Kestää.
En usko, että saat siitä revittyä mitään +20hp@14000rpm tehoja irti, joten varmasti kestää.
Ne kierrokset tappaa sen kiertokangen ja laakerit, ei pelkästään se isompi kuutiotilavuus ja suurempi teho. Esim. itselläni on viilattu airsal 70cc, eikä se kierrä yli 12krpm putken takia. Kiertokangessa ei heittoa/väljää (huom: silmämääräisesti), vaikka sillä on ilmeisesti ajettu 19-22tkm, tosin pidetty tuon ajan vakiona, jolloin kierroksia ei ole ollut 8krpm enempää.
Ainakin Rabasaan tehdyissä Airsaleissa (70cc-->) taitaa olla liian pieni pakokanava, joka rajoittaa sitä tehoa. Pakokanavan halkaisija on vakiona 24 tai 25mm (en muista tarkalleen), joka on sama kuin 50cc pytyssä. Itse avarsin pakokanavan tosta Airsalin 70cc pytystä 28 milliseksi ja huomasin kyllä selvän tehoeron. Myös huuhtelulähtöjen avarrus portaattomiksi tuo tehoa reilusti.
Itse tekisin ainakin seuraavat muutokset moottoriin ja Airsal 80cc pyttyyn, jos haluaisin lisää tehoa:
-Sylinterin pakokanava 30 milliseksi
-Korottaisin sylinteriä sen verran, että kanavat aukeaa täysin, sitten mittaisin squish -välyksen.. sen jälkeen kansi koneistamolle ja squish-välys n. 0,9mm
-Kanavien hionta p320 vesihiomapaperilla (EI SAA KIILLOTTAA ETENKÄÄN HUUHTELUKANAVIA) eli valujälkien hionta pois
-Lohkojen huuhtelulähtöjen hionta portaattomiksi
-Myös läppärungon ja imukaulan vaihtaisin paremmin suunniteltuun.. esim. Honda CR85:sen läppärunko ja imukaula. Parempi virtaus isommalle kaasuttimelle**
(Saattaa vaatia läppäkanavan työstöä)
-24-28mm kaasutin ... riippuu muusta kokoonpanosta, esim. pakoputki, kuinka korkeakiertoinen. Jos perus turbokitti, niin silloin 21-24mm kaasari riittää.
Suosittelen ehdottomasti Mikuni TM24-28mm kaasutinta TAI vastaavaa litteäluistista kaasutinta. Siihen vielä teet itse imukaulan, niin kaasutin kyllä mahtuu todella hyvin konetilaan.
Noilla pitäisi irrota tehoa about 12-16whp, riippuen muista osista.
Voin sanoa, että Airsalin/Barikitin sylintereissä on siis hyvin paljon potentiaalia!
Ja tosiaan, pelkästään kytkimen uusiminen auttaa. Todennäköisesti pelkät Malossin/Italkitin jouset riittää vakio Airsal 80cc kanssa. Oikeaoppisesti viilatun kanssa joutuu sitten hommaamaan jo kestävämpää kytkintä.. esim. Metrakit MRD.