Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

ihansama
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
24.6.2008 16:17

ViestiKirjoittanut ihansama » 8.6.2010 18:00

p4e ja p4r pytyt käyvät toistensa lohkoihin
p4sf on sitten se pytty mikä käy vaan omiin lohkoihinsa.
puffthedrake
Liittynyt:
30.5.2010 18:49
RV4 sähköt?

ViestiKirjoittanut puffthedrake » 23.6.2010 20:40

Helkama AX:ää yritän toimivaksi mutta tuota CDI-boksia ei tunnu saavan kohtuuhintaan mistään.
Mitä muita sähköjä tuon koneen kanssa kannattaisi kokeilla siten että menini mahdollisimman paljon suoraan Axun osien tilalle ilman suurempia muutoksia.
reaper3200
Pyörä:
Aprilia mx 87cc -03& Yamaha tzr 50 rossi
Liittynyt:
15.8.2009 21:09

ViestiKirjoittanut reaper3200 » 29.11.2010 22:19

Mistä saa helkama ax:ään meneviä virityspyttyjä?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 7.12.2010 20:39

Mc-scatterilta saa jonkun 65cc pytyn, näyttää suht kireältä
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.12.2010 1:50

.Aika guru olet, jos tuon mc scatterin kuvan perusteella pystyt sanomaan että miten kireä pytty on :lol: .

Pytyn merkki näytti olevan airsal, joten mitä luultavammin tuo pytty kaipaa pientä viimeistelyä.
Regalityan
Pyörä:
Yamaha DT 125r, 4kpl Honda NSR, 2kpl Helkama AX,Raisu, Tunturi Super Sport, Pyrkijä vm:-56
Paikkakunta:
Tallini on kotini mun....
Liittynyt:
3.11.2007 18:45

ViestiKirjoittanut Regalityan » 26.12.2010 20:35

Slerpa_ kirjoitti:.Aika guru olet, jos tuon mc scatterin kuvan perusteella pystyt sanomaan että miten kireä pytty on :lol: .

Pytyn merkki näytti olevan airsal, joten mitä luultavammin tuo pytty kaipaa pientä viimeistelyä.


Ja ne Airsalit muutenkaan ei Helekamoissa ole kovin tehokkaita, muokkaamattomana siis. Ja oikeestaan mikään tehas valmis pytty ei ole, toki voi alkuun persdynossa tuntua tehokkaalta, mutta on niissä kovasti viilalle hommia.
RaCeR!
Pyörä:
Gilera RCR & Pappa-Tunturi
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
22.11.2007 18:33

ViestiKirjoittanut RaCeR! » 6.2.2011 16:25

Osaako kukaan sanoa mikä on menny vaihteistossa pieleen ku kiristää lohkot, niin vetoakseli pyörii todella huonosti, pitää piheillä pyörittää ja vaihtetkaan ei meinaa mennä päälle?

Tossapa pari kuvaa:
http://img840.imageshack.us/i/picture053b.jpg/
http://img26.imageshack.us/f/picture052fa.jpg/
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut julpero » 6.8.2011 18:34

http://www.motot.net/galleria/kuva83706/

oiskoha tuo zetan pytty ?
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp
P.V
Pyörä:
Helkama ÄssÄ -86, 60-luvun Erkkola (tulossa)
Liittynyt:
7.4.2011 21:07
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut P.V » 15.8.2011 21:00

Iltaa

Lohkon avaamisessa tarvitsisin apuja. Mopo on siis Helkama Ässä -86 ja moottorinlohko on minarellin P4R. Viimeksi kun kysyin neuvoja lohkon avaamisesta eri viestiketjusta sanottiin vain, että siitä se lähtee kun painat lohkot auki. Vaikka silloin lohkossa oli vielä kiinni: k.akselin h.pyörän mutteri, öljylevy ja kytkimen h. pyörä (katsoin osien nimet Helkaman varaosaluettelosta ja en tiedä lyhenteitä). Lohko jumittaa ainakin vaihdepolkimen ja ohjuriputken (moottorin kiinnityspultin ympärillä oleva lohkojen läpi menevä pultti) kohdilta.

Tässä pari kuvaa liitteeksi.

http://www.motot.net/galleria/kuva85720/
ohjuriputki (näitä oli kolme, ensimmäiset kaksi lähtivät irti ja kolmas jäi jumittamaan)

http://www.motot.net/galleria/kuva85719/
kytkinpuoli

http://www.motot.net/galleria/kuva85718/
päältä

http://www.motot.net/galleria/kuva85717/
sivusta

http://www.motot.net/galleria/kuva85716/
magneeton puoli

Pahoitteluni huonoistakuvista kamera hajosi, joten jouduin ottamaan puhelimella..
P.V
Pyörä:
Helkama ÄssÄ -86, 60-luvun Erkkola (tulossa)
Liittynyt:
7.4.2011 21:07
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut P.V » 13.9.2011 20:18

Lohko on nyt auki, ohjuriputki oli jumissa.
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 3.11.2011 1:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
hälwis
Pyörä:
ymh DT
Paikkakunta:
vla
Liittynyt:
2.6.2008 11:33
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut hälwis » 23.10.2011 13:23

Hei nopeasti apua. en tiedä mitä tehdä en oikeen saa dt:tä säätöihin virit e-nox italkitin läpät 95 suutin ja pipercross. ongelmia on seoksien kanssa.. onko kellään ideoita kuinka paljon ilmaruuvin pitäisi olla auki? kyl löytää jotenkin hyvät säädöt niin ei jaksa lähtä alhaalta ja vauhti jumittuu kuin seinään 88 kohdalle kun ennen samoilla vireillä paitsi vakiolla ilmanputsarilla meni 94 mittariin ja toimi kuin unelma...?!
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 23.10.2011 13:59

hälwis kirjoitti:Hei nopeasti apua. en tiedä mitä tehdä en oikeen saa dt:tä säätöihin virit e-nox italkitin läpät 95 suutin ja pipercross. ongelmia on seoksien kanssa.. onko kellään ideoita kuinka paljon ilmaruuvin pitäisi olla auki? kyl löytää jotenkin hyvät säädöt niin ei jaksa lähtä alhaalta ja vauhti jumittuu kuin seinään 88 kohdalle kun ennen samoilla vireillä paitsi vakiolla ilmanputsarilla meni 94 mittariin ja toimi kuin unelma...?!


Joko olet täysin väärässä topicissa tai sitten olet vaihtanut deeteeseesi melko vanhan koneen. :) Eli am6-topicciin jatkokyselemään.
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 7.5.2012 16:47

heleppo kysymys:

Mistä saan jonkun tehokkaan sylkkä sarjan ax? eli siis rv4 :D, Olen ettiny kuuklet, ebayt, easypartsit enkä löydä paitsi jotain vitun kalliita(+300€) joten auttakaapa, saisko suomesta vaikka ton 75 malossin edullisesti?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut Tomppade » 10.5.2012 11:21

soittele vaikka vanhoille jälleenmyyjille onko jollain jäänyt varastoon moisia pölyttymään. meinaan joskus aikanaan kun olin cellen mc:ssä työharjoittelussa niin hyllyssä ties mitä vanhaa autisa jpc yms muuta roinaa.

en jaksa ja ehdi nyt koko topikkia käydä läpi, mutta eikö tosiaan kannattaisi ekana soitella moposportit, emc:t sun muut läpi jotka takavuosina noita osia diilas, jos niillä ois jääny jotain hyllyyn. 2003vuonna ainakin emc:ltä sai metrakitin 73cc sarjaa, ei mikään supertykki mut kyllä sillä viilaamattomana sai satasen rikki hereesti. ja kaasutinkin oli alimittainen 20mm mikuni ja putkena joku peeveestä otettu.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Jepperi
Liittynyt:
14.10.2012 20:35
Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

ViestiKirjoittanut Jepperi » 15.10.2012 21:35

Mistäköhän tuohon AX:sään sais cdi boksin,ku en millää ite löyä? :)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista