jannemp
- Liittynyt:
- 19.4.2017 8:38
Tulppa kannattaa kyllä vaihtaa ja kokeilla sitten, kun ei paljoa maksa. Ihan kohtuullisen näköinen ja kipinääkin antava voi silti olla syyllinen. Just oli sellainen tapaus itsellä. Jos mitään ihmeempiä muutoksia ei ole tehty, niin yleensä sähköt ovat ensimmäinen epäilyksenaihe.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Säädöt ok, 80->110 ja vapari jonku oman virityksen tilalle. Onko säädöt sillon ok? Ei ole. Ja kyllä, se voi lämpöleikata vaikka ensimmäosen kilometrin aikana, ei ne kilometrit sitä kato.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Ei tunnu saavan oikein mitään tolkkua tän motoforce 24mm pwk:n kanssa säätöihin. Remppasin just koko koneen ( uudet laakerit, uusi kampura, stefat ja tiivisteet ) sekä laitoin malossi 80cc mhr replica sylinter derbiin ja ei tunnu saavan mitenkään säätöihin. Yläkierroksilla käy rikkaalla,tyhjäkäynti on paikallaan todella tukkoinen/rikkaalla, mutta kun ajanut pidempään kovaa ni tyhjäkäynti leijaa muutaman sekunnin ennekun laskee normaaliksi, melkein samaan tapaan kun olisi bensa loppumassa. Teki samaa leijuttelua jo ennen koneremonttia jolloin sylinterinä oli 70 airsal. Lisäksi huomasin sellasen homman että kaasarin kohokammion pohjan ylivuotonipasta tulee aina muutama tippa bensaa hetken koneen sammuttamisen jälkeen, eli onkohan tossa kaasarissa nyt sit bensanpinta liian korkealla tai neulaventtiili falskaa? käynnissä ollessa ei kuitenkaan tulvi.
Setuppi on nyt:
UM rabasa
malossi 80 mhr replica
top racing/jasil vahvistettu kampura
Koyo C3 laakerit
Motoforce pwk 24mm ( 118ps, neula keskilovessa, seosruuvi kierroksen auki)
brk r45 80-90 putki
Mopo savuttaa suht reilusti kylmällä koneella ja lämpöisenäkin normaalia enemmän. Lisäksi pakokaasu haiskahtaa reilusti bensalle. Tulppa (BR9ES) oli ihan kuiva ja musta kun äsken tsekkasin. Neulaa ei voi laittaa yhtään laihemmalle tai vetää osakaasulla laihalle. Itseasiassa osakaasu on nyt ainut joka toimii suht ok kun neula keskilovessa. pääsuuttimia kokeiltu 110-120 väliltä, 110-115 tuntu täyskaasulla suht ok:lta ja veti hyvin, mutta kierrokset jäi leijumaan reilusti pidemmän täyskaasu ajon jälkeen. 118 joka nyt on kiinni tuntuu olevan liian iso koska rötäilee aina vähän aikaa kiihdytyksessä 1-3 vaihteella ennekun rupeaa kertämään puhtaasti, mutta kierrokset jää silti leijmaan pariksi sekunniksi pidemmän täyskaasulla ajon jälkeen. 120 oli sit jo niin iso että ei nappaa piikkia 1-2 vaihteella ollenkaan kun rötää niin pahasti mutta tolla kierrokset ei leiju yhtään.
Eli onko nää kopio pwk:t vaan näin kuraa, vai mkä himputti tässä nyt mättää kun mitkään säädöt ei tunnu toimivan kovinkaan loogisesti.
Vakio kaasarilla pikaseen koitin ni tuntu toimivan normaalisti. Tehot kyllä hävisi melko totaalisesti kun ei tuo putki toimi pienillä kierroksilla ollenkaan ja 17.5mm kaasarilla ylärekisteristä häviää tehoa melko paljon.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Tänään aamulla olikin sit sellanen ylläri töihin lähtiessä että eipä mopo käynnistynytkään, hetken ihmettelin ja poljeskelin kunnes huomasin että kaasari tulvii ihan huolella. No kiire oli töihin ni työnsin sit käyntiin jolloin putkesta lenti varmaan puol litraa bensaa pitkin katua
Ajelin toihin ja alun röpöttelyä lukuunottamatta toimi samalla tavalla (yhtä hyvin/huonosti) kun aikasemminkin on nyt tällä tekniikalla toiminut. Kun työpaikalle pääsin perille ni tulviminen oli loppunut & 8h jälkeen töistä lähtiessä normaalisti ekalla polkasulla käyntiin eikä tulvi kun saman pari tippaa sammuttamisen jälkeen kotipihalla, eli sama homma mitä tuo kaasari nyt viimeaikoina on tehnyt.
Alkaa kyl olemaan mitta täysi ton kaasarin kanssa.Irroitellut ja putsaillut ton lukuisia kertoja ja mitään ihmeempää en ole huomannut, mutta ei tuo vaan tunnu toimivan niinkun pitäisi. Eli onko noita kopio pwk kaasareita jotain oikeasti hyvälaatuisia, vai pitääkö tässä nyt sit ruveta jostain metsästämään aitoa keihiniä tai dellorton vhst:tä.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Monologia pukkaa, mutta jokatapauksessa tänään kävi kaasari taas tulvimaan
Purkasin sen sitten taas miljoonannen kerran atomeiksi ja mitään rokskaa/vikaa en mistään löytänyt. Uudestaan kasaan ja nyt ei taas tulvinut
Ei se kai auta kun ruveta uuttaa kaasaria hommaamaan, ei tästä mitään tule kun kuun asennosta riippuen päättää yhtäkkiä ruveta tulvimaan ja sit taas vähän ajan päästä toimii ok.
Eli mitä kaasaria suosittelette tolle yllä mainitulle setupille? PWK toisaalta olisi ihan jees kun noita suuttimiakin useampi sarja jo löytyy. Aidot keihinit maksaa niin paljon ettei huvittaisi ihan niin paljoa sijoittaa, eli onko noista kopioista mitkään laadukkaita? Suomessa myytävät OKO:t tuntuu ainakin olevan sitä huonompaa mallia jossa ei ole keihinin hex suuttimia ja laatu muutenkin kuraa. Sit taas noita samanlaisia motoforceja kavereille ollut mikä tuo omakin on ja toimineet ok, eli kai tuo oma on vaan joku maanatai malli.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Ne pwk kopiot, joissa pyöreä pääsuutin, on ainakin kuraa..(suuremmalla todennäköisyydellä)
YSN / OKO (se 'aito' OKO) olleet varsin toimivia kaasareita omassa käytössä.
Myös kalliimpi KOSO oli ihan ok.
24-32mm kokoluokassa ollu noita.
Mikuni TM28 ja TMX 27 myös hyvin toimivia. Eli litteäluistiset Mikunit.
Pyöreäluistinen paljon huonompi tehojen kannalta, mut varma toiminen ja pienempi ulkomitoiltaan mitä TM tai TMX.
Dellorto VHST ei ole ollu missään omassa vekottimessa kiinni.. mut ilmeisesti sekin varsin toimiva kaasari malli.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Nuo suomesta saatavat PWK kopiot tuntuu järjestään olevan noita huonompia malleja, poislukien motoforcet jossa hex suuttimet. Ihan hyvälaatuiselta tuo motoforce vaikutti kun sitä on silmäillyt, mutta eipä tuo ole oikein missään kohtaa toiminut kunnolla vaikka parissa eri setupissa ollut kiinni ni jotain hämärää tuossa nyt on oltava.
Pitää varmaan laitella huomenna vakio 17.5mm kaasari paikalleen (vaikka sillä melko kauhea onkin ajella) ja ruvettava ulkomailta sit tilailemaan, TPR & stage 6 versiot luulisi ainakin olevan ihan ok laatua?
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Joo tpr ja stage6 iha ok.
Kannattaa toki kokeilla säätää bensapintaa.
Ite oon sen säätänyt oikeastaan aina vähän näppituntumalla..
Eli kaasarista kohokammio irti ja kaasari tankin hanalta tulevaan bensaletkuun kiinni (jos on/off, eikä alipaine..helpottaa paljon jos on/off (avattava) hana) > joku astia alle ja pitää sormella kohoa ylhäällä (jolloin neulaventtiili sulkee neulaventtiilikanavan).
Sitten laskee kohoa alaspäin ja kattoo milloin käy laskemaan bensaa läpi.
Arvoisin että noin 3mm luokkaa yläasennosta sen pitäisi vielä sulkea se neulaventtiilikanava.
Kuten sanoin; näppituntumalla vaan säätänyt tuota..eli tuo on pelkkä arvio.
Rajatapauksissa, eli koneissa jotka kuluttavat polttoainetta enemmän kuin neulaventtiilikanava-bensahana virtaavat, niin niissä yleensä oon säätänyt kohon ylemmäs (eli neulaventtiili sulkee kanavan myöhemmin).
Sit vaan on herkkä tulvimaan ylivuotokanavasta polttoainetta jos pyörää kallistaa riittävän paljon, mut antaa hieman lisää pelivaraa täyskaasu vetoon (ettei niin äkkiä loppuisi polttoaine kohokammiosta)
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Tuli nyt sit hommattua käytettynä aito keihin 28 pwk joka alunperin 85 ktm crossista. Seisonut about vuoden hyllyssä ni millähän tuota kannattaisi puhdistella? Jotain tölliä näytti olevan kohokammiossa kun sen aukasin, ni luultavasti samaa kuivanutta kellertävää töhnää saattaa sit olla kanavissakin.
Vähän ehkä iso tuo kaasari noille osille, mutta eiköhän tuon toimimaan saa. Laatu kyl jotain ihan muuta kun noissa kopioissa jo pikasella silmäilyllä.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Ihan kaasarinpuhdistusainetta motonetistä ja ehkä nylon-harjaa. Älä käytä jarrukliineriä tai metallityökaluja. Piippurassi vois olla hyvä kanaville?
Jaakkol9
- Pyörä:
- Derbi DRD Xtreme -14
- Paikkakunta:
- Turku
- Liittynyt:
- 7.5.2016 10:33
Itse oon aina jarrukliinerillä putsannut kaasarit ja hyvin on toiminut.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Mites onko kukaan ultraäänipesurilla kaasareita puhdistellut? Kaverilla olis joku pieni motonetin halpis malli. Jotain crossin osia sillä on putsaillut hyvällä menestyksellä.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kaasaria en oo putsannu, mutta itellä moinen vekotin löytyy ja on kyllä pirun hyvä laite. Aivan puhtaan näkösestä kellostakin repäsee veden harmaaks. Kaasari palasiks, kuumaa vettä ja pari tippaa saippuaa ni hyvä siitä tulee.
johnnyw
- Liittynyt:
- 19.3.2016 7:55
Nyt on kaasari putsailtu ja luulis olevan puhdas kun eka pari kertaa annettu bensassa liota päivän jonka jälkeen paineilmalla suihkittu kanavat läpi, sit vielä kaasarinputsaus tökötillä suihkittu kanavat läpi useampaan kertaan. Suuttimet ja neulan ajattelin kyllä vielä vaihtaa ennekun rupean tuota mopoon kiinni laittamaan, aika paljon nimittäin hapettumaa pääsuuttimessa, tk suuttimessa ja neulassa jotain omituisia lovia/jälkiä. Eli mitkähän tollasen 28 PWK:n olisi hyvät ns "baseline" suuttimet ja neula mopokäyttöön? Tossa kaasarissa oli siis kiinni 125ps, 45tks, n5hg? neula. Tosta neulasta en löytänyt muualta infoa kun ktm omista varaosista, eli onko tuo joku kotarin oma neula ja mikähän ns perus kehinin neula on tuota vastaava? Kävisköhän 40tks & JJH neula jotka on tuossa 24 motofrce pwk:ssa? Pääsuuttimia mulla on98-140 väliltä ni noista nyt luulis sopiva löytyvän.
jonde273
- Pyörä:
- Rieska
- Liittynyt:
- 8.2.2016 17:51
Riejun kaasari rupesi vuotaan sieltä pohjassa olevasta tyhjennysnipasta. Vaikka se ruuvi on kiinni. Mikähän mahtais olla vikana/mistä kannattas vikaa ruveta etsiin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista