Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut AapoV » 25.4.2011 0:26

etelänvetelä kirjoitti:mites tota noin ku vaihoin mopoon uuet liittimet perään vanhat oli apikot ja vaihoin sellaset umpinaiset siniset liittimet ja painoin pihdeilä kasaan toimiikoha nniillä?


itellä semmoset kokemukset noista pihdeillä puristettavista versioista että eivät kestä.. :roll: Suosittelisin juottamaan apikot ja sukka päälle ;)
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Topsa- » 25.4.2011 0:50

Apikot painetaan pihdeillä ja sitten johto juotetaan vielä liittimeen kiinni, ja sitten kutistesukka.
OIkeasti ne puristusjutut ovat vaan vedonpoistajia..
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
larppa2
Pyörä:
hopper tunturi
Liittynyt:
30.3.2011 19:55
Virtalukko hopperiin

ViestiKirjoittanut larppa2 » 25.4.2011 21:49

Eli ostin virtalukon moposportista ja mietin kuinka saisin sellasen modattua Hopperiin. Vakiona mopossa ei ole kuin rattilukko... Mistä siis saan sähköt kiinni virta lukkoon ettei kone käy. Toivottavasti kysyin oikeasta paikasta ja ymmärsitte. ;)
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 26.4.2011 8:43

Joku sytytysboksinj johto vain ja vedät sen virtalukon kauttaa maihin.
Katso myynnissä olevat kohteet!
larppa2
Pyörä:
hopper tunturi
Liittynyt:
30.3.2011 19:55
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut larppa2 » 26.4.2011 14:29

Kiitos neuvoista :D
metrakitty
Pyörä:
Derbi XTreme SM 09
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
5.1.2011 18:30
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut metrakitty » 26.4.2011 17:39

Mutta larppa, sijoita virtalukko siten, ettei siitä saa katkastua nopeasti piuhoja, ja taas laitettua nopee yhteen. Jos jätät virtalukon varaan murtosuojauksen, nii kyllä se siitä sellai lähtis aika nopee osaavan mukaan :D -toivottavasti tämä estää ainaski yhen mopon varkauden :D .
________Käyhän kurkkaamassa blogini ja galleriani! =)
Blogi:___ http://www.motot.net/blog/114691 _____________
Galleria:_ http://www.motot.net/galleria/kayttaja114691 ____
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 26.4.2011 19:21

No jos joku ne johdot laittaa yhteen, niin sillonhan ei ainakaa lähe käyntiin. :)
Katso myynnissä olevat kohteet!
[matti
Liittynyt:
25.1.2010 22:48
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut [matti » 27.4.2011 16:18

pösön vapaavalo lopetti palamasta ja kun vapaavalo ei pala ni ei myöskään toimi sähköstartti,eli onko vika vapaavalon anturissa vai missä? :)
[TEIKKU]
Liittynyt:
28.1.2009 8:55
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut [TEIKKU] » 27.4.2011 17:30

[matti kirjoitti:pösön vapaavalo lopetti palamasta ja kun vapaavalo ei pala ni ei myöskään toimi sähköstartti,eli onko vika vapaavalon anturissa vai missä? :)

Anturissa tai johto ei yhdistä.
Katso myynnissä olevat kohteet!
Röpötys
Liittynyt:
9.3.2011 16:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Röpötys » 27.4.2011 17:38

Onko Suzuki PV:seen mahollista tehä semmone kierrostenrajoitin, että kun laittaa lyhyet valot (vai onko ne normit) päälle, niin rajotin ei olisi päällä ja kun laittaa pitkät päälle, niin rajoitinkin menisi päälle? :nolo:
Toivottavasti saitte selvää tästä sössötyksestä. Pevetti on tällä hetkellä vielä vakio, mutta olis haaveissa saaha joskus vähä pirteemmäks ;)
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut AGK » 27.4.2011 18:49

On, mutta voin melko varmasti sanoa, että poliisit testaa ne pitkät/Lyhyet heti ekaks. :lol:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Röpötys
Liittynyt:
9.3.2011 16:41
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut Röpötys » 27.4.2011 20:08

Nii no se... :lol:
Eioo oikee vielä kokemusta siitä, että poliisit testaisivat mopoo ni ei tullu nyt mieleenkään, että ne testaisivat ne valot :D
Pitäs keksii joku järkevä paikka mihkä sais sen rajottimen kytkimen... :nörtti:
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut AGK » 27.4.2011 20:28

Mullois sellane jännä idea, että nakkaisit Jarruun sen. Eli käytännössä jonkunnäköne homma; Kun jarrupoljinta vaikka jalalla ylöspäin "Työnnät" Niin sillo menee rajotin päälle, ja sitten uuden kerran kun haluat rajoittimen pois, niin vaikka kaks kertaa ylöspäitte sitä jarrupoljinta. Onnistuiskohan? :eek: Ei muuten varmasti poliisit sitä äkkäis.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut AapoV » 27.4.2011 21:37

Peeveissähän on engine-stop-nappi semmonen kaksasentoinen? Sain omasta mielestä aika mahtavan ajatuksen siihen. Laittaa siihen engine-stop napin stop kohdan alle sellaisen 2-asentoisen kytkimen, joka painettaessa jää alas (rajoitin päällä) ja toisen kerran painettaessa nousee ylös (rajoitin pois päältä). Niin jos poliisit pysäyttää niin sammutat mopon engine-stopista jolloin rajoitin menee päälle, ja sitten kun poliiseista pääset eroon ni toisen kerran käytät sitä stop-asennossa jolloin rajoitin menee pois päältä :lol:
P..M
Liittynyt:
3.8.2010 23:39
Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

ViestiKirjoittanut P..M » 10.5.2011 20:53

Lainaan itseäni toisesta topicista. Tarkoituksena on siis saada ducatin rajoitettu cdi betaan.

Eli kyseessä on myös derbiin, yamahaan ja pariin muuhun käyvä boksi.
Sen verran tuli itse selvitettyä, että derbissä magneetolta menevät kaikki 4 piuhaa cdi:hin ja cdi:ltä yksi piuha maihin ja 1 tietysti sitten sytytystulpalle. 1 noista cdi:n johdoista on "stop" johto eli onkohan se tappokytkimelle?

Betassa taas cdi:ltä vain 1 johto magneetolle. (impulssikäämin johto)
1 virtalukolle ja tappokytkimeen. (eli siis se sama johto menee molempiin)
1 maihin.
Sitten vielä tulpanjohto.

Eli tuossa derbin boksissa on 1 johdon paikka enemmän.
Ketään sattuisi tietämään miten tuollainen boksi kytketään betaan. Tarvitseeko jostai vetää kenties lisää johtoja boksille?

E: nyt kyllä ihmetyttää. Euroopan malleissa ilmeisesti meneekin cdi:lle vain 3 johtoa. Ilmeisesti se "stop" paikka jää käyttämättä. Toivottavasti jollakulla on tietoa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista