Ilmanpuhdistimet

Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 7.3.2008 22:52

snoop_ kirjoitti:Onko kukaan laittanu jotai auton kartiosuodatinta mopoon? Olis ainakin ulkonäkö kohallaan :D


heh, jos kartiosuodattimia tarkotat, nii yleensä se liitäntäkaulus on 3 tuumane :D Siinä saa sit visioida jos haluu saada sen tiiviisti mopon kaasariin...
Ja sit ostaa samalla jonku sellasen missä olis vaikka virtauksen riitto johonki 400hp:n asti, nii kyl pitäs mopon tehoille riittää ;)
poss3
Pyörä:
RRX enduro pwr up -07
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
27.5.2007 10:18

ViestiKirjoittanut poss3 » 7.3.2008 23:18

No saishan semmosen vissiin amistelemalla kiinni. Semmonen vois olla aika leso
dööbi pike
Pyörä:
todella monta
Paikkakunta:
Raahe/oulu
Liittynyt:
19.9.2006 19:38

ViestiKirjoittanut dööbi pike » 8.3.2008 0:12

snoop_ kirjoitti:No saishan semmosen vissiin amistelemalla kiinni. Semmonen vois olla aika leso
eikä vains vissiin.. vaan saas!
-mä vaan- kirjoitti:
Onko 2000vm. minarellissa kannen tiiviste pytyssä vai kannessa?
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 8.3.2008 13:15

Ittellä olis yks auton kartiosuodati tossa pöydällä, muute vois koittaa miltä se näyttäs räsässä mutta loppuu vähä tila keske :D
wrc_307
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
10.5.2007 21:45

ViestiKirjoittanut wrc_307 » 9.3.2008 0:07

mikä on kun piperin kans ei toimi kunnoll,possauttelee putkeen välil?
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 9.3.2008 11:46

salax kirjoitti:mikä on kun piperin kans ei toimi kunnoll,possauttelee putkeen välil?


Saa liikaa ilmaa. Vaida isompi pääsuutin.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
AtSoni
Pyörä:
Yamaha YZ125 -02
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
11.6.2007 13:39

ViestiKirjoittanut AtSoni » 9.3.2008 12:09

^Yleensä hyvä on 5-10 kokoa suurempi piperin kanssa.
wrc_307
Pyörä:
Dt 125
Paikkakunta:
Loimaa
Liittynyt:
10.5.2007 21:45

ViestiKirjoittanut wrc_307 » 9.3.2008 14:14

yks kaveri kysy ja en osannu vastata niin eli kysymys kuuluu näin:käykö sellane pullossa oleva mastonin multiöljy piperin öljyyntämiseen?
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 9.3.2008 15:40

salax kirjoitti:yks kaveri kysy ja en osannu vastata niin eli kysymys kuuluu näin:käykö sellane pullossa oleva mastonin multiöljy piperin öljyyntämiseen?


Öljy kun öljy hylkii yleensä kosteutta.. ? Mut noilla varsinaisilla ilmanputsari öljyillä on varmasti paremmat kosteudenhylkimis ominaisuudet.
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 9.3.2008 16:27

Sen öljyn päätarkoitus on sitoa itseensä pienet lika/pöly hiukkaset, jotka voisivat muuten mennä putsarista läpi. Tämän ilmanputsariöljyt hoitaa paljon paremmin ja muutenkin monet muut ei-putsariöljyt valuvat putsarissa ajanmittaan alareunaan ja silloin putsarin yläreunassa ei ole enää öljyä.
*rieju*
Paikkakunta:
Joroinen
Liittynyt:
4.12.2006 20:15

ViestiKirjoittanut *rieju* » 9.3.2008 19:36

toistaakohan täällä nää asian vähä toisiaan?? :D itellä oli kesällä poweri nii kyllä se paremmin nauku sen kanssa. kuinkas moni pitää "viri" suodattimia talvella?
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 9.3.2008 19:47

*rieju* kirjoitti:toistaakohan täällä nää asian vähä toisiaan?? :D itellä oli kesällä poweri nii kyllä se paremmin nauku sen kanssa. kuinkas moni pitää "viri" suodattimia talvella?


Juu kyllä tuo Pipercross on ympärivuoden kiinni ;)
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Tomppaa_
Pyörä:
KTM 520, Husgwarna 250, Samurai 125
Paikkakunta:
Lappeernanta
Liittynyt:
24.4.2005 10:42

ViestiKirjoittanut Tomppaa_ » 9.3.2008 20:08

*rieju* kirjoitti:toistaakohan täällä nää asian vähä toisiaan?? :D itellä oli kesällä poweri nii kyllä se paremmin nauku sen kanssa. kuinkas moni pitää "viri" suodattimia talvella?


Varmasti nauku paremmin niin kauan, kun kone oli vielä tiukassa kunnossa, tai tuo putsari täynnä paskaa. Itsellä oli joskus S1:kkösessä PF kun en jaksanut hakea uutta suodatinta. No huimat 500km se mopo toimi, mutta sen jälkeen oli jo niin väljä, ettei käyntiin lähtenyt edes työntämällä.

Ilmanputsariöljyhän on kuin tervaa, eli siihen tarttuu helposti pienetkin roskat. Joku paksu vaihteistoöljy ajaa jotenkin saman asian, mutta kaikkein paras on ihan ilmanputsariöljy.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä ovat teoria ja käytäntö sekoittuneet siten, että mikään ei toimi, ja kukaan ei tiedä miksi.
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 9.3.2008 20:43

Niinpä, tuskin sitä autoihinkaan laitettais, ellei ois tarpeeseen sopivaa. ;)
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 10.3.2008 17:12

Nicsu kirjoitti:Niinpä, tuskin sitä autoihinkaan laitettais, ellei ois tarpeeseen sopivaa. ;)


Eipä noita öljyttäviä kartiosuodattimia enää paljo autoissa käytetä, johtue siitä että pieniki imuilmaa pääsevä öljymäärä voi tuhota maf:n...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista