vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
tarkista ensin, että ei ole imuvuoto. Sitten katsot motot.net kaasarin säätämis ohjeet
Ihanju
- Liittynyt:
- 9.5.2021 23:49
Ei ole imuvuotoa ja ei ole kaasarin säädöistä. Voiko olla
että bensapinta ei ole kohallaan?
Sillä tuntuu kuin kaasarista loppuisi bensa kesken.
Husky510
- Pyörä:
- Husqvarna SM510R 2010
- Liittynyt:
- 21.7.2008 11:29
Kysytään täältä vinkkejä..Eli olis tuollainen AM6 mopon moottori 70cc pytty sarjalla, joku tehari dellorto phbg 21 kaasutin. Siis kone käy tyhjäkäyntiä ok, mutta kun lähtee ajaa, niin rötää/tuketuu, eli ei kestä 3/4 kaasua(lämpimänä ei sitten yhtää). Siel oli 105 suutin, neulan sokka ylimmässä.
Sama neulan asento mutta pääsuutin 90, niin paikalla kiertää hyvin, mutta kun lähtee ajaa, niin ei oikein kulje 3/4 kaasulla, mutta ei oikeastaan sen paremmin siitä pienemmällä kaasulla. Kaasari on säädetty perusasetuksiin, mutta ei. Tulpan perusteella käy ihan liian rikkaalla, myös huomasin, että pakoputken välistä vikoilee, vissiin bensaa, en ihan kerennyt tutkimaan sitä. Eli eikö pitäisi jotain merkkiä olla kun vaihtaa pienempää pääsuutinta tms. Sitten kun neulaa jos nostaa(eli laskee lukitus sokkaa, niin ei käy yhtää). Myös, mikä olisi hyvä perus pääsuutin sinne, että voisi siitä sitten lähtee kokeilee, kun ryyppiä ei oikein ajon aikana pääsee kokeilee, kun pakoputki tulee eteen, eikä lähellä oo mäkeä missä testaa mäki testiä...
Kysy lisä tietoa jos oli sekava kirjoitus, kiitos neuvoista
Ihanju
- Liittynyt:
- 9.5.2021 23:49
Husky510 kirjoitti:Kysytään täältä vinkkejä..Eli olis tuollainen AM6 mopon moottori 70cc pytty sarjalla, joku tehari dellorto phbg 21 kaasutin. Siis kone käy tyhjäkäyntiä ok, mutta kun lähtee ajaa, niin rötää/tuketuu, eli ei kestä 3/4 kaasua(lämpimänä ei sitten yhtää). Siel oli 105 suutin, neulan sokka ylimmässä.
Sama neulan asento mutta pääsuutin 90, niin paikalla kiertää hyvin, mutta kun lähtee ajaa, niin ei oikein kulje 3/4 kaasulla, mutta ei oikeastaan sen paremmin siitä pienemmällä kaasulla. Kaasari on säädetty perusasetuksiin, mutta ei. Tulpan perusteella käy ihan liian rikkaalla, myös huomasin, että pakoputken välistä vikoilee, vissiin bensaa, en ihan kerennyt tutkimaan sitä. Eli eikö pitäisi jotain merkkiä olla kun vaihtaa pienempää pääsuutinta tms. Sitten kun neulaa jos nostaa(eli laskee lukitus sokkaa, niin ei käy yhtää). Myös, mikä olisi hyvä perus pääsuutin sinne, että voisi siitä sitten lähtee kokeilee, kun ryyppiä ei oikein ajon aikana pääsee kokeilee, kun pakoputki tulee eteen, eikä lähellä oo mäkeä missä testaa mäki testiä...
Kysy lisä tietoa jos oli sekava kirjoitus, kiitos neuvoista
Onko siis niin, että toimii paikallaan ihan ok mutta kun lähtee ajamaan niin ei toimi? Booaa vai röpöttää mutta kuitenkin puolikaasulla toimii ok? Ja mikä kaasari onko motoforce phbg 21mm?
Husky510
- Pyörä:
- Husqvarna SM510R 2010
- Liittynyt:
- 21.7.2008 11:29
Ihanju kirjoitti:Onko siis niin, että toimii paikallaan ihan ok mutta kun lähtee ajamaan niin ei toimi? Booaa vai röpöttää mutta kuitenkin puolikaasulla toimii ok? Ja mikä kaasari onko motoforce phbg 21mm?
Sori myöhäinen vastaus. Siis joo paikallaa toimii ok, eli kiertää hyvin ja korkealle.
Mutta kun lähen ajaa, niin kun annan enemmän kaasua eli joko yli sen 3/4 tai pidän siinä, niin röpöttää. Mutta puoli kaasulla toimii ajossa suht ok.
Tohon kaasarin merkkiin en osaa sanoa, kuin että kaasuttimen kyljessä luki phbg 21
Ihanju
- Liittynyt:
- 9.5.2021 23:49
Husky510 kirjoitti:Ihanju kirjoitti:Onko siis niin, että toimii paikallaan ihan ok mutta kun lähtee ajamaan niin ei toimi? Booaa vai röpöttää mutta kuitenkin puolikaasulla toimii ok? Ja mikä kaasari onko motoforce phbg 21mm?
Sori myöhäinen vastaus. Siis joo paikallaa toimii ok, eli kiertää hyvin ja korkealle.
Mutta kun lähen ajaa, niin kun annan enemmän kaasua eli joko yli sen 3/4 tai pidän siinä, niin röpöttää. Mutta puoli kaasulla toimii ajossa suht ok.
Tohon kaasarin merkkiin en osaa sanoa, kuin että kaasuttimen kyljessä luki phbg 21
Hmm joo... mul on sama ongelma mut alkaa booaamaa ja sit jos laittaa isomman suuttimen ni rötää niin paljon ettei ota kiekkaa ja jos booaa ni sammuu melkeinpä aina.
Husky510
- Pyörä:
- Husqvarna SM510R 2010
- Liittynyt:
- 21.7.2008 11:29
Joo, eikä ollut mitään muutosta vaikka vaihtoi pienempää pääsuutinta, sama neulan asennossa. Ainut missä toimi edes jotenkin, oli neulan pidin sokka, ylä kohdassa, jos laskit sitä, niin ei toiminut..
Teamnoviisi
- Liittynyt:
- 28.5.2021 16:58
Mistäköhän johtuu kun mopon ollessa käynnissä pistää jalalalle tai kallistaa niin kierrokset nousee ja kun nostaa pystyyn niin laskee.
Sekä moposta hävisi tyhjäkäynti.
Laite Aprilia sx 50.
Toiminut ok tähän asti.
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Ensimmäisenä kannattaa avata ja putsata kaasari.
TommiK555
- Liittynyt:
- 31.5.2021 20:06
Mitenköhän pitäisi menetellä kun luistin ei mene yhtään alemmas ilmaruuvin asennosta riippumatta. Huutaa tyhjäkäynnillä kun ei mene alas asti.
ps. ihan uusi kaasuvaijeri
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ilmaruuvi ei säädä luistin alakorkeutta, varmaan toki tarkoitit tyhjäkäyntiruuvia.
Onko kapulassa yhtään löysää? Olisko uus vaijeri liian lyhyt.
kim75
- Liittynyt:
- 9.8.2007 14:45
Ostin Dellorto PHBG 19 DS kaasuttimen, jossa vaijeriryyppy ja kohokammiota ei tarvigse irrottaa pääsuuttimen vaihtoa varten. Ongelmana on, että en tunne näitä uudempia kaasuttimia ja en osa kasata tuota. Nämä onnistuu: kaasu- ja ryyppyvaijerin kiinnitys, imukaulan ja ilmanputsarin kiinnitys sekä tankilta tuleva poltoaineletku. Kaasarissa on noiden lisäksi n. 4 paikkaa erilaisille letkuille ja en tiedä mitä niihin kuuluu. Mistä saan apua???
Mopo on Yamaha DT 2007 Minarellin AM6 koneella.
Vinkkejä kaasuttimen pääsuuttimen kokoon ja neulan asentoon/kokoon saa myös heitellä. Koneessa on uusi Stage6 50cc virisylinterisarja, pakoputkesta kurit poissa ja kierrosrajoitin poissa. Laitoin 102 suuttimen ja vakioneulan kiinni. Minulla on suutin- ja neulasarjat.
Jos saan mopon pelaamaan noilla setupeilla, niin yritän rajoittaa nopeutta kierrosrajoittimella vakionopeuteen (n. 55 km/h).
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Polttoaineletkun nipan vieressä oleva pieni on tuorevoiteluöljyliityntä. Imukaulan puolella rungon päällä on alipainenippa, ja kaksi alaspäin osoittavaa luistin tilan molemmin puolin ovat kohokammion ylivuotoja.
Säädöt kokeilemalla, hehtaarilla on varmasti.
kim75
- Liittynyt:
- 9.8.2007 14:45
Malagutisti kirjoitti:Polttoaineletkun nipan vieressä oleva pieni on tuorevoiteluöljyliityntä. Imukaulan puolella rungon päällä on alipainenippa, ja kaksi alaspäin osoittavaa luistin tilan molemmin puolin ovat kohokammion ylivuotoja.
Säädöt kokeilemalla, hehtaarilla on varmasti.
Kiitos avusta. Ihmettelen, ettei kaasarin mukana tullut mitään tietoa noista. Dellorton sivujen kautta en onnistunut löytämään kuin räjäytyskuvan ja kyselyn pankkitäkortin numeroista.
Hyvä, että mennään oikealla hehtaarilla. Helpottaa kummasti kokeilua jos on jos edes siellä päin.
kim75
- Liittynyt:
- 9.8.2007 14:45
kim75 kirjoitti:Ostin Dellorto PHBG 19 DS kaasuttimen, jossa vaijeriryyppy ja kohokammiota ei tarvigse irrottaa pääsuuttimen vaihtoa varten. Ongelmana on, että en tunne näitä uudempia kaasuttimia ja en osa kasata tuota. Nämä onnistuu: kaasu- ja ryyppyvaijerin kiinnitys, imukaulan ja ilmanputsarin kiinnitys sekä tankilta tuleva poltoaineletku. Kaasarissa on noiden lisäksi n. 4 paikkaa erilaisille letkuille ja en tiedä mitä niihin kuuluu. Mistä saan apua???
Mopo on Yamaha DT 2007 Minarellin AM6 koneella.
Vinkkejä kaasuttimen pääsuuttimen kokoon ja neulan asentoon/kokoon saa myös heitellä. Koneessa on uusi Stage6 50cc virisylinterisarja, pakoputkesta kurit poissa ja kierrosrajoitin poissa. Laitoin 102 suuttimen ja vakioneulan kiinni. Minulla on suutin- ja neulasarjat.
Jos saan mopon pelaamaan noilla setupeilla, niin yritän rajoittaa nopeutta kierrosrajoittimella vakionopeuteen (n. 55 km/h).
Mihin tuon PHBG kaasar n imukaulan alipaineletkun toinen pää tulee?
Mikä anturi on imukaulan yläpuolella DT:ssä? Siinä on 2 letkua ja sähköt. Mihin letkujen toiset päät?
Entä millä tempulla tuo pidempi kaasari saadaan mahtumaan. Onko tähän joku sopiva lyhyempi imukaula tai suodatin?
Kiitos avusta taas. Taisi olla liikaa vauhtia purkaessa ja ottamani valokuvat olivat kaikki pilalla.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista