Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 25.11.2010 15:47

Onko mitat sinnepäinkään? Putki tulossa 50rm uusvalun (44mm), 22 mikunin kanssa. http://www.motot.net/galleria/kuva26578/
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 25.11.2010 16:00

Ja mistäköhän me se tiedettäisi? Mota screenshottihan toi on? Vai onko toi siitä motan putkiohjelmasta? Jos sulla on se mota niin kait sillä voi jotain arvuutella, edellyttäen että huuhteluparametrit on edes vähän sinnepäin :roll:
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 25.11.2010 16:03

No pitää leikkauttaa palat, hitsata, pullistaa ne ja kokkeilemaan.
Viimeksi muokannut Joona94 päivämäärä 25.11.2010 20:15, muokattu yhteensä 1 kerran
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
Veli-Vihannes
Pyörä:
Salainen projekti X
Paikkakunta:
Kouvola :(
Liittynyt:
24.4.2007 15:30

ViestiKirjoittanut Veli-Vihannes » 25.11.2010 16:45

Joona94 kirjoitti:Joku sen mulle teki ku kysäsin oisko ollu sape. No pitää leikkauttaa palat, hitsata, pullistaa ne ja kokkeilemaan.


Pullistaa pakoputken palat? :nörtti:
Jeejee
Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 25.11.2010 16:47

Suunnitella palat ensin autocadilla ---> lähettää kuva laaserille leikata palat siinä (vitun kallista elekää valittako 1,5mm pellistä)----> Hitsata ne kaksi palaa yhteen kaasulla---> pullistaa se. :nörtti:
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
nigoo
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 25.11.2010 19:49

Jos noin viimisen päälle putki tehdään, niin olisi varmasti kova sana mankeloida samantien nätisti ne osat pyöreiksi. Onko tuohon leikkaamiseen muita mahdollisuuskia noin paksusta levystä tehdessä? Esim. jokin halvempi vesileikkaus?
Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 25.11.2010 20:04

Ollaanko me samassa menetelmässä kiinni? Ajattelin sitä vaan, että mulla mielessä hydroforming. Saan ne kaksi palaa 10€, jos tuolla on muitakin tilauksia. Hinta ei siis ole päätä huimaava. Ja joku puhui, että on hyvä olla yli 50bar tuossa 1,5mm pellin pullistuksessa. Kokeilin paljonko saan painetta tuolla pumpulla niin 150Bar löyty joten eiköhän ne putket aika lommottomiksi saada ;)
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 25.11.2010 21:41

Joona94 kirjoitti:Ja joku puhui, että on hyvä olla yli 50bar tuossa 1,5mm pellin pullistuksessa. Kokeilin paljonko saan painetta tuolla pumpulla niin 150Bar löyty joten eiköhän ne putket aika lommottomiksi saada ;)


Voi kun se paine olisikin ainut tekijä mikä takaa putkien lommottomuuden...

Mutta miksi noin paksua peltiä? Mulla on mopoputkiin riittäny 0.75 millinen ja isommat kelkanputket oon tehny joko samasta tavarasta tai joskus millisestä.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 25.11.2010 21:55

Varmaan helpompi hitsata 1,5mm ku 1mm? Onko siitä haittaa jos se on noin paksusta, niinno paino tietenkin, mutta onko muita seikkoja? En meinannutkaan, että pelkällä paineella saataisin lommottomuus, eihän ne saumat maailmantappiin kestä. :roll: Hitsaus taidotkin vaikuttaa asiaan. :roll:
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 25.11.2010 23:02

Eihän tuota ihan varmaksi osaa sanoa kun en ite oo noin paksusta tehny, mutta veikkaisin että käyrän saaminen auki voi tehdä kiusaa noin paksulla. Ja paino on tosiaan isompi, mutta kai se sitten tommonen putki kestää "isältä pojalle"...

Hitsauksen suhteen millisen pitäs mennä kyllä ongelmitta jos on yhtään kokemusta aiheesta.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18

ViestiKirjoittanut Throttle » 26.11.2010 14:56

Millisen pellin hitsaukseen 0,6mm lanka on hyvä.
nigoo
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 26.11.2010 20:27

Siis ootko nyt vaan pullistamassa kahta peltiä, vai tekemässä kartio-osista ja sitten pullistat?
Joona94
Pyörä:
2x suzuki pv 1x suzuki s1
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
19.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut Joona94 » 26.11.2010 22:13

Sitä yleisintä noista kahdesta vaihtoehdosta eli 2 palaa yhteen ja avot! Ei siitä sen enempää..
e. kyllä muutes joo onko tuossa rämän (uusvalu) pakoasteet kutakuinkin 180? viilaamaton. Mullahan se pytty on joo..
Viimeksi muokannut Joona94 päivämäärä 26.11.2010 23:54, muokattu yhteensä 1 kerran
suzuki pv -89 50rm koossa 44mm, mikuni corp 22, giannelli, 14-32, 5-vaihde
= 95,9km/h GPS
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 26.11.2010 22:45

Joona94 kirjoitti:Sitä yleisintä noista kahdesta vaihtoehdosta eli 2 palaa yhteen ja avot! Ei siitä sen enempää..
e. kyllä muutes joo onko tuossa rämän (uusvalu) pakoasteet kutakuinkin 180? viilaamaton.

Sullahan se pytty on
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
nigoo
Liittynyt:
18.5.2006 15:31

ViestiKirjoittanut nigoo » 1.12.2010 18:45

Oon tekemässä 3 osasta diffuuseria, niin miten olisi järkevintä jakaa niitten osien pituudet? Oisko joku karkee jako vaan? Esim. (sylinteriltä vastakartiolle päin) 1. 3/6 diffiä 2. 2/6 diffiä 3. 1/6 diffiä?
Vai onko toi ihan naurettava ajatus?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista