Rabasa

[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 29.11.2011 19:58

Hei tietäisikö kukaan, mikä on kuvassa esiintyvä osa? löysin Vanhan mallin rabasan vuoden 1998 moottorista ja osasta oli katkennut toinen pää, mikä on johtanut moottorin hajoamiseen eli osa on oikeasti symmetrinen.. oli kiinni jossain kytkinpuolen rattaassa tapin päästä ja muu osa oli vaihteistopuolella...

Myös myynnissä Vanhan mallin koneeseen osia!! ostakaa pois ja rahoittakaa proju kamelia saamaan uuden moottorin, jotta pääsisi viimeisen kesän ennen ajokortti-ikää kulkemaan! :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
juzzy
Pyörä:
ktm exc ja romut
Paikkakunta:
helsinki
Liittynyt:
9.11.2010 19:20
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut juzzy » 29.11.2011 20:13

tasapainoakseli :D
vaihetaan mustat smotot oransseihin http://www.motot.net/talli/kayttaja/113752
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut TooByAas » 30.11.2011 0:21

Jep, juurikin se. En käsitä miksei uudemmissa enää ole..
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut kossusukka » 30.11.2011 1:19

Ei vanhoissakaan sitä ole muutakuin Rabasa EBE-mallissa (kun sendojen kone on EBS), eli pääasiassa GPR50:n koneessa, sitä on voitu joissain kalliimmissa DRD-malleissa käyttää myöskin. Mahtaakohan olla nykyisissä GPR50-malleissa tasapainoakselia, mene ja tiedä. Juttua kuullut joskus D50B1 koneesta (uusien sendojen kone D50B0), mutta helvetin Piakkion dokumenteistakaan löydä kunnolla mitään viitteitä koko tasapainoakseliinkaan.
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
MaKe_94
Liittynyt:
8.8.2010 17:41
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MaKe_94 » 5.12.2011 18:05

kenelläkään vinkkejä kytkinongelmaani sivuilla 13-14 ?
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 6.12.2011 12:54

kossusukka kirjoitti:Ei vanhoissakaan sitä ole muutakuin Rabasa EBE-mallissa (kun sendojen kone on EBS), eli pääasiassa GPR50:n koneessa, sitä on voitu joissain kalliimmissa DRD-malleissa käyttää myöskin. Mahtaakohan olla nykyisissä GPR50-malleissa tasapainoakselia, mene ja tiedä. Juttua kuullut joskus D50B1 koneesta (uusien sendojen kone D50B0), mutta helvetin Piakkion dokumenteistakaan löydä kunnolla mitään viitteitä koko tasapainoakseliinkaan.


Juu eikä esim. Easypartsilta löydy mistään kuvista sitä... Mut sitä tuskin voi jättää poiskaan koneesta kun kasaa? :s Kummalisia ovat Derbien tiet..
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 6.12.2011 13:07

MaKe_94 kirjoitti:kenelläkään vinkkejä kytkinongelmaani sivuilla 13-14 ?


Voisit pistää kuvia esim. kytkimestä täysin osina kun avaat sen, niin asiasta enemmän tietävät voisivat vilasta tarkemmin, että kaikki osat ovat tallessa ja järjestyksessä ;)
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
MaKe_94
Liittynyt:
8.8.2010 17:41
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MaKe_94 » 6.12.2011 18:00

jeps! otan kuvia tuossa muutaman päivän aikana. on kyllä mysteeri tuo. täällä netissä juttelin yhen toisen tyypin kanssa kellä on samainen vika ollut, niin oli hän ajellut raakana muutaman päivän ja sanoi että itsestään korjautui ja välillä teki tuota ettei irrota. mut kylhä se pitää iha kokonaa saada kuntoo.
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 7.12.2011 16:54

Kaveri kertoi tänään, et cpi:ssä oli ollu sama vika ja syynä oli venynyt kytkinvaijeri... Se saattaa olla syynä myös kaverisi mopoon :) Esim. lämpötilasta johtuen vaijeri on ottanut huonommin kiinni, sillä vaijeri on pidentynyt vaikka moottorin lämpötilasta...
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut TooByAas » 7.12.2011 17:06

En kyllä millään jaksaisi uskoa tuohon... Ja kyllähän sen nyt kahvaankin tuntee, että koska on vaijeri liian pitkä..?
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 7.12.2011 22:53

ei sitä välttämättä... riippuen kuinka paljon kytkin nousee.. Mut ehdotus siinäkin :D
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
MaKe_94
Liittynyt:
8.8.2010 17:41
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MaKe_94 » 14.12.2011 15:33

tuli terpiin uus vika taas. ajaessa vaan rupes BOO BOO BOO ja sammu. samanlai ku bensa loppuis. luulin että se on bensasta mutta ei. sylinterikannesta semmonen kultanen kierteillä oleva juttu löysty ja lens vittuun. nyt siis kannesta näkee sisälle pyttyyn. poljettaessa ei tapahdu mitään. kaikki muu on siis ok, jäähäri ja öljyt bensan seassa ym.
kellää vastaavaa vikaa et lähteny se irti. tuttu sano et se on joku lämpöanturi, siitä lähti myös piuha mutta sen leikkasin joskus pois. niin tuotanoin jos jostain siihen uuden samanlaisen hommaan niin pitäs olla kuin normaali? että ei oo tuon korkin lentäminen mitään aiheuttanu kun että saa vaan ilmaa ? ja jos jollain on myydä semmosta niin lähetä yv :) pyttynä toimii barikit 80cc ja vakiopytyn (07ylöspäin) se kultanen anturi käy.
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut vizu » 14.12.2011 16:42

Sehän on messinkii ja siitä näkee vaa sylinterin vesi säiliöö, missä se vesi kiertää eikä siitä pitäs johtuu BOOAUS. siihe voi laittaa jonku pultin joka on samoil kierteil.
Sul saattaa olla bensahana rikki kannattaa varmaa vaihtaa

E:Ja se "Kultanen juttu" on lämpöanturi eikä sil tee perjaattees mitää
MaKe_94
Liittynyt:
8.8.2010 17:41
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut MaKe_94 » 14.12.2011 17:22

okei juu kiitos vastauksesta. tuskin on bensahana(alipainehana) kö se oli ihan kunnossa ku katoin. pitäiskö lähtee ilman sitä käyntii ?
vizu
Pyörä:
Suzuki PV & Tunturi Hopper
Paikkakunta:
Helsinki/Tapanila
Liittynyt:
2.8.2011 17:55
Re: Rabasa

ViestiKirjoittanut vizu » 14.12.2011 18:28

Kyl se käyntii lähtee ilman sitä jos kaasutin saa bensaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista