Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 2.4.2014 22:52

112:ssa 28mm pakoaukko kun taas 113:ssa 25mm, 112 hivenen tehokkaampi, mutta kuulemma pytyissä on sen verran eroa ettei 112 mene 113:sen tilalle, toisinpäin sopivuudesta ei ole tietoa. Sopivuusongelma tulee ilmeisesti 112:n paksummasta sylinteriputkesta.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 2.4.2014 23:12

Kiitos tiedosta, kokeilen huomenna jos tuo 113 mahtuisi tuonne 112-lohkoon ja ilmoittelen sitten tänne.
tuuninkiX
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
Liittynyt:
6.10.2013 15:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut tuuninkiX » 3.4.2014 16:31

J11 kirjoitti:
tosta SP3:sta lähtee tehtaan mukaan n. 16-17hp koneelta ja kierroksia ottaa sen 14000rpm. 45mm iskuisen kampiakselin kanssa tehoja varmaan sais irti n. 20hp? (+vaadittavat muutokset, kuten korotuspala(t) sylinterin alle..)

mut kertokaas tuosta "stroukkaamisesta" enemmän tietävät.. lähinnä kiinnostaa, esim. hyödyt ja haitat. :)


Juuh elikkäs, itsellä Metrakit PR3 ja 46mm kampiakseli, en ole ehtinyt tehdä parinviikon aikana koneelle mitään, mutta ei ole mielestäni vaivan ja hinnan arvoista tuo operaatio.
Harmaita hiuksia tullut enemmän kuin liikaa .

Hyödyt:
-Korkeintaan 1-2hp lisää

Haitat:
-Vaatii kisasähköt
-Pitää mittailla asioita helvetisti
-Korotuspalat sylinterille ei ole läpihuutojuttu
yms.yms.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut kossusukka » 3.4.2014 17:21

Ledinauha kirjoitti:Kiitos tiedosta, kokeilen huomenna jos tuo 113 mahtuisi tuonne 112-lohkoon ja ilmoittelen sitten tänne.

Kyllä se pitäis mennä, 112:ssa on massiivisemmat helmat kuin 113:ssa. Porauta ja hoonauta se 112, hyvä pytty, siihen joku laatumäntä kaveriksi niin tolla ajaa ikuisuuden toisinkuin kiinan tarvikepaskat.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.4.2014 18:47

tuuninkiX kirjoitti:Juuh elikkäs, itsellä Metrakit PR3 ja 46mm kampiakseli, en ole ehtinyt tehdä parinviikon aikana koneelle mitään, mutta ei ole mielestäni vaivan ja hinnan arvoista tuo operaatio.
Harmaita hiuksia tullut enemmän kuin liikaa .

Hyödyt:
-Korkeintaan 1-2hp lisää

Haitat:
-Vaatii kisasähköt
-Pitää mittailla asioita helvetisti
-Korotuspalat sylinterille ei ole läpihuutojuttu
yms.yms.

mistä tiedät ilman penkityksiä, et tulee korkeintaan 1-2hp lisää tehoa? tai edes ilman persdynoa?


ja millä tavalla vaatii kisasähköt? mielestäni oikein säädetyillä vakiosähköilläkin pärjää hyvin korkeakierroksisella moottorilla..

löytyyks siulta tolle sylinterille mitoitettua / tarkoitettua putkea?

oisko heittää lisätietoa ton siun koneen osista?
kiinnostais tietää, että minkälaista palikkaa oot siihen laittanut / laittamassa.
tuuninkiX
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
Liittynyt:
6.10.2013 15:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut tuuninkiX » 12.4.2014 21:21

Tuota tehonlisäyksen määrää perustelen sillä, että lopullinen lisäys joka tuohon sylinteriin tulee on todella pieni, eikä se sen takia vaikuta tehoon. Toinen asia mikä vaikuttaa lopulliseen tehoon on kierrosten määrä, sillä metran pytyillä 13-14k/rpm ollaan siellä 17hp tehoilla, kun kisasähköillä pystyy viemään loppuun asti jolloin kierroksia se 15,5k/rpm ja tuolloin ollaan jo n. 19hp lukemissa. Tämähän on sitten mutuilua siis :D

Mutta en kyllä oikeen osaa sanoa todellista tehoa, kun on aika ja rahat vähissä, niin ei ole tullut tehty koneelle mitään, ulkonäölle lähinnä. vituttaa oma saamattomuus :roll:
Kunhan koulut loppuu niin tarkoitus viedä SGNlle dynoon, niin saan lopulta selville paljon heppoja irtoaa, tavoite 18hp
Osalistaa:
-Metran PR3
-Metran PR kampura 46mm
-SCR Corse rl yläkautasena
-Dellorto 26m phbh
-Italkitin kytkin
-Karsitut Ducatin vakiosähköt, kevennetyllä vauhtipyörällä.
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut vizu » 13.4.2014 19:46

Semmonen kannattaa pitää mielessä, että aukkojen aukioloastees sulla ei pysy samoina, kun tällähetkellä on pytyssä. Eli voit joutua viilaamaan aukkojan korkeemmiksi saadaksesi samat asteluvut, kun vakio iskulla. Aukoissa kasvaa pinta-ala ja eikö se tuo tehoa eli ei siinä stroukkaamisessa pelkästään kuutiotilavuus nouse.

Niihin ducatin sähköihin voi laittaa kokonaan itse ohjelmoitavan cdi:n, joka on järkevämpi, kun mitkään "kisasähköt".
http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/dccdip/dccdip.htm Halpa ku taivas.
http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm DIY henkeen viellä halvempi.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 18.4.2014 18:56

eiks joku 28-32mm kaasari olis parempi tolle kokoonpanolle?
meinaan, pelkälle 70cc pro racelle suositellaan 26-28mm kaasaria.

ja tolle kokoonpanolle suunniteltu putki olis varmasti parempi, kuin tuol scr corse rl 70.
esim. scr corse rl 85 vois olla parempi? :) tai mahdollisesti itsetehty?

tuo vizun linkkaama ohjelmoitava cdi on tosiaan todella hyvä ratkaisu!
jossain jenkkiläisellä supermoto foorumilla tais olla jotain juttua jossain projutopikissa siitä ja sai aika hyvin tehoa irti tuolla, eikä näyttänyt kovinkaan monimutkaiselta.
tuuninkiX
Pyörä:
Yamaha Aerox -04, Peugeot XPS -04
Liittynyt:
6.10.2013 15:55
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut tuuninkiX » 19.4.2014 21:50

Juuh no tuossa kaasarin kanssa kävi siis niin, että ostin tuon kaasarin eri setuppia varten joten se saa kelvata, mutta tarkoitus tosiaan hommata isompi PWK tai Koso.

Ja tuo putki on mielestäni sopiva, sillä tuo racingline 70 on ihan sopiva jopa 80cc pytylle, näin jostain luin. Ja arvaa vain kuinka vaikeaa on löytää Suomesta H-E putkea, kun en uutena tohdi ostaa. Toki luulen tekeväni joskus itse tuolle jonkun putken, joko modaamalla toisesta putkesta tai tekemällä kokonaan itse.

Tuo CDI tosiaan olisi hyvä vaihtoehto, menee hankitalistallani kisasähköjen edelle!
miksasi
Pyörä:
Derbi Xtreme 2009, Honda Monkey Rothmans 1989, Honda Monkey Z50A 1978, Honda Monkey Z50J 1983, Yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.5.2013 9:12
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut miksasi » 21.4.2014 0:05

Pitäs derbii saaha vähän tehoa ni olisko tollanen barikitti mistään kotoisin
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-b ... a6100.html
Pitääkö tälle sylinterille avartaa lohkoja ja ostaa kisasähköjä? :nolo:

Saaako samaan hintaluokkaan jotain parempaa sylinteriä?
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.4.2014 12:39

Perus 80cc valurautapytty. Kampura ja kytkin kannattaa tarkistaa ja huoltaa/uusia jos löytyy väljää / kulumaa. Lohkojen avarrusta tuskin vaatii, huuhtelunlähdöt sopii kuvien perusteella aika nätisti vakiolohkoihin.
Tuomas.I
Liittynyt:
19.3.2013 19:25
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Tuomas.I » 21.4.2014 21:59

Kumpaa porukka suosittelisi: Airsal 70cc tai Doppler Vortex kisasylinteriä? :P
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.4.2014 22:23

Vortexiahan ei saa kuin 50cc versiona? Mieluummin ehkä tuo Airsal, huoltovälit varmaan pidempiä ja lienee halvempikin. Katukäytössä kireä 50cc varmaan aika kauhea, teho tulee kierroksilla ja huoltovälit erittäin lyhyet.
miksasi
Pyörä:
Derbi Xtreme 2009, Honda Monkey Rothmans 1989, Honda Monkey Z50A 1978, Honda Monkey Z50J 1983, Yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.5.2013 9:12
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut miksasi » 22.4.2014 23:47

Sanokaapaas te viisaat olisko tässä hyvä viritys setti derbiin?
Parannus ehdotuksia otetaan vastaan.

-Barikit 80cc alu racing
-dellorto PHBG 21mm
-scr corse sm
-doppler ER1 kampiakseli. Laakerit C3?/C4?
-Polini evolution kytkinsetti
VacuumCleaner
Pyörä:
mh furia max
Liittynyt:
24.6.2012 17:59
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut VacuumCleaner » 23.4.2014 20:14

olemassa mitään yläkautta menevää putkea nimen omaan 80cc pannulle ja am6 koneelle ?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista