Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

thaitus
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut thaitus » 28.5.2014 23:22

isompi kaasari joku 20-24mm on hyvä ja jäykemmät kytkinjouset niin kyllä hyvin pelitti ainaki mulla!
SX_Henkka
Pyörä:
Aprilia SX 09
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
30.9.2012 21:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut SX_Henkka » 10.6.2014 17:20

Kellää kokemuksia Barikitin 80cc Alu Racing pytystä? Onkohan 28mm kaasari liian iso?
Aprilia sx 80cc projektina!
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 10.6.2014 17:24

Kaasarin tapauksessa kannattaa ajatella, että mieluummin liian pieni kuin liian iso. Eiköhän 22-24mm riitä 80cc:lle paremmin kuin hyvin.
SX_Henkka
Pyörä:
Aprilia SX 09
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
30.9.2012 21:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut SX_Henkka » 10.6.2014 18:23

Juu. Tuli jo ostettua 28mm, ku oli tarkoitus hommata MHR Teami, mutta oliki loppu Saksasta. Kai 24mm kaasari menee 28mm imukaulaan?
Aprilia sx 80cc projektina!
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut jawa123 » 10.6.2014 18:32

Riippuu lähinnä kaasarin kurkun ulkohalkaisijasta, eikä selviä kuin kokeilemalla, mutta eiköhän se mene.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 10.6.2014 20:14

Ainakin Keihin PWK kaasuttimet, 24-30mm ovat saman kokoisia ulkohalkaisijoiltaan.

Barikit Alu Racing 80cc:lle suositellaan 24-28mm kaasutinta, riippuen muusta kokoonpanosta. Eli jos löytyy joku korkeakierroksinen putki, joka kiertää esim. yli 13 000rpm, silloin ehdottomasti 26-28mm kaasutin. Kyllä se toimii 24mm kaasuttimellakin, mutta oma mielipide on, että mieluummin toi 26 tai 28mm kaasutin.

Ps. kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa hommata litteäluistinen kaasutin, kuten Mikuni TM. Huomattavasti parempi kuin pyöreäluistinen.

Keihin PWK kaasuttimet ovat "D-luistilla."
SX_Henkka
Pyörä:
Aprilia SX 09
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
30.9.2012 21:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut SX_Henkka » 10.6.2014 20:23

Juu putkena tällä hetkellä joko kuriton vakioputki :D tai SCR Corse alakauttanen. Aioin kyllä hommata SCR Corse Racinglinen :P.

Kaasarina mulla tällä hetkellä on Dellorto PHBH 28. Milläs tavalla litteäluistinen on parempi? Oon myöski kuullu huhua, että lortot ois vaikea säätää, pitääkö paikkansa?
Aprilia sx 80cc projektina!
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut betasane69 » 11.6.2014 10:08

Kokemuksia italkit 75cc?? Tai tietoa ylipäänsä
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 11.6.2014 16:12

SX_Henkka kirjoitti:Juu putkena tällä hetkellä joko kuriton vakioputki :D tai SCR Corse alakauttanen. Aioin kyllä hommata SCR Corse Racinglinen :P.

Kaasarina mulla tällä hetkellä on Dellorto PHBH 28. Milläs tavalla litteäluistinen on parempi? Oon myöski kuullu huhua, että lortot ois vaikea säätää, pitääkö paikkansa?

Kyl silloin tuo 28mm kaasari on iha sopiva, jos Racingline tulee. ;)

Litteäluistisessa ei synny niitä ilman pyörteitä luistin takana --> parempi virtaus tarkoittaa parempaa tehoa.

Itse huomasin kyllä ihmeellisen suuren eron vrt. pyöreäluistiseen. Litteäluistisen kaasuttimen kanssa pystyi kelaamaan helposti 40km/h --> yli 80km/h 4. vaihteella.
Silloin oli 13/48 välitykset ja meni siis yli 80km/h 4. vaihteella. ;)
Pyöreäluistisen Mikuni VM28 kaasuttimen kanssa ei vedä yhtä hyvin.. jää tavallaan miettimään.

En usko, että Dellorton kaasuttimia on yhtään vaikeampi saada säätöihin vrt. Keihiniin tai Mikuniin.. Se on ihan säätäjästä kiinni, sekä pyörästä. ;)
SX_Henkka
Pyörä:
Aprilia SX 09
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
30.9.2012 21:38
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut SX_Henkka » 11.6.2014 16:29

Juu. Saas nähä josko sit tulevaisuudessa ostas Motorforce PWK 28. Ilmeisesti joku Keihinin kopio ?
Aprilia sx 80cc projektina!
bentley
Liittynyt:
12.12.2011 17:09
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut bentley » 16.6.2014 6:49

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a5637.html
Kellään kokemusta kyseisest pyttysarjasta? Kestääkö alakerta kytkinjousten/levyjen vaihdolla?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.6.2014 9:33

Perus kestävä pyttysarja. Potkii muutaman hevosen enemmän pihalle ku 70cc, näillä perus tehari ja isompi kaasari seteillä. Varmasti potentiaalia löytyy jos haluaa. Vakiokampura kestää kyllä ton pytyn vakiona hyvin, jos ei oo paljoo ajettu eikä tietenkää oo väljää. Jäykemmät jouset vaan kytkimeen. Voithan levytki laittaa jos näyttää huonoilta.

PS. Samaa kysymystä ei kuulu laittaa moneen topiciin kerralla.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
bentley
Liittynyt:
12.12.2011 17:09
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut bentley » 16.6.2014 15:00

Mites sitte jos viilaa nii mahtaakoha vielä kestää?
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut .Juho » 16.6.2014 15:24

Kestää.

En usko, että saat siitä revittyä mitään +20hp@14000rpm tehoja irti, joten varmasti kestää.

Ne kierrokset tappaa sen kiertokangen ja laakerit, ei pelkästään se isompi kuutiotilavuus ja suurempi teho. Esim. itselläni on viilattu airsal 70cc, eikä se kierrä yli 12krpm putken takia. Kiertokangessa ei heittoa/väljää (huom: silmämääräisesti), vaikka sillä on ilmeisesti ajettu 19-22tkm, tosin pidetty tuon ajan vakiona, jolloin kierroksia ei ole ollut 8krpm enempää.

Ainakin Rabasaan tehdyissä Airsaleissa (70cc-->) taitaa olla liian pieni pakokanava, joka rajoittaa sitä tehoa. Pakokanavan halkaisija on vakiona 24 tai 25mm (en muista tarkalleen), joka on sama kuin 50cc pytyssä. Itse avarsin pakokanavan tosta Airsalin 70cc pytystä 28 milliseksi ja huomasin kyllä selvän tehoeron. Myös huuhtelulähtöjen avarrus portaattomiksi tuo tehoa reilusti.

Itse tekisin ainakin seuraavat muutokset moottoriin ja Airsal 80cc pyttyyn, jos haluaisin lisää tehoa:
-Sylinterin pakokanava 30 milliseksi
-Korottaisin sylinteriä sen verran, että kanavat aukeaa täysin, sitten mittaisin squish -välyksen.. sen jälkeen kansi koneistamolle ja squish-välys n. 0,9mm
-Kanavien hionta p320 vesihiomapaperilla (EI SAA KIILLOTTAA ETENKÄÄN HUUHTELUKANAVIA) eli valujälkien hionta pois
-Lohkojen huuhtelulähtöjen hionta portaattomiksi
-Myös läppärungon ja imukaulan vaihtaisin paremmin suunniteltuun.. esim. Honda CR85:sen läppärunko ja imukaula. Parempi virtaus isommalle kaasuttimelle**
(Saattaa vaatia läppäkanavan työstöä)
-24-28mm kaasutin ... riippuu muusta kokoonpanosta, esim. pakoputki, kuinka korkeakiertoinen. Jos perus turbokitti, niin silloin 21-24mm kaasari riittää.
Suosittelen ehdottomasti Mikuni TM24-28mm kaasutinta TAI vastaavaa litteäluistista kaasutinta. Siihen vielä teet itse imukaulan, niin kaasutin kyllä mahtuu todella hyvin konetilaan.

Noilla pitäisi irrota tehoa about 12-16whp, riippuen muista osista. ;)

Voin sanoa, että Airsalin/Barikitin sylintereissä on siis hyvin paljon potentiaalia!

Ja tosiaan, pelkästään kytkimen uusiminen auttaa. Todennäköisesti pelkät Malossin/Italkitin jouset riittää vakio Airsal 80cc kanssa. Oikeaoppisesti viilatun kanssa joutuu sitten hommaamaan jo kestävämpää kytkintä.. esim. Metrakit MRD.
bentley
Liittynyt:
12.12.2011 17:09
Re: Virityssylinterit (Rabasa & AM6)

ViestiKirjoittanut bentley » 16.6.2014 15:36

Selevempi homma. Entäs nuo athenan/stage 6 70cc racing pytyt, niille kait kannattas jo vahavistaa alakertaa ku tehas luppaa oikeilla osilla 16-20hp?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista