Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

-FinKing-
Liittynyt:
20.8.2011 21:15
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut -FinKing- » 23.10.2012 6:44

Reetuhai2 kirjoitti:Voipihan se putkesta johtua. Kuumailmapuhallin saa kyllä olla sieltä tehokkaimmasta päästä että lähtee. Toho olis hyvä. Eikä se katti siellä pitäs haitata karstojen polttoa.

Toinen vaihtoehto on että alkaa olla mäntä vaihtokunnossa, paljonko on ajettu?


5700 km on ajettu.
luikero
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM, Suzuki RGF proju
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
7.10.2011 14:54
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut luikero » 13.11.2012 22:26

Moro!

Oisko kellään tarkkoja tietoja drd racing vakiputken kierrosaluista? Tällä hetkellä on siitä kuri, hukkis ja katti pois. Ja mietin että otanko siitä vielä kattia tukevan suppilon pois? Millaista vaikutusta? Ilmeisesti vetoalue pienenee koska alkukäyrä lyhenee vai?
Myynnissä sekalaista RGF osaa paljon, kyselkää jos on tarvetta! Ostetaan myös tehari samaan pyörään!
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 15.11.2012 0:00

Onko Gilera SMTn putkessa katalysaattoria ja jos on niin voiko silti poltella karstoja pois kuumailmapuhaltimella ja/tai nuotiolla?
No ei kyllä kummallakaan kannata. Kummassakaan ei karstat häivy sieltä yhtään mihinkään, isoimmat lähtee putken päistä niin että näyttäisiettä putki olisi puhdas, ja parin tonnin päästä taas tukossa. Kosaani/hitsauspilli on ainuita keinoja millä saa putken kunnolla puhtaaksi. Jollei itteltä löydy vehkeitä, jossain kormaamolla varmaan on ja voivat äkkiä polttaa ttyhjäksi pilleillä. Ei pitäisi olla kun puolen tunnin homma.

Katti tuskin hajoaa, mutta jos hajoaa, sen voi ottaa pois. Ei se siellä putkessa kuitenkaan ikinä oikein toimi edes uutenaan.
JumalVelho
Pyörä:
Aprilia sx
Liittynyt:
4.10.2012 19:07
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut JumalVelho » 19.11.2012 22:26

Tarvisin ohjeita/apua jonkin sortin "peltikuristuksen" tekemiseen!! Putki on aprilia sx 2011 mallin vakioputki. Menin sieltä leikkaamaan pillikuristuksen pois ja pitäisi saada putki kuristettua uudelleen koska kilvet lähti ja katsastus edessä! Tietysti hitsaisin sen pillikuristuksen kiinni jos olisi vain mahdollista.
varpaat_suussa
Liittynyt:
2.6.2012 12:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut varpaat_suussa » 20.11.2012 16:15

Samaa asiaa ei tarttee kysyy kahessa topicissa. Otat peltiä, leikkaat siitä haluamas muotoisen joko liitoskohdan muotoinen tai pelkkä ympyrä ja teet siihen reijän.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut XPSsm » 4.1.2013 12:32

Saapiko tolleen kemikaaleilla/bensalla miten hyvin paskat putkesta pois, ku tuntuu aina vaan tukkosemmalta... :s Jos katalysaattorin ja kurin kanssa ei saa nestekaasulla poltettua putkea puhtaaks??
TIETOPANKKI kirjoitti:Kemikaaleilla

Karstat voi poistaa myös erilaisilla kemikaaleilla. Ainakin natriumhydroksidiliuoksen pitäisi olla toimivaa tähän operaatioon.

Eli kaupasta ostat viemärinavaustabletteja, joita pistät putkeen 2-3 kpl ja lasket putken täyteen vettä. On hyvä muistaa tukkia putken toinen pää ennen veden lisäämistä. Kun vesi on lisätty, annat putken seistä yön yli. Seuraavana päivänä karstojen tulisi olla liuennut.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
-MJU-
Pyörä:
Aito Jincheng manki
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
31.8.2010 14:37
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut -MJU- » 4.1.2013 17:11

No hae tapletteja ja kokeile ?
Tsekkaa galleria
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut XPSsm » 4.1.2013 18:20

Näin aattelinkin. Kotona pitäs jotain putken avaus rakeita olla jossain. Jos niillä kokeilis. :) Otin jo putken kertaalleen pois ja väli/loppupillistä tul vettä pihalle. :eek: Ei sillä tosin ollu vaikustusta ajossa.. Eikä uudella tulpallakaan.

Otin sit pärinäletkun (se mikä mennee ilmanputsarilta alkukäyrään) irti ja kappas mopo kiertää ja kulkee paremmin kuin letku kiinni! Sitä letkua pitkinhän putkeen pitäs mennä ilmaa, mutta nyt sitä tuli siitä ulos, joten siitä voidaan päätellä varmaan et putki tukossa? Viime keväänä ei ollu mitään eroa oliko letku kiinni vai ei.

Nyt letku kiinni 30-35kmh ja letku irti 46kmh ja kierrokset letku kiinni joka vaihteella >6k ja letku irti +7k. Vois varmaan jotkut litkut lyyä putkeen? :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut pbt » 4.1.2013 20:02

kuinkas paljon tois xpssän putki eroo furia maxin putkesta? Vanhan xpsän ja furian putket on hyvin lähelle samanlaiset Ainakin kaverin putkesta saatiin karstat lähteen vaikka oli katti paikallaan.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut XPSsm » 4.1.2013 20:22

En tiiä.. Mut entä jos lyöpi bensaa täyteen ja antaa olla yön yli? Ja sit aamulla/päivällä kaatelis ne pois ja läis vähän tulta perään? Mahtasko onnistua?
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut Juunish » 4.1.2013 20:25

Varma keino. Sitte ku se bensa on ollu yön yli siellä, niin heitäppä sinne tulitikku. Katotaan mitä tapahtuu :lol:
Midrace Aerox projekti
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut XPSsm » 4.1.2013 20:59

Se bensa alkaa vaan rauhassa palamaan... Ainakin ämpärissä palo ihan rauhassa kun jotain vanhoja bansoja poltettiin. :D Pittää löydä sinne bensaa ni jos sen sais puhtaaks.. Mennee vaan hyvvää ainetta "hukkaan".. :|
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut nevssons » 4.1.2013 21:32

Joo sopii kokeilla. 2t putki on aika arvaamaton kun se imasee liekit sisäänsä.
Nimim. menetetyt kulmakarvat.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut XPSsm » 4.1.2013 21:49

Niin ku sitä ei tiiä mistä reijästä ja millon ne liekit tullee.. No siitä huolimatta putki täyteen bensaa ja huomenna pois. Ja sit tulta tavalla tai toisella. Esim. nestekaasulla puhaltelee toisesta päästä?
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Vakioputket ja muu pakoputkikeskustelu

ViestiKirjoittanut pbt » 5.1.2013 0:41

ootko kuuma ilma puhallinta kokeillu? Kun tota pensalla olen kokeillu siinä onnistumatta.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista