Topsa- kirjoitti:Onse kumma kun aina tahkotaan tuosta SHA:n paskuudesta, mutta uskallan väittää edelleenkin että se on toimintavarmempi vähän osaamattomalle/kiinnostumattomalle hepulle kuin mikään muu kaasari.
Kummastippa mulla toimi tuo 14.12 SHA omassa mopossa, ei niin mitään valittamista ollu, varmaan olis vieläkin kiinni ellen ois ruvennu virittelemään, nyt jossain varaston kätköissä tuo kaasari..
Itse asiassa taitaa olla vielä videokin tallella missä puotellaan autoista ohite NIIIN paskalla Shan kaasarilla ja metralla... Laitetaankos pojille pätkää.Ootko kokeillu sen ryypyn kanssa kikkailla? Kannattaa kaasutella rengas ilmassa ja katella sen ryypyn kanssa mitenkä vaikuttaa, ei laita siis ryyppyä kokonaan päälle, vähän vaan härkkii sitä. Mutta sanoisin että kokeile ~80 suutinta, nää on vähän ihmeellisiä kaasareita mutta ei nyt niin paskoja että pitäis nakata käsistä heti pois kun saa kouraan...
Mietitääs tuota Dellorton taidonnäytettä, eli SHA:ta. Kaasuttimesta löytyy piirejä tasan kaksi, tyhjäkäyntipiiri ja pääpolttoainepiiri. Näistä vielä tarkennetaan, että tyhjäkäyntipiiri toimii käytännössä vain pääsuuttimen avustuksella ja pääpolttoainepiirikin on naurettavan onneton lähtien jo neulan puutteesta. Aloitetaan tyhjäkäyntipiirin paskuudesta. Ei seosruuvia tai ilmaruuvia, bensa imetään tyhjäkäyntipiiriin pääsuuttimen läpi. Ainoa tapa säätää tyhjäkäynnin seosta on vaihtaa pääsuutinta. Pääpolttoainepiiri se jännä kanssa on. Ei neulaa, eli neulaputki on on/off riippumatta kaasun asennosta, eli piirien siirtymävaiheessa seos on mitä sattuu tulemaan, tosin niin se tyhjäkäyntipiirinkin tuoma lopputulos on. Ryyppyäkään tuossa ei ole, joka antaisi siis lisäpolttoainetta koneelle, vaan ainoastaan ilmamäärää kuristava läppä.
Eli kaasuttimen kaikki seoksen säätömahdollisuudet ovat pääsuuttimen vaihto. Saahan sillä koneen
toimimaan, mutta... Voi sitäkin tunnetta, jos täysikaasulla käy nätisti kun vihdoin se pääsuutin arvottu oikein, mutta tyhjäkäynti vetää laihalle. Sen lisäksi kun otetaan vielä ne muut kaasun asennot ja niiden seokset, niin voi pojat. SHA:n ainoa hyvä puoli on, että helppo sanoa että kaasutin säädetty kunnolla!
Lyhyesti, kaasutin toimii sinnepäin, seokset on sinnepäin etkä niille mitään voi. Sinnepäin olevat seokset ei ole hyvät, mutta kuten sanoit ne
toimii. Dellorto SHA ei ole mitenkään "toimintavarmempi", samanlailla ne muutkin toimii jos ne jotenkin kiinni saa ja säädettyä edes vähän sinnepäin. Jos kaasarin säätö ei kinosta niin se on jo eri lukunsa se, niihin ei kannata puuttua.
Piilotekstillesi repesin ääneen, se oli ihan hyvä kevennys tuon tiukan tekstin väliin.