AXMies
- Liittynyt:
- 25.7.2017 10:42
Mikähän mahtais olla mopossa kun kuuluu jostain päin moottoria klonks kun päästää kytkimen nopeesti ylös vaihetta vaihtaessa tai nopeesti nostaa kaasun kun ajaa vaihe päällä? Just kytkinremppa tehty. Ikäänkuin olisi löysää jossain ennenkun ottaa kiinni ja rupeaa vetämään. Mahtaako olla joku laakeri? Mopona on 93 vuoden helkama ax
E: Onhan mopossa muutakin: Kun lämpimällä koneella vapaalla päästää kytkimen irti niin moottori rohisee mutta kun painaa kytkintä niin ei kuulu rohinaa.
Sitten mopon vaihteet ei vaihdu normaaliin tapaan heittää aina vapaalle kakkoselle tai kolmoselle vaihtaessa. Eli tavallisestihan vaihteet vaihtuu näin: Kytkin pohjaan—vaihdepoljin ylös tai alas—päästää polkimen—kytkin pois
Omassani vaihtuu: kytkin pohjaan—poljin ylös tai alas—kytkin pois—päästää polkimen
Myöskään ylävääntöä ei tahdo löytyä. Joka mäkeen hyytyy. Alavääntöä taas tuntuu löytyvän kunnolla. Voi johtua väleistäkin kun ovat 12/50 kun vakiot on 12/53
Nahkajare
- Pyörä:
- CPI SM 2011
- Liittynyt:
- 8.11.2017 13:33
Moi! Pystyykö mopon mittarissa olevaa vapaa valoa korjata mitenkään? Kun valo ei pala vaikka on vapaalla.
Mopo on CPI SM 2011
Elias Miinala
Jepajee10
- Liittynyt:
- 9.7.2017 18:15
Mulla on tällähetkellä kuriton vakioputki ja 14mm kaasari, hommasin terpiin enoxin niin kannattasko tohon ostaa jo isompaa kaasaria, 17.5mm? Onko tossa huomattavaa eroa 14 ja 17.5mm kaasareiden kans?
gilsuu
- Pyörä:
- Nykyinen: Lolvo V70, Exät: Gilera SMT 2010 "Tiina" ja CPI SM 2007
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 31.10.2016 15:04
Jepajee10 kirjoitti:Mulla on tällähetkellä kuriton vakioputki ja 14mm kaasari, hommasin terpiin enoxin niin kannattasko tohon ostaa jo isompaa kaasaria, 17.5mm? Onko tossa huomattavaa eroa 14 ja 17.5mm kaasareiden kans?
Kyllä se 14mm vielä riittää E-noxin kanssa, ei se kuitenkaan ole ihan huippuluokan putkia korkeaviritteisemmille koneille, vaan suhteellisen matalavireinen putki.
17,5mm ja 14mm kaasareiden välillä ei ole suurta eroa, vaikka saakin 17,5mm kaasarilla enemmän soppaa. Eli ei oikeastaan mitään tuntuvaa eroa jos vaihdat kaasuttimen 17,5 milliseen.
Huomattavampi ero olisi varmaankin jollakin Giannellilla, SCR:llä yms ylävääntöisillä tehoputkilla
j0p1Gz
- Liittynyt:
- 13.10.2017 21:23
Joo, elikkäs mopona Rieju mrx 50 2007. Mopoo ostaessa kone oli aivan tuhannen päreinä, mutta korjaamo laitto, mutta nyt ois ensimmäisiä omia "oikeita toimenpiteitä". Mäntä pitäs vaihtaa ja aattelin kokeilla tommosta tarvikemäntää, hintaa huimat 19€
https://www.moposport.fi/mantasarja-am6-halk-41-50-12t ja kyllä, sen pitää olla noin iso, varmistettu neljältä kokeneelta mopoilijalta. Mutta siis kysymykseen. Paketissa tuli kaksi mustaa männänrengasta, jotka ovat aivan identtiset myös työntömitan mielestä. Onko siis mitään väliä kumpi ylös, kumpi alas ja kumminko päin? Ja kannattaako männän reunoja pyöristää, ovat siis todella terävät. Pytty kunnossa, hoonattu ja kulmat pehmennetty kaverin toimesta. Kiitos jo etukäteen!
yamahaktm
- Liittynyt:
- 8.3.2015 23:46
j0p1Gz
Säästä rahasi ja osta vielä kuitenkin Proxi tai parempi.
Tai sitten se on yksi tuhannesta. Renkaat voivat sopia uraan vain toisin päin, tuskin väliä kumpi ylös.
Hermuli91
- Liittynyt:
- 17.12.2017 21:09
Miten saa skyteam monkey 2014 vuoden mallista eturenkaan laakerit irti. Vastatkaa nopeasti
]
Läpimätä MRX
- Liittynyt:
- 26.12.2017 22:05
MRX:ään tulossa uus sylinteri, mäntä ja kansi, mutta ei uusia kannen muttereita, voinko vain hakea lähimmästä tokmannista kierteisiin sopivat lukkomutterit?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
Voit. Am6 pinnapultit on m7 kierteellä, joten tokmannista et tosin löydä sopivia. Autotarvikeliikkeistä ainakin usein löytyy.
Itse suosin joko jatkomutteria tai nylockitonta, se nylon häiritsee kiristämistä.
Läpimätä MRX
- Liittynyt:
- 26.12.2017 22:05
Kysellään nyt sitten; miten tiukalle nuo kannen mutterit kannattais kirraa, en omista momenttiavainta, enkä saa sellaista tähän hätään haettua mistään. Eli otanko lenkkiavaimen ja kiristän vähän vai otanko ison räikän ja revin hampaat irvessä? apuja?
Malagutisti
- Pyörä:
- IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
- Paikkakunta:
- Kurikka
- Liittynyt:
- 11.10.2007 16:23
16 Nm eli ~1,6 kg voima metrin varrella. Vastaavasti ~3,2kg puolen metrin varrella.
Edit: mittasin että 11 mm kiintolenkki on noin 13cm pitkä. Sitä kun vetää 12,6kg voimalla saa aikaan 16 Nm momentin. Siitä voi arvioida miten kovaa pitää vääntää.
alluumm
- Liittynyt:
- 12.12.2015 12:51
Mopo on Derbi DRD X-treme vm.2011.
Semmonen kysymys, että tarviiko mopo akun ku polkimella käynnistää?
Tällänenjäbä
- Pyörä:
- Aprilli pila RX 50 -13
- Liittynyt:
- 14.8.2016 21:56
Mäntä47
- Liittynyt:
- 15.3.2018 23:44
Voiko valurauta pyttyyn laittaa minkä vaan männän vai pitääkö olla jokin "valurautamäntä"?
STrm12345
- Liittynyt:
- 14.12.2017 19:57
Hei, mopossani (Derbi drd 03, 08 koneella) on tällä hetkellä kuriton vakioputki, 14-53 välit, 85 suutin, rajottamaton cdi, ilmanputsarista kuri pois ja huiput 75 onko joku päässyt vakioputkella kovempaa? Myös testattu leovince v6 handmade ja kulki 80 ihankuin joku vika olis ettei mee kovempaa?.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista