jan77 kirjoitti:Pitää myöntää että näin "vanhanliiton" kaverina en noista nykykielen lyhenteistä ja hienostosanoista aina ymmärrä mitä asialla haetaan.
Minä ymmärtäisin tästä että et oikeen ymmärrä näistä kakstahti moottoreista yhtään mitään. Täällä ei oo kukaan laukonut vielä mitään korkealentosia juttuja, vaan kaikki on ollut ihan peruskäsitteitä, jotka pitää olla hallussa jos moottoria meinaa virittää sofistikoituneesti tai edes ymmärtää siitä jotain.
Mulle riittää että osaan laskea ja hahmottaa halutunlaisen kokonaisuuden ja sen toiminnan edellytykset,
Ei ihan vakuuta. Ilmeisesti et osaa laskea edes niitä aika-aloja kun ei vastausta siihen esittämääni kysymykseenkään tullut. Btw ne aika-alalaskut on peruskoulumatikkaa. Ja jos ei tiedä mikä on blowdown/ulospuhallusala niin ei voi kyllä kokonaisuutta hahmottaa. Se kun on aika merkitsevä suure.
koska kuitenkin loppupeleissä vain tulos ratkaisee eikä siihen liittyvä teoria.
Sellaisille "virittäjille", jotka saavuttavat hyvän lopputuloksen pulttailemalla satunnaisia osia yhteen, annan yhtä paljon respectiä kuin lottovoittajalle.
ainoa asia joka tämän spekseissä voi kusta niin on tuo kiekkamittari
Kuten Ledinauhakin jo totesi, miten se voi kusta jos välityslaskutkin antavat saman tuloksen? Eiköhän koko juttu oo kusetusta?
Annoit kyllä loistavan idean tuon putken suhteen joka melkeinpä pitää vielä joskus kokeilla, Vanha kunnon alapuolinen pilli-tehari yhdistettynä nykyaikaiseen moottoritekniikkaan.
Tämä nyt ainakin todistaa, ettet tiedä näistä hommista hiventäkään... Siihen on joku syy miksi diffi putkea käyttävä moottori on aika erilainen versus "paisuntakammiollisen" moottori. Sinä vaan et taida tietää sitä syytä jos kerran olet taas menossa perse edellä puuhun kokeilemalla kombinaatiota, jonka voi jo pienellä miettimisellä todeta kannattomattomaksi.
Kerropa nyt rehellisesti. Oks tää jotain pelleilyä tai pilailua koko homma meidän kustannuksella? Vai onko (moottori)tietämyksesi oikeasti yläkouluun siirtyneen tennarin tasolla?
Ledinauha kirjoitti:Netistä löytyy että Derbin orkkispytyn pako olisi 175 astetta ja huuhtelut 115
Omien dokumenttien mukaan vanhassa rabasasssa 174 ja 122.