viiskymppirakki
- Liittynyt:
- 9.12.2020 20:52
Onko 18mm kaasari liian iso mopoon, jossa on enoxi, muuten vakio
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Ei, mutta havaittavaa hyötyä vrt. 16mm tuskin tulee.
viiskymppirakki
- Liittynyt:
- 9.12.2020 20:52
Vaikuttaakohan tämä huippunopeuteen?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Jos sulla on vähintään se kaasari valmiina ja intoa löytyy, ni sit vaan ropaamaan. Mutta jos siihen pitää paljon oheishilppeitä ostaa, tai peräti kaasariki vielä, ni mä melkeen harkittisin vielä rahan säästämistä johki muuhun. Se tehonlisäys tulee olemaan kuitenki aika olematon verrattuna kulutettuun rahaan ja aikaan, olettaen että sulla joku 16mm kaasari on vakiona. Jos siellä nyt joku 12/14mm on, ni sit voi jo jotain järkevää saadakki kaasarilla aikaseks. Huippuihin se tulee tuskin kovin montaa kilsaa lisäämään.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
viiskymppirakki
- Liittynyt:
- 9.12.2020 20:52
Joo 16 on tällä hetkellä ja en ole vielä ostanut uutta, mietin toki jos ostais käytettynä.
jaskabar
- Liittynyt:
- 17.12.2020 17:08
Minkälaisilla viritelmillä ootte tukkineet letkuja? Pitäis saada tukkoon vaihtelevin tiiviysvaatimuksin sisäØ 4-10mm (4,6,8,10) kokoisia letkuja, ja mielellään niin, että ne tulppaukset voi myöhemmin poistaa kohtuudella.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Osakierteisen pultin kierteetön osa tulpaksi on aika helppo. Voi pitää myös kierteellä.
jaskabar
- Liittynyt:
- 17.12.2020 17:08
Elikä poistin Gilerasta kaasuttimesta sen reikälevyn, mutta suuttimet on vielä samat ku ennenkin, kun ei vielä oo saanut isompaa ja mopo on muutenkin työn alla.
Kai sen pitäis silti lähteä käyntiin? Tyhjäkäyntisuutinta ei varmaan tartte vaihtaa edes?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Lähtee käyntiin. Voi vaatia muutakin säätöä, mutta ei pitäisi olla tarvetta TK suuttimen vaihdolle.
jaskabar
- Liittynyt:
- 17.12.2020 17:08
Mikähän tuossa Gilerassa nyt mättää, kun ei käynnisty. Antaa kipinää, kaasutin kunnossa ja puhdas, bensa virtaa jne.
PS. Miksi tankin alipainehanassa oli bensansuodatin? Eikö se kuuluis siihen bensaletkuun pikemminkin?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Lähes kaikissa mopoissa on suodatin nykyään hanan yhteydessä.
Alipainehanat kun eivät oikein toimi jos siihen menee roskia.
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
jaskabar kirjoitti:Mikähän tuossa Gilerassa nyt mättää, kun ei käynnisty. Antaa kipinää, kaasutin kunnossa ja puhdas, bensa virtaa jne.
PS. Miksi tankin alipainehanassa oli bensansuodatin? Eikö se kuuluis siihen bensaletkuun pikemminkin?
Joskus totaalisen käynnistymättömyyden voi aiheuttaa se että moottorissa on alkuun ollut joku häiriö(lähinnä kaasarissa) ja se ei käynnisty heti mutta seosta virtaa silti kampikammioon jolloin bensa kertyy sinne. Tämä saattaa joskus aika nopeastikin kastella tulpan eikä mopoa saa kohta enää millään käyntiin. Lääkkeenä tähän on mopon työntäminen tulppa irti ja kaasu täysin auki jolloin moottorin pitäisi tuulettua ylimääräisestä bensasta. Kannattaa myös varmistaa ettei kaasari tihku bensaa kurkkuun, tämä yleensä aiheuttaa tuon. Toinen konsti on irrottaa kaasari kokonaan ja alkaa polkemaan käyntiin. Mopon pitäisi kohta hörähtää ja ottaa hetkeksi täydet kierrokset kunnes kampikammio kuivuu.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jaskabar
- Liittynyt:
- 17.12.2020 17:08
Joo, anteeksi. Ymmarran toki sen suodattimen alapainehanassa.
Mutta itse alipaineletkussa, josta imu hanaan tulee, niin oli bensansuodatin.
Eiko tama suodatin kuuluisi nimenomaan siihen bensaletkun valille?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Kuuluis kyllä, toki ite en oo ikinä pitäny mitään suodattimia, eikä oo ongelmiakaan ollu. Varsinki paperisuodatin ei taida hirveesti tykätä öljystä, jos on siis seosbensat tankissa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Nyt kuulostaa siltä että jollain on käynyt pieni käpy. Tuo saattaa vaikuttaa myös käynnistymiseen.
Ylimääräinen tilavuus siinä letkussa lähinnä.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista