Sigman ja muiden digitaalimittareiden kalibrointi

paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 2.10.2008 11:22

Ranpo kirjoitti:Siis kalibroindaanko sigma vain miittaamalla vanteen( vai myös ulkokumi? eli koko rengas systeemi) halkaisija? Jolloin näpytellään Sigmaan renkaan koko jolloin se on valmis asennattavaksi(anturit) ihan minne kohtaan haluaa rengasta? Haluan vain varmistusta asiaan :)

Ihan koko renkaan ympärys. Toimiva kikka on pistää mitta maahan eturenkaan viereen ja työntää mopoa yhden eturenkaan kierroksen verran eteenpäin ja katsoa kuinka paljon matkaa tuli.

Toiseen kysymykseen: kyllä.
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 2.10.2008 18:58

Juu kyllä mä luin miten saa hyvin renkaan ympäryksen mitattua :) Aika helppolta kuulostaa, ja varmaa onkin, asentaa tua sigma :) Huomena vois asentaa, tai miksei jo tänäänkin. Mutta joutuu heittää patenttia siihen että se näyttää nopeuden, ja se välihän on max 5mm? Katellu noita patentti kuvia niin vois itekki heittää samanlaisen :D
Plast
Pyörä:
125 Lifan manki
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.6.2008 14:13

ViestiKirjoittanut Plast » 5.12.2008 14:59

Pitäis saada sigma bc500 kuntoo. Eli laitoin pariston sitte siin pitäis valita kmh tai mph nooh kattelin vähän aikaa ja huomasin et täs sigmas on ainoastaan yks nappi (alapuolella) ja siit se vaihtaa sitä mut mist helvetist sen saa valittuu?? Yrittäny pitää pohjas kmh kohdal eikä mitään tulost ja muita nappei ei löydy ja ohjeet jossain helvetissä. perkele!
125cc manki myynnissä! (rekisterissä!)
Virheilmoitus
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 5.12.2008 19:44

Plast kirjoitti:Pitäis saada sigma bc500 kuntoo. Eli laitoin pariston sitte siin pitäis valita kmh tai mph nooh kattelin vähän aikaa ja huomasin et täs sigmas on ainoastaan yks nappi (alapuolella) ja siit se vaihtaa sitä mut mist helvetist sen saa valittuu?? Yrittäny pitää pohjas kmh kohdal eikä mitään tulost ja muita nappei ei löydy ja ohjeet jossain helvetissä. perkele!

Omassa sigmassa oli ainakin upotettu kummallekki reunalle semmoset pienet kumitupit ja mustekynällä sai paineltua helposti niitä.. En sitten tiedä tästä bc500.. Paina 3sec niin pitäisi jotain alkaa tapahtumaan, ja jos et ennen ole calibrointia tehnyt niin uskon että feilaat sen jossei ole ohjeita :D
420
Toniz93
Liittynyt:
26.6.2007 22:45
apua

ViestiKirjoittanut Toniz93 » 12.12.2008 18:46

onko kellään tietoa 21" enskarenkaan arvoista, vai pitäisikö vaan työtämällä mitata matka?
Ja onko tuo sigma 906 vedenkestävä? : :D
PoikaneV
Pyörä:
Suzuki PV -89 ja Gilera RCR -06
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
28.5.2008 0:24

ViestiKirjoittanut PoikaneV » 12.12.2008 21:00

Sigman kalibrointiin helpoin ja paras tapa on:

1. Menet seisomaan mopon päälle.

2. Kaveri mittaa vaikka rullamitalla eturenkaan akselin etäisyyden maahan (pystysuora etäisyys) samalla kun seisot mopon päällä.

3. Ja lopuksi tätä kaavaa käyttäen lasket renkaan kehämitan:
Eturenkaan akselin etäisyys maahan * 2 * 3,14 (pii) = Sigmaan syötettävä arvo

Ja kyllähän nuo Sigmat aika hyvin vettä ja pakkasta kestävät, mutta tuskin nyt sentään mitään veteen upottamista tjms.
"that's what you get when you party naked"
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 12.12.2008 23:17

Kyllä ne sigmat veteen upotustakin kestävät. Vesitiiviiksi on tehty. Pari kertaa pesin cebarin painepesurilla ja sigma oli paikallaan eikä mitään ongelmia ollut.
Jertsi
Pyörä:
Rieju RR Spike -04
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
4.11.2008 17:31

ViestiKirjoittanut Jertsi » 14.12.2008 14:32

onko sillä mitään väliä kummalle puolelle (oikealle vai vasemmalle) sigman anturin pistää... ku oon kattellu polkupyöristä et anturit on melkein aina oikealla... :nörtti:
Olen Hidas, Mutta Silti Edelläsi
Rieju RR Spike -04
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 14.12.2008 14:59

Jertsi kirjoitti:onko sillä mitään väliä kummalle puolelle (oikealle vai vasemmalle) sigman anturin pistää... ku oon kattellu polkupyöristä et anturit on melkein aina oikealla... :nörtti:

Ei ole mitään väliä.
Jertsi
Pyörä:
Rieju RR Spike -04
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
4.11.2008 17:31

ViestiKirjoittanut Jertsi » 14.12.2008 15:53

paperbox kirjoitti:Ei ole mitään väliä.


selvä... kiitos
Olen Hidas, Mutta Silti Edelläsi
Rieju RR Spike -04
tumzz
Liittynyt:
5.10.2008 18:59

ViestiKirjoittanut tumzz » 17.12.2008 21:43

miten siis koko sigma asennetaan? ensin mittari kiinni tankoon, anturi taka(vai etu?) haarukkaan, ja se magneetti renkaaseen? kuinka lähellä niiden pitää olla toisiaan että toimii? ja sitten kalibrointi, se on tullut selväks näitä lukiessa :D
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 18.12.2008 15:39

lue nyt ne ohjeet, jos et niistä osaa niin jätä asentamatta
Gle0
Pyörä:
Husq SM 125 '09
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.8.2008 22:42

ViestiKirjoittanut Gle0 » 18.12.2008 16:24

Riittääkö perus sigman anturi johto hyvin mopoon?
Galleria
Westside
Liittynyt:
19.3.2008 21:25

ViestiKirjoittanut Westside » 27.12.2008 12:02

Sellanen ongelma että tossa äsken kun asensin sigma bc 1106 pv:seen, laitoin sen rengaskoon oikeeks ja sen anturin ja magneetin laitoin melkein kiinni toisiinsa, silleen et sen anturin laitoin siihen jarruvaijeriin ja magneetin siihen vanteeseen ni se ei tunnista nopeutta ollenkaan, mistähän mahtas löytyä vika.
Viimeksi muokannut Westside päivämäärä 14.4.2009 16:31, muokattu yhteensä 1 kerran
Oopium
Liittynyt:
23.8.2007 23:26

ViestiKirjoittanut Oopium » 27.12.2008 13:03

onko kenelläkään kenellä on sigma niin tarkka lukema että mikä siihen kalibronti juttuun laitetaan ko mä oon hukannu ohjeet enkä tie miten kalibroin :(
OSTETAAN TNT TUNINGIN ETUKATTEET JA TAKAKATTEET!!!! JOS LÖYTYY LAITTAKAA YV:TÄ

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista