paperbox
- Pyörä:
- Suzuki SV 650S
Ranpo kirjoitti:Siis kalibroindaanko sigma vain miittaamalla vanteen( vai myös ulkokumi? eli koko rengas systeemi) halkaisija? Jolloin näpytellään Sigmaan renkaan koko jolloin se on valmis asennattavaksi(anturit) ihan minne kohtaan haluaa rengasta? Haluan vain varmistusta asiaan
Ihan koko renkaan ympärys. Toimiva kikka on pistää mitta maahan eturenkaan viereen ja työntää mopoa yhden eturenkaan kierroksen verran eteenpäin ja katsoa kuinka paljon matkaa tuli.
Toiseen kysymykseen: kyllä.
Ranpo
Juu kyllä mä luin miten saa hyvin renkaan ympäryksen mitattua
Aika helppolta kuulostaa, ja varmaa onkin, asentaa tua sigma
Huomena vois asentaa, tai miksei jo tänäänkin. Mutta joutuu heittää patenttia siihen että se näyttää nopeuden, ja se välihän on max 5mm? Katellu noita patentti kuvia niin vois itekki heittää samanlaisen
Plast
- Pyörä:
- 125 Lifan manki
Pitäis saada sigma bc500 kuntoo. Eli laitoin pariston sitte siin pitäis valita kmh tai mph nooh kattelin vähän aikaa ja huomasin et täs sigmas on ainoastaan yks nappi (alapuolella) ja siit se vaihtaa sitä mut mist helvetist sen saa valittuu?? Yrittäny pitää pohjas kmh kohdal eikä mitään tulost ja muita nappei ei löydy ja ohjeet jossain helvetissä. perkele!
125cc manki myynnissä! (rekisterissä!)
Virheilmoitus
Plast kirjoitti:Pitäis saada sigma bc500 kuntoo. Eli laitoin pariston sitte siin pitäis valita kmh tai mph nooh kattelin vähän aikaa ja huomasin et täs sigmas on ainoastaan yks nappi (alapuolella) ja siit se vaihtaa sitä mut mist helvetist sen saa valittuu?? Yrittäny pitää pohjas kmh kohdal eikä mitään tulost ja muita nappei ei löydy ja ohjeet jossain helvetissä. perkele!
Omassa sigmassa oli ainakin upotettu kummallekki reunalle semmoset pienet kumitupit ja mustekynällä sai paineltua helposti niitä.. En sitten tiedä tästä bc500.. Paina 3sec niin pitäisi jotain alkaa tapahtumaan, ja jos et ennen ole calibrointia tehnyt niin uskon että feilaat sen jossei ole ohjeita
420
Toniz93
onko kellään tietoa 21" enskarenkaan arvoista, vai pitäisikö vaan työtämällä mitata matka?
Ja onko tuo sigma 906 vedenkestävä? :
PoikaneV
- Pyörä:
- Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
Sigman kalibrointiin helpoin ja paras tapa on:
1. Menet seisomaan mopon päälle.
2. Kaveri mittaa vaikka rullamitalla eturenkaan akselin etäisyyden maahan (pystysuora etäisyys) samalla kun seisot mopon päällä.
3. Ja lopuksi tätä kaavaa käyttäen lasket renkaan kehämitan:
Eturenkaan akselin etäisyys maahan * 2 * 3,14 (pii) = Sigmaan syötettävä arvo
Ja kyllähän nuo Sigmat aika hyvin vettä ja pakkasta kestävät, mutta tuskin nyt sentään mitään veteen upottamista tjms.
"that's what you get when you party naked"
paperbox
- Pyörä:
- Suzuki SV 650S
Kyllä ne sigmat veteen upotustakin kestävät. Vesitiiviiksi on tehty. Pari kertaa pesin cebarin painepesurilla ja sigma oli paikallaan eikä mitään ongelmia ollut.
Jertsi
- Pyörä:
- Rieju RR Spike -04
onko sillä mitään väliä kummalle puolelle (oikealle vai vasemmalle) sigman anturin pistää... ku oon kattellu polkupyöristä et anturit on melkein aina oikealla...
Olen Hidas, Mutta Silti EdelläsiRieju RR Spike -04
paperbox
- Pyörä:
- Suzuki SV 650S
Jertsi kirjoitti:onko sillä mitään väliä kummalle puolelle (oikealle vai vasemmalle) sigman anturin pistää... ku oon kattellu polkupyöristä et anturit on melkein aina oikealla...
Ei ole mitään väliä.
Jertsi
- Pyörä:
- Rieju RR Spike -04
paperbox kirjoitti:Ei ole mitään väliä.
selvä... kiitos
Olen Hidas, Mutta Silti EdelläsiRieju RR Spike -04
tumzz
miten siis koko sigma asennetaan? ensin mittari kiinni tankoon, anturi taka(vai etu?) haarukkaan, ja se magneetti renkaaseen? kuinka lähellä niiden pitää olla toisiaan että toimii? ja sitten kalibrointi, se on tullut selväks näitä lukiessa
Kiiiski
- Pyörä:
- bobber
lue nyt ne ohjeet, jos et niistä osaa niin jätä asentamatta
Gle0
- Pyörä:
- Husq SM 125 '09
Riittääkö perus sigman anturi johto hyvin mopoon?
Westside
Sellanen ongelma että tossa äsken kun asensin sigma bc 1106 pv:seen, laitoin sen rengaskoon oikeeks ja sen anturin ja magneetin laitoin melkein kiinni toisiinsa, silleen et sen anturin laitoin siihen jarruvaijeriin ja magneetin siihen vanteeseen ni se ei tunnista nopeutta ollenkaan, mistähän mahtas löytyä vika.
Viimeksi muokannut Westside päivämäärä 14.4.2009 16:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Oopium
onko kenelläkään kenellä on sigma niin tarkka lukema että mikä siihen kalibronti juttuun laitetaan ko mä oon hukannu ohjeet enkä tie miten kalibroin
OSTETAAN TNT TUNINGIN ETUKATTEET JA TAKAKATTEET!!!! JOS LÖYTYY LAITTAKAA YV:TÄ
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista