Kaasuttimet

TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 31.1.2012 23:14

Masinolia(vai mikä ny onkaa) voi kans koittaa lorauttaa bensan sekaan.
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 31.1.2012 23:55

Kaasarin kyljessä menee vesikierto, mut vaikka kuinka kauan oon lämmittäny mopoa, niin vähän liikkeellelähdön jälkeen mopo silti hyytyy. Onko toi jäätyminen muuten edes normaalia 10 asteen pakkasella? Mitä nyt netistä oon ettiny tietoa, niin jossain -5-5c sanotaan tapahtuvan tota. Käykö Sinol Masinolin sijasta? Eikö ne aikalailla oo samaa ainetta?
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 1.2.2012 10:24

Masinol on nimenomaan bensan sekaan laitettavaksi. Vaikka ei ne kyllä varmaan paljoa eroa toisistaan..
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Zoneri » 1.2.2012 13:49

Paljon voisi laittaa hintaa täysin ehjästä sähköryypyllisestä mikuni vm16 kaasuttimesta?
Paska mikä paska.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 1.2.2012 15:08

Mitä meinaat sillä, että sun kaasaris kurkku jäätyy? Hyvin on ainakin mulla toiminut kaikki vekottimet talvellakin, eikä ikinä ole edes kaasu hirttänyt. Mitään lämmityksiä ei ole kaasareissa ollut.

Veikkaan, että se yksinkertaisesti käy laihalla. Kylmä ilma on tiheämpää ja näin ollen tarvitsee suuremmat suuttimet. Jos se taas oikeasti jäätyy jostain, niin sehän on vesi mikä siellä jäätyy, ilman vettäei jäädy mikään. Kaikki liikkuvat osat kannattaa pitää hyvässä öljyssä.
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 1.2.2012 16:23

http://www.teamvirkki.fi/tiedostot/kaasutin_jaatyminen.pdf
Tuota tarkoitan. Eli ilman kosteus vaan jotenkin muodostaa siihen kurkkuun jäätä. Joskus viime vuoden puolella kun alkoi ekat pakkaset tulla, niin alko tekemään tota 60 suuttimella. Nykyään on 64 kokoinen suutin. Tänäänkin jouduin pari kertaa pysähtymään tien sivuun, kun ei vaan suostunut liikkumaan. Ja kulki enintään jotain 20km/h. Ajon jälkeen kaasari oli lämmin, mutta imukaula oli kylmä, joka mun mielestä viittais just tohon jäätymiseen.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 1.2.2012 16:51

Vaikea uskoa, että olis tosta ilmiöstä kyse. Jos se pysyy lämpimänäkin, niin ei uskois sinne jäätäkään muodostuvan. Tossa lämmitettävyydessäkin voi olla tietty sellanen huono puoli, että lämpötilanvaihteluissa saattaa muodostua kondenssivettä, joka jäätyy..
Millä tavalla mopo hyytyy, alkaako käymään rikkaalla/laihalla? Vaikuttaako ryyppy tai putsarin irrottaminen? Yleisin ongelma mulla on ollut, että puuterilumi voi joskus tukkia putsarin, jonka seurauksena kone alkaa käymään rikkaalla. Tietty kannattaa miettiä myös, onko se varmasti kaasarissa ongelma, monesti esim. sytytyksen ongelmat aiheuttaa jotain just tuon kuulosta.
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 1.2.2012 17:20

Kyllä se kaasari voi jäätyä, pahimmat on +2...-5 astetta, ilmankosteus jäätyy kaasarin kurkkuun ja kaasarin ulkopinnalle. Bensa haihtuessaan ottaa tarvisemansa höyrystymislämmön ympäristöstä, bensa höyrystyy -> kaasari kylmenee. :nörtti:
HONDA
The Power of Dreams
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 1.2.2012 17:48

Yleensä aamulla kouluun lähtiessä mopo toimii ihan hyvin, tosin tänään temppuili pikkusen. Taas koulusta lähtiessä tuntuu aluksi toimivan ihan ok, mutta ihan vähän matkan päästä meno vaan loppuu ihan kuin mopo sammuisi. Joskus pääsee vielä eteenpäin, kun vaihtaa pienempää vaihdetta, mutta joskus joutuu ihan jäämään tien sivuun, ja mopo sammuu, jos koittaa antaa kaasua. Mutta sitten kun on vähän aikaa siinä ollut paikoillaan, niin pääsee taas liikkeelle.
En osaa sanoa, alkaako käymään rikkaammalla tai laihemmalla, en ole ainakaan äänessä huomannut eroa, voin tutkiskella vielä vähän tarkemmin. Ryypyn kanssa ei ota kierroksia ja röpöttää. Ilmanputsarin irrottamista en oo kokeillut, tosin voisin kokeilla ilman sitä suodatinelementtiä, sillä koko putsarin irrotus on niin iso operaatio tässä mopossa. Kokeilen vielä ilman sitä kaasarin lämmitystä, jos se vaikuttais.
kiroileva_fossiili
Liittynyt:
3.6.2006 23:41
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut kiroileva_fossiili » 1.2.2012 18:00

Ettei vaan olis jonnekin sähköihin päässyt kosteutta tai tullut hapettumia.. Jos se jäätyisi tuon artikkelin osoittamalla tavalla, pitäisi sen mielestäni kuristaa ilmansaantia ja mopon alkaa käymään vähitellen rikkaammalla. Sen luulisi huomaavan, eikä sen pitäisi tapahtua yhtäkkiä. Minua kiusasi mopoaikoina eräänä talvena samantyyppinen vaiva. Syynä oli tappokatkaisin, joka alkoi jotenkin puolittain maadottaa sytytysvirtaa. Tallista ottaessa toimi yleensä normaalisti ja vikaa ilmeni aika ajoin, silloin se ei sietänyt kaasua ja saattoi tulppa "hajota."
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 1.2.2012 19:23

Koitappa avata tankin korkki kun mopo rupeaa hyytymään :)
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 1.2.2012 19:34

Kokeilin vähän aikaa sitten ilman ilmanputsarin vaahtomuovia, toimi ihan hyvin, mutta jonkin ajan päästä alko pikkuhiljaa taas hyytymään. Sitten pistin sen vaahtiksen takas kiinni, ja otin lämmityksen pois kaasarista, niin toimi vielä paremmin, mutta jonkin ajan päästä alko taas vaan hyytymään, mutta ei kuitenkaan niin paljon. Meen kokeilemaan tota tankinkorkkihommaa nyt.

E: Eipä auttanut. Nyt ei meinaa enää ollenkaan toimia. Tyhjänkäyntiä käy hyvin, mutta kun annan kaasua, niin ihan kuin mopo vaan sammuisi. Mutta jos antaa ihan vähän kaasua, niin kierrokset nousee. En usko oikeen tohon jäätymiseen enää. Onko se sitten pakko vaan kaasari purkaa ja putsata?

E2: Voiko asia olla muuten niinkin simppeli, kuin liian pieni suutin? Olisko 68 liian iso 64 tilalle, kun semmonen multa löytyis? Tosin liikkeelle lähtiessä röpöttää aina aluksi, kun antaa kierroksia, mutta loppuu kyllä vähän ajan päästä.
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut TooByAas » 1.2.2012 23:49

Onko vika alkanut nyt näin kovilla pakkasilla? Ja sulla taitaa olla SHA-kaasari?

Koita vaihtaa suutin ja samalla putsata kaasari. Liian pieni suutin ei kyllä selitä sitä että aiemin aina hetken toimii...

Mulla on kahdessa mopossa talvisin jäätyny tankinkorkista hengitysreikä tukkoon ja ollu justiin samanlaisia oireita :)
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 2.2.2012 0:33

Joo, nyt kovemmilla pakkasilla on vaan pahentunut. Parilla pakkasasteella saattaa joskus tehdä sitä vähän liikkeellelähdön jälkeen, mutta on se yleensä siitä alkanut taas toimia, kunhan ajaa vaan. Eikä vaikuttanut vaikka kuinka kauan lämmittää, joka on minusta aika outoa. Juu kaasari on SHA 14.12. Jos sitä huomenna sitten availis.
tomi-52-
Pyörä:
Yamaha DT 125x-05, Derbi senda xtreme-05
Liittynyt:
14.1.2011 17:45
Re: Kaasuttimet

ViestiKirjoittanut tomi-52- » 2.2.2012 15:48

mikäs on? mulla on derbi senda 05 ja kaasarina on dellortto 14mm, tyhjennetty putki, pääsuutin 75, tyhjäkäyntisuutin 42 ja neulan sokka toiseksi alimmassa lovessa. kylmällä noin -18 asteesta ylöspäin ei meinaa lähtee käyntii nii millää ja kun saa sen käyntin 10min polkemisen jälkee ei ole alavääntöä ollenkaan eikä kärsi antaa yhtään kaasua muuten booaa. lämpimällä koneella booaa jos kierrokset on noin 4500 ja kaasu pohjaan niin siinä on pieni miettimis aika ennen kuin booaa. löytyy 33,36,38,45 tyhjäkäynti suutin. ja ryypyllä ei edes lähde käyntiin

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista