Kaasuttimet

alex96
Liittynyt:
18.1.2012 19:48
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut alex96 » 23.1.2012 21:35

missä vika? mopo käynnistyy silloin tällöin kun on värkännyt kaasaria. ja kun se käynnistyy se käy noin 20 sek todella huonosti, sammuu booauksen jälkeen ja ei käynnisty ennenkuin on käyty kaasarissa uudelleen hiplaamassa. suutin 105, kuristus "prikka" pois, beta rr 50 kyseessä siis. suuttimen vaihdon jälkeen teki tämän. jotenki se ilmabensa suhde paskoo hetken kuluttua
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gogge » 23.1.2012 21:50

Betan omistajana tiedän sanoa että ainakin pienempi suutin. Vastaus ei siis muutu vaikka eri topicissa kysyisitkin. Kaasari käteen, kunnon putsaus ja pienempi suutin, 95 olisi lonkalta hyvä. Mopoissa toki eroja, mutta tuo liian iso joka tapauksessa. Ja jos et sitä suutinta saa/voi/osaa vaihtaa niin varmaan turha kysyä apuja,
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Rajis- » 23.1.2012 22:20

Kaverin betassa ainaki 105 toimii helvetin hyvin, ei ainakaan iso ole. 20mm kurin kanssa toimi sillon 90-95 buenosti ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut teemu96 » 23.1.2012 22:25

joo ei kyllä voi mitenkään 105 olla liian iso, kun tehtaan tt-setissäkin tulee 110, joka on tarkoitettu siis tietenkin kurittomalle. ja kaverillakin on tuo 110 suutin betassa ja toimii todella hyvin kun on kuriton :D
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gogge » 23.1.2012 23:00

Otetaampa huomioon että tuo ei ole kuriton. Alkukäyrän ja paisarin liitos kohdassa on yhdessä sekä kuri että katti. Kurin päässä on semmonen metalli holkki/prikka mikä kuristaa. Eli se siis otettu pois. Siinä prikassa on 9mm reikä millä kuristetaan se siihen 45km/h. Ilman prikkaa siinä kohin on joku reilu 25mm reikä, jollainen tuossa ko betassa siis on. Katti onsis vielä kiinni ja osa kuristusta. Jos koko hökötyksen ottaa pois niin tuossa kohdin on arviolta 35mm kokoinen reikä. Itsellä 28mm reiällä toimii hyvin 95 suuttimella. Eli reikä isompi, ja suutin 10nro pienempi..!

Kannattaa opetella lukemaan, ja jos ei lukemaansa ymmärrä niin tämä ei ole oikea paikka tulla pätemään. Ja nämä kaverin mopo jutut ei yleensä paljoa paina..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Rajis- » 23.1.2012 23:15

En kyllä tajuu miks kukaan sitä pikkuprikkaa siitä ottaa pois... Noh tein omat päätelmät, jotka osoittautu vääriks :D Veikkaanpa, että katin kanssa joku ~90 suutin osuu aika lähelle..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Gogge » 23.1.2012 23:37

No sen pois ottamisella saa kulkemaan 60-65 suunnilleen ;) Ja totta, vakio kureihin ei kannattaisi koskea.. Mutta kuten sanottu, pienempää suutinta. 10 min juttu vaihtaa suutin betassa kun ei koko kaasaria tartte pois ottaa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
ALzZuu
Pyörä:
Ktm 125 exc -12
Paikkakunta:
Myllykoski
Liittynyt:
7.2.2011 20:16
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut ALzZuu » 28.1.2012 12:03

Terve, Mistäköhän löytyis vaijeriryyppyä(sis.vaijeri ja "kahva") tai käsiryyppya dellorto PHBN kaasuttimeen? Jos jollain ois ylimääräst myynnis tai tietää mistä saa ostettuu. ;)
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Rajis- » 28.1.2012 13:00

Moposportilta löytyy ;) http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=5300400++78 http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=5300500++78 Soita ja kysy kumpi sopii ;)
Edit: tuolta saa myös sen käsiryypyn
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
honda__mtx
Pyörä:
honda mtx 125r ja honda monkey 125cc
Paikkakunta:
salahmi
Liittynyt:
15.8.2010 23:10
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut honda__mtx » 30.1.2012 11:09

onko kaasuttimes vika kun mun 125cc manki niin ajossa yritti laittaa kaasun pohjaan niin alko dooaamaan ja kaasarina toimii 27m monkiän kaasari
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 30.1.2012 12:45

Varmaan liian pieni suutin...
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 30.1.2012 19:06

voi myös olla liian iso suutin itsellä ainaki liian isolla ei kulkenu mihkää ja kaasu pohjassa booas eli suomeks sai liikaa bensaa ja tukehtus
ernu
Liittynyt:
25.1.2012 0:13
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut ernu » 30.1.2012 19:14

Elikkä Generic Trigger X'ssä sellane ongelma että n. 5 minuuttia käy ja kulkee hyvin mutta sen jälkee vauhti hidastuu johonki 20 km/h ja kun sammutan mopon ja käynnistää parin minuutin päästä uudestaan niin taas kulkee hetken. Eikös tuo vika johdu kaasarista? Voisiko säädöillä / suuttimen koolla olla osuutta asiaan?
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 31.1.2012 15:59

Mitä olis hyviä keinoja kaasarin kurkun jäätymisen estämiseksi?
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 31.1.2012 22:34

Lämmitettävä kaasari, tai pätkä armaflexiä tai tubolittiä siihen päälle.
HONDA
The Power of Dreams

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista