Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 8.10.2010 12:29

Slerpa_ kirjoitti:Miten mahtaisisi saada korjattua pakoputken paisarin kohdalta lommon? Rälläkällä poikki ja siitä lommon kohtaa vasaralla naputtelemaan lommo pois?


Hitsaa lommoon rautatappi keskelle, humauta toholla/pillillä lommo hehkuun ja vedä suoraksi. Voi pelleillä myös paineilmalla, mutta paineilma + kuuma metalli yhdistelmä laittaa hieman hirvittämään...

Tai leikkaa lommo pois ja turaa uusi suora palanen tilalle.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
124
Pyörä:
On
Liittynyt:
3.12.2009 20:30

ViestiKirjoittanut 124 » 8.10.2010 16:23

Niin tai yksi vaihtoehto on käytttää liukuvasaraa ja kehitellä jokin patentti ;)
Raising elephants is so utterly boring...
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 8.10.2010 18:50

On sellainen vehje jolla hitsataan tappi kohteeseen ja vetää samalla koneella?
Olen nähnyt telkasta (pimp my ride :D )
124
Pyörä:
On
Liittynyt:
3.12.2009 20:30

ViestiKirjoittanut 124 » 8.10.2010 18:57

Tuollainen:
Liukuvasra

Muistaakseni esimerkiksi motonet myy.. :)
Raising elephants is so utterly boring...
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 8.10.2010 19:45

:/ Alko innostamaan putken teko mutta näin aluksi haluisin tehdä melko "varman" putken Eli voisko joku kertoa miten eri asiat vaikuttavat toisiinsa? Esimerkiksi olen huomannut bmepin ja pakokaasun lämmön nousevan käsikynkässä, mutta kun pakokaasu on 470 astetta (jokin optimi?) Niin bmeppi pyörii jossain 6-8?
Ei ole aivan oikeilla arvoilla tullu vielä leikittyä, se varmaankin vaikuttaa..
Lisäksi ajattelin jos tekisi putkea katukäyttöön, niin tekisi sen pullistamalla, sillä mahdollisesti pääsis helpommalla, hitsaisi "vahvikkeita" vastakartioon yms, jokatapauksessa kilisemistä estämään, jonka päälle laittaisi toisen pullistetun, halkaistun kuoren, jotta näyttäisi taas nätiltä..

Ihme ideoita mutta teki mieli avautua :D
Ja 124 missä ne mullistavat 2t-putkien jutut ovat :D
jokelii
Liittynyt:
19.8.2009 17:05

ViestiKirjoittanut jokelii » 9.10.2010 18:53

Joo eli lyhyesti , kuseeko tässä jokin.. ?

Kuva
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 9.10.2010 19:18

Kerrotko viisaammille (ei siis mua kiinnosta) mihin on tulossa pudgi
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 10.10.2010 15:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu lainaus, kuvia ei tarvitse lainata.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 9.10.2010 20:07

Eihän tuossa edes näy niitä putken tarkkoja mittoja ja muita tietoja?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 9.10.2010 21:37

jokelii kirjoitti:Joo eli lyhyesti , kuseeko tässä jokin.. ?

Kuva

Kyllähän siinä kusee, aika pahastikki. Jos siis muistelen oikein, en oo mokomaa exeliä availlu yli vuoteen. Ja kyllähän tossa kuvankaappauksessaki numerot menee enemmän tai vähemmän miten sattuu. Mä väsäsin joskus vastaavan exelin, ku piti saada kartioita pilkottua lyhyemmiksi paloiksi ja toi ei antanu järkeviä tuloksia :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
keke_94
Pyörä:
suzuki s1, honda dio af28, honda sh50
Paikkakunta:
liminka
Liittynyt:
8.2.2009 0:40

ViestiKirjoittanut keke_94 » 10.10.2010 12:35

laskee kartion esim 4 ossaan ja nakkelee cone layottiin kurveile sen tehopillin
jokelii
Liittynyt:
19.8.2009 17:05

ViestiKirjoittanut jokelii » 10.10.2010 14:01

Derbi x-raceen olen putkea tekemässä tai ainakin yritän , mutta pitäisi nyt ensiksi saada mitat oikein. :D

Joo ja muokkalin vähän tota niin tämmöstä se antaa. Ja voitteko kertoa mitkä kohdat on pielessä ja minkälaista sen pitäisi näyttää.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6853328.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6853327.jpg
P..M
Liittynyt:
3.8.2010 23:39

ViestiKirjoittanut P..M » 10.10.2010 14:08

Voisiko joku selventää, että miten lasketaan pakoaukon keskimääräinen halkaisija. Tarkoittaako siis sitä, että jos pakoaukko ei ole pyöreä niin lasketaan pinta ala ja siitä sitten halkaisija?
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 10.10.2010 14:26

P..M kirjoitti:Voisiko joku selventää, että miten lasketaan pakoaukon keskimääräinen halkaisija. Tarkoittaako siis sitä, että jos pakoaukko ei ole pyöreä niin lasketaan pinta ala ja siitä sitten halkaisija?

käsittääkseni kyllä-.
jokelii
Liittynyt:
19.8.2009 17:05

ViestiKirjoittanut jokelii » 10.10.2010 15:15

Joo sitä vielä , että mikä tuo "alku osa" on..? Itse olen ymmärtänyt , että tuo "mitat selvemmin" kohdassa tuo osa 2. Ja tuossa kääntötyökalussa käsketään laittamaan tuo kartion alkuhalk. ja eikös se ole tuo osa 2 oikea pää ja eikös kartion loppu halk ole tuo paksuin kohta? Ja kuitenkin vähän ihmetyttää tuo kääntötyökalu kun tuon osa 2 mitat olisi 30.3mm halk 1 ja halk.2 40 ja pituus n 200. Ja tuo kääntöhomma antaa alkuosan kooksi seuraavaa: pituus 189 , halk1 40 , halk2 52. Ja kun noita mittoja vertailee niin en joko tajua tota hommaa tai joku menee pieleen ja pahasti... :s
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 10.10.2010 15:47

jokelii kirjoitti:Joo sitä vielä , että mikä tuo "alku osa" on..? Itse olen ymmärtänyt , että tuo "mitat selvemmin" kohdassa tuo osa 2. Ja tuossa kääntötyökalussa käsketään laittamaan tuo kartion alkuhalk. ja eikös se ole tuo osa 2 oikea pää ja eikös kartion loppu halk ole tuo paksuin kohta? Ja kuitenkin vähän ihmetyttää tuo kääntötyökalu kun tuon osa 2 mitat olisi 30.3mm halk 1 ja halk.2 40 ja pituus n 200. Ja tuo kääntöhomma antaa alkuosan kooksi seuraavaa: pituus 189 , halk1 40 , halk2 52. Ja kun noita mittoja vertailee niin en joko tajua tota hommaa tai joku menee pieleen ja pahasti... :s

Työkalusta en ota selvää, mutta miksi lasket kahta eri palasta yhtenä?

Jokatapauksessa oma ongelma: Milä laskea "oikea" kääntöhässäkkä, sillä maalaisjärjellä kun edes suoraa putkea alkaa taittamaan, tilavuusan vähenee, kun ottaa sieltä sisäpuolelta tavaraa pois. Eli pitäiskö samalla muka pidentää ulkoreunasta jotta tulisi sama tilavuus, vai millä yhtälöllä tän sais laskettua..
Vai eikö tää päde näissä ääni-aalloissa?
Lisäksi onko 2mm pelti vaikeaa leikellä ja taivutella leovincen muotoon?
Vaan kun olis suoraan mulle täydellinen putki, paitsi että kilisee niin.
Kuva

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista