vetko
- Pyörä:
- Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Saarijärvi
- Liittynyt:
- 9.3.2020 21:33
kohtupora96 kirjoitti:Juu elikkäs olisin detsiin vähän uutta teknikkaa hommaamas ja ajattelin kysellä täältä vähä vinkkejä tai tietoja. Tulossa olisi siis ihan perus räkäsali 70cc ja 21 lortto. Onko tarpeellista vaihtaa läpät? Jos jollaki on tää kokoonpano ollu nii jos voisit kertoa et mikä imukaula olis tohon dellortoon ja am6 sopiva JA tarvitaanko koropalaa??
Ei tarvi vaihtaa läppiä. ota kuri pois niistä jos on paikallaan. Ostat vaan sille kaasarille sopivan imukaulan. koroja ei tarvi.
Riejutropy2017
- Liittynyt:
- 12.8.2021 22:12
Mikä riejussani on kun se lämpöleikkaa jos ajaa hetkenkin? nesteet pitäisi kiertää että ei ole siitä kiinni ja öljyä saa tarpeeksi.eli mitä muuta tarkistetavaa on?
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Onhan mäntä oikean kokoinen? Käytätkö laadukasta 2T-öljyä? Onko aikaisemman konevaurion jälkeen kasaaminen tehty oikein ja huolella? Kaasari säädetty oikein ja koneen annetaan lämmetä ennenkuin otetaan enemmän tehoja irti?
Riejutropy2017
- Liittynyt:
- 12.8.2021 22:12
Joo nyt toimii ihan ok paitsi ku vetää nopeita kiihdytyksiä niin meinaa tukehtuu mut se varmaan selvii säätämällä kaasaria paremmin mutta toimii kuitenki oli tosiaan kaasari säädöt vähä mitä oli ja pyttyä piti vähä hoonailla
Mehimopo
- Liittynyt:
- 17.8.2021 22:15
Osaisko joku neuvoa, millä sais am6:sen vaihteiston toisen neulalaakerin irti? Se kytkintapin puoleinen siis. (kyseessä siis malli, jonka vaihteistossa vain 2 neulalaakeria.) Lämpöö on annettu, eikä ole tullut kuin n. 2-3mm ulospäin raa'alla voimalla. En omista liukuvasaraa, eikä hitsausvehkeitäkään löydy. Ja luultavasti tätä on kysytty jo, mutta en löytänyt kyllä mistään vastausta
Vauhtiviivatarra
Moderaattori
- Liittynyt:
- 5.2.2003 23:44
Normaalisti vinkkaisin että kannattaa käydä lähialueen koneistamolla/metallipajalla/ammattikoululla kysäisemässä löytyisikö heiltä apuja, mutta nykyisessä koronatilanteessa vastaanotto voi olla vähän penseä. Toki aina sitä yrittää voi. Jos tietopankin
yleisopas moottorin purkuun ei ole vielä luettuna, sekin kannattaa vilkaista läpi.
Mehimopo
- Liittynyt:
- 17.8.2021 22:15
Purkuohjeita oon melkoisen määrän kahlannut jo läpi, mutta en oo hirveesti löytänyt apuja
kai sitä vaan pitää antaa lisää lämpöä, ja vetää sitä voimalla ulos. Ois pitäny jättää se sinne lohkoon, mutta kun sitä on jo melkoisesti revitty, niin en enää kehtaa sitä jättää sinne
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Mehimopo kirjoitti:Osaisko joku neuvoa, millä sais am6:sen vaihteiston toisen neulalaakerin irti?...
Yleensä se neulakehä kannattaa rikkoa sieltä sisältä jotta sinne saa viriteltyä irrotustyökalun. Noin osa kuulalaakereillekin tarkoitetuista konsteista käy myös neulalaakereille.
Pistetääs tähän mitä oon itselle pistänyt suosikkeihin talteen josko näistä saisi jotain sovellettua.
https://youtu.be/C7LOPU9N3PEhttps://youtu.be/du29ykHFu5khttps://youtu.be/V9eATJYYIQgLukkotongeista saa hätätapauksissa moneen tarkoitukseen liukuvasaran. Liukutappina voi käyttää jenkatankoa vaikkei se ihan ideaaleinta siihen tarkoitukseen olekkaan. Lisäksi tarvitaan joku rautamötti irroituspainoksi johon porataan sopiva läpireikä :
https://youtu.be/cWxNbWNPifw
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Kolhu
- Liittynyt:
- 22.8.2021 9:27
Ostin tossa Rieju projektin ja vaihdelaatikko jumissa, eikä vaihdu vaihteelta pois vaikka koko ajan vaihde päällä. Osaisko joku sanoa mikä vikana? Joutuuko avaamaa koko vaihteiston vai selviikö vähemmällä? Kuinka vaikee vaihteisto on avat, ku en oo ku pintapuolin sen avannu.
betakuski50
- Liittynyt:
- 23.8.2021 19:52
morjesta oon aloittelija näitten mopojen kanssa ni päätin kysyä täältä että käykö kaikkien am6 koneisten kytkinkahvat toisiinsa. Esim derbin kytkinkahva betaan?
Kolhu
- Liittynyt:
- 22.8.2021 9:27
Kyllä käy, mutta Derbi ei ole am6 kone. Mutta kaikki kahvat yleensä käy toisiinsa, jollei se kiinni laitto juttu oo sit erilaine.
kku
- Liittynyt:
- 13.10.2016 22:39
No nyt se AM6 temput teki! Jotenkin ihmeessä tuli vaihteistojumi jakummastakin 3. vaihteen rattaasta lohkesi hammas, miten on edes mahdollista?
Kellään myydä 3.vaihteen rattaita?
Mistä muuten erottaa ns uuden ja vanhan mallin AM6 koneen?
Tämä moottorihan oli useamman kerran auki vaihteensiirtäjän säädön takia ja kertaalleen kampiakselin laakerin takia jonka jälkeen toimi noin 700km hyvin.
Videolla näkyy millainen vaurio on
https://youtu.be/qZvzDI670GE
tuomash
- Liittynyt:
- 15.5.2021 15:43
Morjens, oisko kellää mitää tietoo / apuu antaa kun tossa vaihteita tiputtelee alemmas, vaihtaja lukittuu. Taas yhden ylöspäin vaihtamalla, se aukeaa alaspäin mutta välillä lukittuu taas uudestaan, mopo ja vaihteet toimii muuten täydellisesti, ja juuri tuossa toissapäivänä öljytkin vaihdettu! Vaihdepoljin tuppaa useasti alaspäin vaihtaessa lukittumaan, joka on älyttömän perseestä liikenteessä jos joutuu esim pysähtymään risteykseen! Onko vinkkejä mikä voisi olla vialla?
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
kku kirjoitti:Mistä muuten erottaa ns uuden ja vanhan mallin AM6 koneen?
Vanhanmallisessa on kulmikkaampi kytkinkoppa jossa on suunnikkaan muotoinen "logon paikka". Uudessa kytkinkoppa on pyöreä ja sileä. Vanhanmallisessa orkkissylinterissä on myös käsittääkseni kannentiivisteet erillisillä renkailla, uuden mallisessa on "mikkihiiri" kannentiivisterengas.
tuomash kirjoitti:Morjens, oisko kellää mitää tietoo / apuu antaa kun tossa vaihteita tiputtelee alemmas, vaihtaja lukittuu. Taas yhden ylöspäin vaihtamalla, se aukeaa alaspäin mutta välillä lukittuu taas uudestaan, mopo ja vaihteet toimii muuten täydellisesti, ja juuri tuossa toissapäivänä öljytkin vaihdettu! Vaihdepoljin tuppaa useasti alaspäin vaihtaessa lukittumaan, joka on älyttömän perseestä liikenteessä jos joutuu esim pysähtymään risteykseen! Onko vinkkejä mikä voisi olla vialla?
Kokeile kiristää kytkinvaijeria kahvassa olevasta säätönupista(pyöritä säätönuppia auki). Monesti vaihteet takeltelee jos kytkin ei irrota tarpeeksi.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Mehimopo
- Liittynyt:
- 17.8.2021 22:15
Mikä mahtaa olla koneessa vikana, kun heti jos ensiörattaan mutteria kiristää tarpeeks, niin kampura ei pyöri kovin helposti? Molempiin päihin kokeiltu napauttaa asennuksen jälkeen, mutta ei auta... Magneeton puoli on jo kasattu kiinni ja kampuran stefa+holkki pitäis olla tarpeeks syvällä...
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista