Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
2mm peltiä on niin paksua, mahdoton väännellä käsin. 1mm menettelee jotekin, 0,7 paras.
Mikä on arean toleranssi? +-1?
Betaversio
- Pyörä:
- Tunturimopedi
- Paikkakunta:
- Somero
- Liittynyt:
- 21.9.2006 9:56
Arean toleranssi on pienempi kuin sinne syötettyjen mittojen toleranssi. Eli kyllä se sinällään menee ihan neliömillin tarkkuuteen...
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Hupsista, siis paon pinta-ala kyseessä. 1mm heittää varmaan jokatapauksessa?
Lauri*
- Pyörä:
- Yamaha DT
- Paikkakunta:
- Koskenkorva
- Liittynyt:
- 4.6.2009 22:06
2mm pelti aivan liian paksua,0,7-1 mm on hyvää putken tekemiseen
Veli-Vihannes
- Pyörä:
- Salainen projekti X
- Paikkakunta:
- Kouvola :(
- Liittynyt:
- 24.4.2007 15:30
Lauri* kirjoitti:2mm pelti aivan liian paksua,0,7-1 mm on hyvää putken tekemiseen
Taisi tulla jo selväksi..
Jeejee
P..M
- Liittynyt:
- 3.8.2010 23:39
Veli-Vihannes kirjoitti:Lauri* kirjoitti:2mm pelti aivan liian paksua,0,7-1 mm on hyvää putken tekemiseen
Taisi tulla jo selväksi..
Joku aiemmissa topiceissa kyllä puhunut tehneensä putkia 2mm pellistä.
Slerpa_
- Pyörä:
- Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
- Liittynyt:
- 21.6.2008 20:41
Voi kai jokuolla tehnyt mutta kyse onkin siitä että onko siinä mitään järkeä?
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Helppo hitsata, kilinä pienempi jne. Ei tule klommoja helposti.
Skiiware
- Liittynyt:
- 2.7.2010 15:29
Krg kirjoitti:Helppo hitsata, kilinä pienempi jne. Ei tule klommoja helposti.
Jjeeps, meinasin vaan että jos tekis kokeiluputken siitä 0,7:sta ja sitten lopullisen 2mm..
Uskon että ei ainakaa koneista jää kii
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Skiiware kirjoitti:Krg kirjoitti:Helppo hitsata, kilinä pienempi jne. Ei tule klommoja helposti.
Jjeeps, meinasin vaan että jos tekis kokeiluputken siitä 0,7:sta ja sitten lopullisen 2mm..
Uskon että ei ainakaa koneista jää kii
Voishan sen koneistaa billetistä..?
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
nigoo
- Liittynyt:
- 18.5.2006 15:31
Nii tai vaikka samantie sorvata ne kartiot tarpeeks paksulla seinämällä. Ois hauska tietää millaset äänet tulis
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Myös valurautainen pakoputki ois aika kova, sentin seinämillä. Sen kun sais kerran lämpimäksi, niin eipä tarvisi kärsiä ns. "cold pipe effectistä"...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Skiiware
- Liittynyt:
- 2.7.2010 15:29
Sarvi-Perkele kirjoitti:Myös valurautainen pakoputki ois aika kova, sentin seinämillä. Sen kun sais kerran lämpimäksi, niin eipä tarvisi kärsiä ns. "cold pipe effectistä"...
pistää vastukset mukaan ni vois vaikka laittaa sitten pistokkeeseen lämpiämään aamuisin
Ja kyllä tuolla pajassa 20k€ cnc sorvi että voisha sitä aina kokeilla..
Throttle
- Pyörä:
- Tuntureita
- Paikkakunta:
- Jossain siellä
- Liittynyt:
- 29.12.2008 16:18
Sarvi, tarkoitatko ns. "cold pipe effectillä" sellaista juttua, kovissa nopeuksissa ilmaviima jäähdyttää putken joka muuttaa virtausnopeuksia?
Sarvi-Perkele
- Liittynyt:
- 12.12.2004 18:10
Krg kirjoitti:Sarvi, tarkoitatko ns. "cold pipe effectillä" sellaista juttua, kovissa nopeuksissa ilmaviima jäähdyttää putken joka muuttaa virtausnopeuksia?
Oikeestaan aaltojen nopeuksia, mutta samasta asiasta kyse. Kisavehkeissä tuosta on ollu ongelmaa kun vedetään kurvi läpi ja sitten pitäs koneen hönkiä, mutta putki onkin jo jäähtynyt.
Ja toinen esim kiiharikelkoissa, paikallaan römpötellessä ennen starttia putki ei oo välttämättä vielä ihan niissä lämmöissä mitä siellä kesällä pajalla +25 C lämpötiloissa penkitettäessä ja suunnitellessa...
...ja totta helevetissä jokaisella itseensä vakavasti suhtautuvulla pevukuskilla on renkaanlämmittimien LISÄKSI myös PAKOPUTKENLÄMMITIN, juurikin noiden ylläkuvattujen ongelmien välttämiseksi...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista