Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Googlella voi etsiskellä "alumiinin poisto sylinteriputkesta".
Squishvälys on kannen palotilan reunan ja männän väliin jäävän alueen korkeus.
Tuo mäntä näyttää siltä että jotain romua on pyörinyt koneessa. Jos mäntä on ollut väärin päin niin katkokset voi napata kiinni aukon reunaan ja tehdä tuhoja. Toinen vaihtoehto olisi liian tiukka squishvälys jolloin mäntä ottaa kanteen ja puristuu kasaan. Tällöin rengas jumiutuu.
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Okei. Ai nii tuli mieleen se että kun otin männän pois niin se neulalaakeri oli myös rikki. Sillon luulin että otin sen liian väkivaltaisesti pois mutta en tiiä :/. Kaikki osat mitkä oli lähteny laakerista oli tallessa mutta ei ollut hyvin kiinni siinä laakerissa vaan tippu pois kun otin irti koki laakerin. Eli moottorissa ei ainakaan pitäisi olla laakerin palasia. Tämäkin varmaan liittyy vikaan?
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
(Eli siis laakeri oli rikki mutta osia siitä ei ole tippunut moottoriin)
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
No se on kyllä ollut viittä vaille räjähtämässä. Tuskin olet sitä irrottaessa rikkonut.
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Testasin putken avaajalla saada sitä naarmua pois kun netissä oli ohjeet mutta ei auttanut. Mitä tolle nyt tekis? Mitä jos laittaa vaa mopoon kiinni uuden männän kaa nii onko tehot vielki puutteessa?
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Kävin näyttää huollossa sanoivat että ei tommonen naarmu haittaa että voi laittaa suoraan kiinni. Eivät edes puhuneet hoonauksesta tai mistää.
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
https://imgur.com/a/dR0Hg71 siinä on viel kuva männän päältä
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Mun silmään näyttäisi siltä että tuossa on rengas about squishin reunalla, eli olisi ottanut kiinni kanteen.
Uuden männän kanssa sitten squishgapin mittaus kasattaessa.
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Paljos aijasin sit sisään? 300km? Ja mites yhtäkkiä mäntä ois lyöny kanteen? Mitä jos se välys on liian pieni niin miten saan sen kohilleen?
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
Pari tankillista varmaan riittää sisäänajoa ja muutenkin hyvä käytänyö lämmittää moottori hyvin ennen huudattamista... Ja no mieleen tulee kannen kanssa, että ostat käytetyn tai uuden jostain tai joku 1mm koropala sylinterin alle.
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Entä jos hiois tota kantta?
vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
No se muokkaisi palotilaa ja en suosittelisi. Hommaat toisen kannen tai joku 1mm koropalan.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Jos sattuu tolet heittämään sopivasti niin tiivistesarjojen matalin tiiviste on liian matala. Tapauksessasi riittää että mittaa squishvälyksen asennettaessa ja tarvittaessa laittaa paksumman tiivisteen. N. 0,7 mm on sopiva väli kannen squishalueen ja männän reunan välille.
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Tuntematon1122
- Liittynyt:
- 1.10.2019 20:50
Huomasin että paisarissa alapuolella on semmonen suorakulmion muotoinen reikä joku 1mmx5mm. Haittaako tuo menoa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista