Joozzii133
- Pyörä:
- Derbi mopo
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 31.10.2012 22:29
Bensaa niin kuin mainitsin ja tankinkorkin paikalta
Muikhu
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 4.11.2014 9:33
Niin siis loiskuu kun sulla on korkki auki ja mopo käynnissä? On ihan normaalia
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
Leitsi78
- Liittynyt:
- 19.10.2015 21:49
Am6 kone jumissa?
Osaako joku sanoa onko normaalia, että koneiston pyöritys käsin on mahdotonta kun vaihdettu stefat, laakerit, kampiakseli, jne. Testattu ilman magneettoa ja vauhtipyörää, voiko tuo aiheuttaa sen myös?
Työkalu (räikkä) apuna koneisto pyörii normaalisti, mutta on siis perhanan jäykkä.
Onko syytä epäillä vikaa jossain, tai koottu väärin?
Ps. Kyllä, öljyt oli koneessa...
Tervevittu
- Liittynyt:
- 14.7.2015 22:30
Yamaha dt 50
Elikkä missähän voisi olla vika kun mopo ei kierrä ja pätkii. Vika tuli ajosta kun ajoin pihaan ja hölläsin kaasun pois niin mopo sammui. Käyntiin lähtee muutaman kerran kun polkee. Välillä polkiessa käyntiin suhahtaa/ poksahtaa pitkessa. Mopossa 100 koon suutin. Läpät katottu kaasari putsattu, kannen tiivistekkään tuskin on kun ei vuoda öljyä ainakaan sylinterin pinnalle.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Voi kuules, ei kakstahdissa ole öljyä kannen lähimaillakaan. Vaihda tulppa ja tulpanhattu aluks, ja putsaa/vaihda ilmansuodatin.
kohajokukuzki
- Liittynyt:
- 2.3.2015 22:39
Kysysin vaan että jos päällyskumi on kulunut ja pitäisi vaihtaa uuteen, pitääkö sisukumi vaihtaa myös?
Jagroan
- Liittynyt:
- 30.6.2015 20:20
Riippuu siitä, että miten vanha ja missä kunnossa se vanha sisäkumi on. Kannattaa niitäkin joskus uusia mutta ei suinkaan joka vuosi. Saattavat kestää pitkäänkin
2015: Satunnaista ajelua appiukon Kymcolla. Toiveissa olisi Honda CBR250, CRF250L, CBF125, XL Varadero 125 tms.
2014: 2 viikkoa ajelua Kymco People S 250 skootterilla
2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Judaxz
- Pyörä:
- Derbi Senda 08 //
- Liittynyt:
- 8.11.2015 4:42
Retroilija kirjoitti:Voi kuules, ei kakstahdissa ole öljyä kannen lähimaillakaan. Vaihda tulppa ja tulpanhattu aluks, ja putsaa/vaihda ilmansuodatin.
Jaa eivai
…
Perhana ku omassa mopos kai jtn ongelmaa KUN bensan MUKANA menee öljyy männälle
ja eikös se mäntä käy aikalähel kannen pintaa
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Käsittänet kuitenkin ettei se seoksesssa oleva öljy voi vuotaa pois. Kun se palaa. :I
Vireboy
- Pyörä:
- Rieju MRT -11
- Paikkakunta:
- Nummela
- Liittynyt:
- 19.5.2013 0:34
Leitsi78 kirjoitti:Am6 kone jumissa?
Osaako joku sanoa onko normaalia, että koneiston pyöritys käsin on mahdotonta kun vaihdettu stefat, laakerit, kampiakseli, jne. Testattu ilman magneettoa ja vauhtipyörää, voiko tuo aiheuttaa sen myös?
Työkalu (räikkä) apuna koneisto pyörii normaalisti, mutta on siis perhanan jäykkä.
Onko syytä epäillä vikaa jossain, tai koottu väärin?
Ps. Kyllä, öljyt oli koneessa...
Laakerit jännityksessä? Napauta terävästi vasaralla tai vastaavalla kovalla lyömävälineellä kampuran molempiin päihin pari kertaa ni pitäis pyörii
Huissii
- Pyörä:
- Peugeot xps power up -11
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 21.12.2014 23:23
Elikkäs xps:sän kanssa semmoista ongelmaa, että ei vedä välejä loppuun. Mopossa 70cc sylinterisarja,enox kokoputkisto,hiilikuituläpät ja dellorto 21mm missä 100nro suutin ja vapariputsari. 50cc pytynkanssa vetänyt loppuun. Välit on siis 13-53, mitkä ei kovin raskaat vielä ole? Onko sähköissä jotain pielessä kun kiertää paikallaan kyllä tappiin asti vikisemättä, vai alkaako vikaa paikantamaan kaasarin säädöistä?
zec
- Liittynyt:
- 17.6.2012 20:15
Itse lähtisin kokeilee 20 isommalla pääsuutimella.
100 kuulostaa hieman pieneltä.
Huissii
- Pyörä:
- Peugeot xps power up -11
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 21.12.2014 23:23
zec kirjoitti:Itse lähtisin kokeilee 20 isommalla pääsuutimella.
100 kuulostaa hieman pieneltä.
Kokeiltu 115nron suuttimella, ja lopputuloksena ei jaksanut kiertää puoleenväliinkään.
downshift
- Pyörä:
- Aprilia RS 125
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 30.9.2015 21:05
Huissii kirjoitti:zec kirjoitti:Itse lähtisin kokeilee 20 isommalla pääsuutimella.
100 kuulostaa hieman pieneltä.
Kokeiltu 115nron suuttimella, ja lopputuloksena ei jaksanut kiertää puoleenväliinkään.
Mulla oli derbissä muuten täsmälleen samat systeemit, paitsi ps oli vain 92. Kiers iha loppuun asti vaikka millä väleillä. Huiput ~100-105
Huissii
- Pyörä:
- Peugeot xps power up -11
- Paikkakunta:
- Hamina
- Liittynyt:
- 21.12.2014 23:23
downshift kirjoitti:Huissii kirjoitti:zec kirjoitti:Itse lähtisin kokeilee 20 isommalla pääsuutimella.
100 kuulostaa hieman pieneltä.
Kokeiltu 115nron suuttimella, ja lopputuloksena ei jaksanut kiertää puoleenväliinkään.
Mulla oli derbissä muuten täsmälleen samat systeemit, paitsi ps oli vain 92. Kiers iha loppuun asti vaikka millä väleillä. Huiput ~100-105
Kaasaria kokeilin tänään senverran säätää, että neulaa kokeiltu eri asennoissa, ja sokka ylimmässä lovessa toimii parhaiten. Laitoin myös 105 suuttimen, niin yläkierroksilla meinaa tukehtua bensaan kun vetää runtu auki hieman epätasaista lenkkeilypolkua. Vai onko pytty jo niin väljä että senpuolesta vedot hävinneet? Lämpöleikannut ei ainakaan ole. Tietysti 50cc sylkkäsarja löytyy jolla voi kokeilla jos ei kukaan muutakaan keksi?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista