jopa 11-48 (?) Kuitenkin kiihtyy ja vääntää mukavasti. Ihan gps:ään testattiin noin 80, en nyt muista aivan tarkkaa lukemaa :)
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut radon- » 24.12.2011 4:07

Paisarin tuoma tehonlisä perustuu siis kaasunvirtauksen sekä sylinterin täyttöasteen parantamiseen eli sylinteriin pyritään saamaan mahdollisimman paljon polttoainetta, kuitenkaan syytämättä mahdottomia määriä sitä putkeen. Siksi paisarin mitoitus on hyvin tärkeää mikäli halutaan putken toimivan hyvin.

Erilaisten paisarien kaasuvirtaukset ovat erilaiset, ja täten myös tehoalue (eli kierrosluvut joilla sylinterin täyttöaste on suurimmillaan, eli putki imee eniten bensaa sylinteriin) on erimerkkisessä putkessa erilainen.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.12.2011 15:20

Toi on mahollista et drd:n rosteriputkella menee 80, ainaki noissa mis on vakiona toi 17,5mm kassuki, tällästä oon itekki todistanu. Iha kokonaa tyhjätty putki vielä, ei kattia tai mitää.

X- sarjoje putki onki sit paskempi viritys, ei oikee tykkää kulkea, vaikka luulin että oisivat samalla mitalla

Toho välipilliteoriaan en usko, enoxissa se on ainaki hiton ohut, vakiossaki tais olla vähä paksumpi. Ja kaverilta katkes mk ja ajo ilma pilliä pelkällä paisarilla, tehoeroa ei huomattu.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut TooByAas » 24.12.2011 21:20

radon- kirjoitti:Erilaisten paisarien kaasuvirtaukset ovat erilaiset, ja täten myös tehoalue (eli kierrosluvut joilla sylinterin täyttöaste on suurimmillaan, eli putki imee eniten bensaa sylinteriin) on erimerkkisessä putkessa erilainen.

Se putki muuten myös lykkää palamatonta seosta putkesta takaisin sylinteriin.

Kaverin DRD -07 tai -08 kulki 85 gps:ään. Kuri pois, hukkaputki tukittu ja 13/53 välit.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.12.2011 22:19

Ei sillä välipillillä ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Tehareissa on yleensä huono alavääntö sen takia että matalilla kierroksilla pakoaukko pysyy auki paljon pidempään kuin putki on mitoitettu ja tällöin putki kerkeää työntää tavaran liiankin pitkälle sylinteriin jolloin sylinterin täytös huononee ja teho laskee. (en oo kyllä täysin varma mutta näin olen ajatellut). Vakioputket taas vääntää sen takia että ne kurit ja katti sotkee kaikki paineaallot siellä sisällä jolloin tuota sylinterin ahtamista ei juurikaan tapahdu jolloin ei esiinny piikkiä eikä alaväännön huononemista.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut -MJU- » 29.12.2011 20:16

tartteeko välipillin ja paisarista tulevan putken olla ns. sisäkkäin vai riittääkö että ovat kohdakkain ja liitetty jollai jäähdytys neste tms. letkun pätkällä ettei kurista tai mitään ? vähän paskasti selitetty mutta pistetään sen piikkiin ettei oikeen oo tullu nukuttua :D
Tsekkaa galleria
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Gogge » 29.12.2011 20:33

Jos vaan tiiviiksi sen saat, eikä kurista siitä kohtaa niin eiköhän toimi.. Lämpöähän ei enää siellä asti niin hirveästi enää ole, mutta saa kummiskin lämpöä kestää, ettei ainakaan sula.

EDIT: Niin ja tuo välipilli juttu vaan kuultua, ei faktaa..
Viimeksi muokannut Gogge päivämäärä 29.12.2011 20:36, muokattu yhteensä 1 kerran
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut radon- » 29.12.2011 20:34

Riittää mikäli letku vaan kestää tarpeeksi lämpöä. Itellä on ne tosin vaan sisäkkäin ja tukevasti pultettuna runkoon eikä oo mitään ongelmaa ollut pitkään aikaan eikä oo yhtään kovemmat äänet kun pitäs.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista