Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 10.10.2010 18:10

2mm peltiä on niin paksua, mahdoton väännellä käsin. 1mm menettelee jotekin, 0,7 paras.

Mikä on arean toleranssi? +-1?
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 10.10.2010 19:38

Arean toleranssi on pienempi kuin sinne syötettyjen mittojen toleranssi. Eli kyllä se sinällään menee ihan neliömillin tarkkuuteen... :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 10.10.2010 20:09

Hupsista, siis paon pinta-ala kyseessä. 1mm heittää varmaan jokatapauksessa?
Lauri*
Pyörä:
Yamaha DT
Paikkakunta:
Koskenkorva
Liittynyt:
4.6.2009 22:06

ViestiKirjoittanut Lauri* » 10.10.2010 20:52

2mm pelti aivan liian paksua,0,7-1 mm on hyvää putken tekemiseen
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 10.10.2010 23:10

Lauri* kirjoitti:2mm pelti aivan liian paksua,0,7-1 mm on hyvää putken tekemiseen


Taisi tulla jo selväksi.. :roll:
Jeejee
P..M
Liittynyt:
3.8.2010 23:39

ViestiKirjoittanut P..M » 14.10.2010 22:31

Veli-Vihannes kirjoitti:
Lauri* kirjoitti:2mm pelti aivan liian paksua,0,7-1 mm on hyvää putken tekemiseen


Taisi tulla jo selväksi.. :roll:

Joku aiemmissa topiceissa kyllä puhunut tehneensä putkia 2mm pellistä.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 14.10.2010 23:04

Voi kai jokuolla tehnyt mutta kyse onkin siitä että onko siinä mitään järkeä?
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 14.10.2010 23:57

Helppo hitsata, kilinä pienempi jne. Ei tule klommoja helposti.
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 15.10.2010 8:47

Krg kirjoitti:Helppo hitsata, kilinä pienempi jne. Ei tule klommoja helposti.

Jjeeps, meinasin vaan että jos tekis kokeiluputken siitä 0,7:sta ja sitten lopullisen 2mm..
Uskon että ei ainakaa koneista jää kii ;)
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 15.10.2010 10:07

Skiiware kirjoitti:
Krg kirjoitti:Helppo hitsata, kilinä pienempi jne. Ei tule klommoja helposti.

Jjeeps, meinasin vaan että jos tekis kokeiluputken siitä 0,7:sta ja sitten lopullisen 2mm..
Uskon että ei ainakaa koneista jää kii ;)


Voishan sen koneistaa billetistä..?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
nigoo
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 15.10.2010 13:24

Nii tai vaikka samantie sorvata ne kartiot tarpeeks paksulla seinämällä. Ois hauska tietää millaset äänet tulis :D
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 15.10.2010 15:03

Myös valurautainen pakoputki ois aika kova, sentin seinämillä. Sen kun sais kerran lämpimäksi, niin eipä tarvisi kärsiä ns. "cold pipe effectistä"...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Skiiware
Liittynyt:
2.7.2010 15:29

ViestiKirjoittanut Skiiware » 15.10.2010 15:12

Sarvi-Perkele kirjoitti:Myös valurautainen pakoputki ois aika kova, sentin seinämillä. Sen kun sais kerran lämpimäksi, niin eipä tarvisi kärsiä ns. "cold pipe effectistä"...


pistää vastukset mukaan ni vois vaikka laittaa sitten pistokkeeseen lämpiämään aamuisin :D

Ja kyllä tuolla pajassa 20k€ cnc sorvi että voisha sitä aina kokeilla.. :seko:
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 15.10.2010 15:44

Sarvi, tarkoitatko ns. "cold pipe effectillä" sellaista juttua, kovissa nopeuksissa ilmaviima jäähdyttää putken joka muuttaa virtausnopeuksia?
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 15.10.2010 16:04

Krg kirjoitti:Sarvi, tarkoitatko ns. "cold pipe effectillä" sellaista juttua, kovissa nopeuksissa ilmaviima jäähdyttää putken joka muuttaa virtausnopeuksia?


Oikeestaan aaltojen nopeuksia, mutta samasta asiasta kyse. Kisavehkeissä tuosta on ollu ongelmaa kun vedetään kurvi läpi ja sitten pitäs koneen hönkiä, mutta putki onkin jo jäähtynyt.

Ja toinen esim kiiharikelkoissa, paikallaan römpötellessä ennen starttia putki ei oo välttämättä vielä ihan niissä lämmöissä mitä siellä kesällä pajalla +25 C lämpötiloissa penkitettäessä ja suunnitellessa...

...ja totta helevetissä jokaisella itseensä vakavasti suhtautuvulla pevukuskilla on renkaanlämmittimien LISÄKSI myös PAKOPUTKENLÄMMITIN, juurikin noiden ylläkuvattujen ongelmien välttämiseksi...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista