Puch-moottorin tekniikka ja viritys

Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Throttle » 21.4.2013 15:53

Aquan.
Suikkanen
Pyörä:
Rotaksilla varustettu vormula, Tunturi TT70cc, Monkey
Liittynyt:
11.7.2007 20:19
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Suikkanen » 29.4.2013 22:51

Kokusan valmistaa myös sopivaa mallia puchiin, AM6 sähköt on myös miltei bolt on kamaa.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Throttle » 2.5.2013 0:41

Ja on olemassa ohjelmoitava CDI-sytytys, bolttoon asennus.
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tuge » 8.5.2013 17:38

Voisiko joku mitata paljonko on bosch sytytyksen aluslevyn halkaisija?
Tarvisi aika tarkan mitan. Pitää työstää uusi aluslevy aquan syttyosille ja ei mistään löytynyt malliksi alkuperäistä aluslevyä.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
ozkari96
Pyörä:
Tallissa tunturi automat -79 kilvissä ja jotain viriä...
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
22.5.2011 21:49
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ozkari96 » 9.5.2013 16:23

Löyty tallista mäntä lukee jpc ja p_1005/ mitään tietoo?
Taitaa olla 48mm
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Throttle » 9.5.2013 20:57

Jos on reikä männänrenkaan alla imupuolella niin on 75 JPC:n mäntä.
Tuge
Paikkakunta:
Vihanti
Liittynyt:
2.4.2002 10:28
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Tuge » 17.5.2013 13:41

Onko olemassa mitään hyvää ja helppoa konstia korjata kampiakselin laakerin kulunut laakeripesä? Laakerin ulkokooli on pyörinyt laakerin mukana ja kuluttanut lohkon laakeripesän niin väljäksi että kooli putoaa pois sieltä.
Siihen on joskus naputeltu pistepuikolla koloja että pysyisi paremmin mutta ei auta enää.

Toimisiko kemiallinen metalli tässä? Yksi vaihtoehto tietysti olisi koneistamo jossa sorvaisivat pesän isommaksi ja teräsholkki siihen lämpösovitteella. Se kuitenkin on liian kallis vaihtoehto.

Lohkoakaan en haluaisi vaihtaa kun tuosta on työstetty huuhtelut yms 75cc:lle sopivaksi.
Pappatunturi 1969
Tunturi Tiger Aqua 1988
Solifer SM 75cc 1980
Jawa CZ 175 1959
Yamaha YZF 1000R Thunderace 1999
Kawasaki Z750s 2006
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Throttle » 17.5.2013 15:47

Vie esim amikseen työstettäväksi, ei ole kallis homma mielestäni.
Tai etsit isomman laakerin kiinteällä koolilla.
™TRP
Pyörä:
Honda CBR 125R, Tunturi Sport -69, Tunturi SS
Liittynyt:
27.6.2010 23:16
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ™TRP » 19.5.2013 17:11

Millaista mäntää suosittelette metrakitin viiskympille,
steptwo/forte on ihan siinä rajoilla että jääkö katkoskohdat isompien huuhteluiden reunalle/kohdalle että miten on?
Ja onko kenelläkään kokemusta tuosta m-renkaiden lukistappien uudelleen sijoittamisesta että onko millainen savotta ja onnistuuko koti oloissa?
Tunturi SS - projekti
ozkari96
Pyörä:
Tallissa tunturi automat -79 kilvissä ja jotain viriä...
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
22.5.2011 21:49
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ozkari96 » 19.5.2013 23:31

nyt on papiskassa kaasarina dellorto me16bs ;)
sinäänsä toimii ihan hyvin mutta alaväännöt hävis täysin :roll: mitenköhän on ku vakio bingilläkin kiihtyi paremmin 45 asti mutta tuolla lortolla meni 55 asti, mutta ne alaväännöt olis mukava saada takas
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.5.2013 14:19

Oisko mahollista että osakaasun säädöt on ihan perziillään? Pysyykö tyhjäkäynnillä vaivatta käynnissä ja toimiiko hyvin täyskaasulla (ei röpötä tai booaa)? Neulan asentoa säätämällä kannattaa testata muuttuisko toiminta parempaan suuntaan.
ozkari96
Pyörä:
Tallissa tunturi automat -79 kilvissä ja jotain viriä...
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
22.5.2011 21:49
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ozkari96 » 20.5.2013 14:49

Vähän tuntuu boooavan neulan sokka alimmassa tällähetkellä. Tyhjänkäynti toimii hyvin. Varsinkin booaa jos painaa kaasun pohjaan pienestä vauhdista. Mutta puolikaasulla toimii jo paremmin.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.5.2013 22:29

Tietopankista kaasarin säätöoppaalta neuvoja ja sitten vaan säädät kohilleen, niin alkaa väännöt palaamaan ;)
ozkari96
Pyörä:
Tallissa tunturi automat -79 kilvissä ja jotain viriä...
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
22.5.2011 21:49
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut ozkari96 » 21.5.2013 23:00

Onko hyvin jos pappiksen saa kulkemaan 55km/h ilman viilausta? Ja mitä voisi tehä että saisi kovempaa menemään isomman kaasarin, teharin ja viilauksen lisäksi?
Ja jos jollain on vanhempia dellorton suuttimia 75-82 nii yv:tä tulemaan
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 21.5.2013 23:11

Koitappa se pytyn korotuspala tehä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista