arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Itselläni nyt 5tkm rullailtu step two:n mäntä, helmassa hieman hiusnaarmua, muuten kuin uusi. Omalta kohdaltani ei moitittavaa. Puristukset tallella. Tosin vetäsin koko männän muistaakseni 1000 tason vesihiomapaperilla läpi ennen kuin laitoin sisään.
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
RiejuMRT10
- Liittynyt:
- 20.9.2012 18:06
J3rSu kirjoitti:RiejuMRT10 kirjoitti:Sanokeepa viisaat, että mikä niihen välilevyjen mokkuloihin tarkotus on, onko ne tasapainotuspalat tms, koska kun nyt lähtöö liikkeelle, nii joskus tärisöö koko mopo, mutta minä panin ne mokkulat samalle kohin? Ei tärise millonkaa muute, mutta jos kunnolla luistattaa liikkelle lähtiissä.
Jotkut tasapaino systeemit ne on joo. Laita 120 asteen välein aina toisistaan, niin pitäisi toimia normaalisti.
En taija kehata ruveta purkamaan:D uuvet öljyt ja kaikki on sisässä, jos kehtois joskus uuvelleen purkoo, ni pittää sitten laittaa.
Raisto
- Liittynyt:
- 15.4.2012 13:44
Osaisko joku arvioida, miten pitkään on voinut olla Dt:n tuorevoitelun vaijeri poikki? Huomasin menneellä viikolla asian, ollut joitakin aikoja poikki, mutta onneksi ei leiponut!
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Eipä se kovin kaua ole voinut poikki olla jos kerran ei ole leiponut.
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Kestää noin 10-15km huudatusta ennen kun kilahtaa, kokemusta on
hessuhopotin
- Pyörä:
- Terbi Senda 125
- Liittynyt:
- 19.5.2012 9:00
CPI:ssä oli ostaessa tuorevoitelun vaijeri poikki ja kyllähän se toimi suht moitteetta siihen asti kun huomasin asian ja avasin koneen. Mäntä ja sylinteri täysin naarmuilla, mutta ei ollut leikannut kokonaan kiinni ja toimi kyllä. Sylinteri ja mäntä meni vaihtoon.
juusoboi
- Pyörä:
- Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
- Paikkakunta:
- Kirkkonummi
- Liittynyt:
- 8.4.2011 15:00
http://www.youtube.com/watch?v=v6mcTdkeh4c&feature=plcpOsaako ketään sanoa onko runkolaakereiden lisäksi mennyt kiertokanki? Jos vaihtais runkolaakerit kannattaisko samalla vaihtaa kiertokanki?
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Kytkinlevyt: Laita mopo kyljelleen kytkinpuoli ylöspäin, ja availemaan kytkinpuolta. Ei valu öljyt pihalle. Valutat vaan ensin jäähytysnesteet pihalle. vanha temppu crossipuolella.
Ja eikös dellorton pumppu ole suunniteltu niin, että vetää automaattisesti kohtuu rikkaalle jos vaijeri napsahtaa poikki? Tosin en ole varma kun itseltäni ei tuommoisia hienouksia löydy.
Ja juusoboi: Jos ei tunnu ylös/alas välystä kiertokangessa niin kelpaa.
E: onko muuten leikannu joskus joku laakeri kiinni vai miten ottanu toinen limppu noin paljon lämpöä?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
jke
- Pyörä:
- Rieju Spike X 50 -09
- Paikkakunta:
- Kauhava
- Liittynyt:
- 11.8.2011 17:07
Omalla kohdallani ei ainakaan lorton pumpussa mitään sellasia ominaisuuksia ollut, itsellänikin ku oli napsahtanu poikki huomaamatta. Sen jälkee onki ajettu seosvoitelulla.
Detsoon
- Pyörä:
- Suzuki rm 125 06 Yamaha aerox 02
- Liittynyt:
- 23.9.2012 21:44
Detsoon kirjoitti:Pystyykö kampiakselin stefan vaihtamaan ilman koneen purkua? Taitaa se vuotaa kun häviää vaihteistoöljyä kokoajan vähän mutta ei vuoda ulos mitään.
Onko jollain tietoa?
Kville
- Pyörä:
- terpin romu
- Paikkakunta:
- roi
- Liittynyt:
- 16.5.2012 11:43
joskus ajeltu ilman voitelua kun on tuon värinen tuo limppu. mutta jos ei kiertokangessa tai muutenkaan kampurassa välystä niin ei tarvi vaihtaa.
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
miiggz
- Pyörä:
- Honda FMX 650
- Paikkakunta:
- salo
- Liittynyt:
- 11.8.2009 20:22
Detsoon kirjoitti:Detsoon kirjoitti:Pystyykö kampiakselin stefan vaihtamaan ilman koneen purkua? Taitaa se vuotaa kun häviää vaihteistoöljyä kokoajan vähän mutta ei vuoda ulos mitään.
Onko jollain tietoa?
Pystyy vaihtamaan. Tai no koneen purkua sekin kun kytkinpuoli laitetaan osiin
Postasin tänne kuvatkin kytkinpuolen stefanvaihdon vaiheista, mutta en äkkiseltään löytänyt, joku ketä muistaa niin kertokoot mihi topikkiin ne mahdoin laittaa
J__L
- Pyörä:
- Niitä on liikaa...
- Liittynyt:
- 3.6.2010 22:24
Joutuu purkamaan oikeastaan koko kytkinpuolen jos sen haluaa vaihtaa. Ensikertalaiselta vie varmaan noin 3-4h tehdä koko homma ajokuntoisesta ajokuntoiseen asti jos kaikki menee hyvin. Jos on purkanut konetta aikaisemmin ja löytyy sopivat välineet niin homman tekee pariin tuntiin jos kaikki menee niinkuin pitää.
Hommaan tarvitset uudet jäähytinnesteet, vaihteiston öljyt kannattaa vaihtaa samalla, sen uuden stefan ja uuden kytkinkopan tiivisteen. Vesipumpun tiivisteetkin siinä samalla vaihtaisi. Kytkinjouset voisi vaihtaa samalla kun eivät montaa euroa maksa.
Detsoon
- Pyörä:
- Suzuki rm 125 06 Yamaha aerox 02
- Liittynyt:
- 23.9.2012 21:44
[quote="J__L"]Joutuu purkamaan oikeastaan koko kytkinpuolen jos sen haluaa vaihtaa. Ensikertalaiselta vie varmaan noin 3-4h tehdä koko homma ajokuntoisesta ajokuntoiseen asti jos kaikki menee hyvin. Jos on purkanut konetta aikaisemmin ja löytyy sopivat välineet niin homman tekee pariin tuntiin jos kaikki menee niinkuin pitää.
Kiitos vastauksesta! Oli kyllä tiedossa että pitää kytkin puoli avata ajattelin vain mites tuo mahtaa olla. Vaihdan siis stefankin kytkin levyjen ja jousien kanssa samaan aikaan
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Kyllä nyt sen stefan parikymmeneen minuuttiin vaihtaa helpostikin jos aikaisemmin koneen aukaissut.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista