Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 14.9.2010 11:17

Rälläkkäänkin saa ainakin millisiä laikkoja, ja pakkoko niitä palasia on työntää ihan vastakkain kiinni?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 14.9.2010 15:56

Sarvi-Perkele kirjoitti:Rälläkkäänkin saa ainakin millisiä laikkoja, ja pakkoko niitä palasia on työntää ihan vastakkain kiinni?


Juuri näin.

GTi-mies kirjoitti:V-vlle pieni korjaus, betan viestissähän lukemat oli täysin esimerkkejä, JOS nyt satuit sen lukemaan.
Jos niitä käännöksiä tulee vaikkapa jonku 20 kappaletta ja rautasahan terä on 2mm paksu, lyhenee putki 40mm.


Niin siis Betan viestissä ainoa esimerkki on käännösten lukumäärä, johon viitataan sanalla vaikkapa. Eli kyllä hän puhuu siinä 2mm rautasahanterästä. Äidinkieli rok rok.
Jeejee
124
Pyörä:
On
Liittynyt:
3.12.2009 20:30

ViestiKirjoittanut 124 » 14.9.2010 17:35

Luulen että Betan viestissä oli joku muu pointti kuin se rautasahan terän paksuus. Ei voi jaksaa jauhaa OT:tä jostain terien paksuuksista kun se ei ollut mikään virhe mikä maailman kaataisi. Sitäpaitsi esim. raudalle tarkoitetut vannesahanterät ovat helposti 2mm paksuja.
Ja nyt loppu OT!
Raising elephants is so utterly boring...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.9.2010 13:20

Millä noita kartioita kannattaisi ruveta vääntämään kun ei pellimankelia ole käytettävissä? Onnistuuko parhaiten vaan takomalla viilapenkissä?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 25.9.2010 14:20

Se 0,7mm pelti vääntyy käsin melkeinpä parhaiten. Viilapenkkiin joku putkenpätkä kii ja sitä vasten taittelee. Vasaraa tarttee lähinnä pellin reunoihin :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
124
Pyörä:
On
Liittynyt:
3.12.2009 20:30

ViestiKirjoittanut 124 » 25.9.2010 14:39

Olisi tuolla yksi pakoputki hopperiin sovitettavaksi. Ongelmana on se että änkkä ei mahdu paikoilleen, kun putki menee sellasesta paikasta. Mitä vaikutusta on jos pidennän peräpilliä? Sillähän ei pitäisi olla ainakaan hirveästi vaikutusta. Pidennystä tulisi siis jotain 30cm.
Raising elephants is so utterly boring...
N2O
Liittynyt:
11.4.2010 15:36

ViestiKirjoittanut N2O » 25.9.2010 16:50

Melko huoletta voit pidentää. Periaatteessa sitä loppilliä pitäisi paksuntaa hieman, mutta käytännössä puhutaan niin pienistä virtausvastuksen eroista, että niistä ei kannata välittää. Eli jos sulla sattuu olemaan pari millin kymmenystä paksumpaa putkea tilalle niin se ois optimaali tilanne, olettaen, että alkuperäinen loppupilli on "oikean" paksuinen.
124
Pyörä:
On
Liittynyt:
3.12.2009 20:30

ViestiKirjoittanut 124 » 25.9.2010 18:24

Tänks! Näin ajattelinkin, mutta ajattelin varmistaa!
Raising elephants is so utterly boring...
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.9.2010 22:38

Betaversio kirjoitti:Se 0,7mm pelti vääntyy käsin melkeinpä parhaiten. Viilapenkkiin joku putkenpätkä kii ja sitä vasten taittelee. Vasaraa tarttee lähinnä pellin reunoihin :)

Itellä on millistä pelliä tuolla, mistä pitäisi alkaa värkkäämään. Kaimma sekin taittuu kun siihen tottuu.

Tietäisikö kukaan jotain halpaa pientä (kiinalaista) pellimankelia, ja missä semmosiamyytäisi? Saisi maksaa jotain 0-50euroa.

Jotain tämän tyylistä, mutta satasella halvempaa:http://www.koneita.com/kanttikoneetjamankelit/index_files/Page286.htm
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 28.9.2010 22:38

Hei vinkkinä kaikki putken tekoa miettiville, että virittety.com suljetaan 1.10.2010. Eli kannattaa sitä ennen latailla blairexhaystit ja muut laskurit. ;)
Katso myynnissä olevat kohteet!
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 28.9.2010 23:00

[TEIKKU] kirjoitti:Hei vinkkinä kaikki putken tekoa miettiville, että virittety.com suljetaan 1.10.2010. Eli kannattaa sitä ennen latailla blairexhaystit ja muut laskurit. ;)

Joo vois joku vaikka hoitaa kaikki tarvittavat hässäkät jonnekin muualle ladattavaks..
hyvä varotusaika ;)
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 29.9.2010 7:29

[TEIKKU] kirjoitti:Hei vinkkinä kaikki putken tekoa miettiville, että virittety.com suljetaan 1.10.2010. Eli kannattaa sitä ennen latailla blairexhaystit ja muut laskurit. ;)

Minkä takia se suljetaan?
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 29.9.2010 7:50

_Sylin_teri_ kirjoitti:
[TEIKKU] kirjoitti:Hei vinkkinä kaikki putken tekoa miettiville, että virittety.com suljetaan 1.10.2010. Eli kannattaa sitä ennen latailla blairexhaystit ja muut laskurit. ;)

Minkä takia se suljetaan?

Nyt en enää muista tuli kyllä sähköpostiin ilmotus, mut se on jo hävinny. Muistaakseni vähäisen/hiljaisen käytön vuoksi. Eikä taida ylläpitäjällä olla aikaa/kiinnostusta pitää yllä muistaakseni näin.
Katso myynnissä olevat kohteet!
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 30.9.2010 19:51

Suljetaan jo 1.10, hop hop joku latamaan kaikki softat turvaan ja vaikka motottiin ne softat jos on mahdollista joskus ?
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 8.10.2010 10:22

Miten mahtaisisi saada korjattua pakoputken paisarin kohdalta lommon? Rälläkällä poikki ja siitä lommon kohtaa vasaralla naputtelemaan lommo pois?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista