Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Onko väliä miten päin kytkinlevyjen välissä olevien metallilevyjen ne "kyhmyt" levyn ulkoreunoilla ovat?
Kun ei meinaa fanticin kytkin millään irrottaa kunnolla, paitsi kun antaa kierroksia. Kylmänä ei irrota lähes koskaan kunnolla, lämpimänä yleensä, mutta kun pyörän sammuttaa ja laittaa uudestaan käyntiin niin ei taas irrota. Avasin kytkinoposken ja puhdistin bräkleenillä levyt ja laitoin öljyyn yöksi, eikä auttanut. Ideoita mikä vikana?
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Katoppas se painelevyn säätömutteri. Ohjeet säätöön löytyy pari sivua taaksepäin mentäessä. Myöskin öljyn viskositeetti (=jäykkyys) vaikuttaa, joskin aika vähän
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Voca_Racing
- Pyörä:
- Malaguti XTM 06
- Liittynyt:
- 11.3.2012 17:18
Sipasama kirjoitti:Noihin aikaisempiin riejuani koskeviin viesteihin liittyen. Renkaan lukkoon meneminen oli ehkä vähän huono sanavalinta, koska nämä sammumiset tapahtuivat kuutosvaihteella ja liukkaalla asfaltilla, joten tottakai rengas menee ns. lukkoon. Edelleenkään sylinterin sisältä ei löydy mitään, joka voisi sammumiset aiheuttaa. Päähuomio on nyt tällä hetkellä puola-tulppavälillä. Antoi nimittäin todella heikkoa kipinää. Uuden puolan, tulpanhatun ja tulpanjohdon pitäisi tulla huomenna. Moottoripyöräliikkeissä veikkailevat sähköistä vikaa. Jos tämäkään ei auta, niin kaiketi pitää mennä kaikki johdot uudelleen läpi. Edelleen otan silti vastaan ehdotuksia jotka saattaisivat ratkaista ongelmani. Kiitän
Kaverilla oli 08 RRX:ssä samaa vikaa, sammuili aivan yhtäkkiä sillointällöin.Vikana oli se, että tankinkorkin korvausilman säätöruuvi oli kokonaan kiinni eli aukaise sitä vähän tai ota irti kokonaan ni ei pitäisi enää sammuilla
.
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Pystyykös muuten minarellista säätämään sytytystä? staattorin aluslevyssä on kyllä ihan kiinteät ympyränmuotoiset reijät lohkoihin, eikä semmoset soikeat kiskot kuten derbeissä on näkynyt
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Eipä sitä oikeen jos ei ala aluslevyä muokkailemaan
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
rommikola
- Liittynyt:
- 6.12.2011 22:44
Tietääkö kukaan mistä sais sellasen lätkän tohon öljypumpun tilalle , sellasen contin tekemän tai jonkun vastaavan ? Tai jos jollain on ylimääräsenä ni tääl olis ostaja
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Ite vedin niillä öljypumpun omilla ruuveilla 1.5mm paksun alumiinilätkän siihen päälle, ja sit tiivistin samalla mömmöllä mitä lohkojen väliinkin laitoin. Sit vaan öljypumpun koppa siihen päälle.
E: En ainakaan ite oo ikinä nähny missään myytävän tommosia valmiita paloja tohon öljypumpun tilalle.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Helpoimmalla pääsee kun ottaa vaan kytkinkopan sisältä rattaat pois niin voi jättää pumpun paikoilleen eikä tarvi laitella peltilevyjä.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Siimo enpä oikein tiedä onko nykynuorelle helpompaa avata kytkinkoppa ja ottaa sieltä vielä oikea ratas pois, moni edes tiedä mitä kaikkea kopan alta paljastuu.
Itte laitoin kans alumiinista siihen levynpalan ja tiivistin loctiten sinisellä öljynkestomassalla.
Moottori16
- Pyörä:
- Suzuki rm 250
- Liittynyt:
- 23.10.2009 18:30
janter1
- Liittynyt:
- 27.10.2011 23:22
kertokaas joku joka on näitä minarellejä kasannu ja purkanu että kun aattelin lyyä 80cc:n kiinni ja laittaa samalla c4 laakerit niin monta noita laakereita pitäis kerralla tilata ku eikös niitä myyä yksitellen?
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
2kpl kampuralle, ja riippuu täysin myydäänkö ne yksittäin vai esim. pakettina kaks laakeria ja kampuran stefat. Muut laakerit sitte c3.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Nalle90
- Liittynyt:
- 26.8.2010 21:21
Pystyykö lohkot halkaisee jos purkaa vaan magneeton puolelta vai joutuuko purkaa myös kytkimen puolelta kaikki pois.Lohkojen välistä kun vuotaa vähän öljyä.
Haageni
- Pyörä:
- Rieju rrx -06
- Liittynyt:
- 5.12.2010 0:47
Pystyy, kytkimen puolta ei tarvi purkaa, eikä kyllä kannatakkaan purkaa
-tyyppi-.-
- Pyörä:
- KTM EXC250 06', yamaha DT125RE '06
- Paikkakunta:
- imatra
- Liittynyt:
- 2.12.2008 21:06
no ei taas mäntä kauvan kestänyt, 3tkm sitten täys koneremontti ja alempi männänrengas katki ja pilas männän + kannentiiviste kärähtänyt. mikähän vittu tolla on ku vähä välii paskoo jotain tuolta yläkerrasta. ja proxin mäntä ja sinne alemman renkaan alle laitoin sen levitysrenkaan minkälie, niin aiheuttiko se sitten sen katkeamisen? koska öljyä on ollut 2.5% ja kaasarin säädöt kohdallaan kun männässä ei mitään kuluma jälkiä. ja pieni palanen siitä männänrenkaitten kohdalta lohjennut. pitääkö vaan todeta että proxin männät on aivan paskoja ja ostaa nyt italkitin mäntä?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista