Ilmanpuhdistimet

Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 8.4.2008 11:32

Kuinkas paljon vakio ilmaputsari sitten kuristaa?
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 8.4.2008 11:33

Decide kirjoitti:Kuinkas paljon vakio ilmaputsari sitten kuristaa?


Ei se mitään kurista, jos ei mopo ole muutoin viritetty. Huom! Kuristusten poistoa ei sitten tässä tapauksessa lasketa.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 8.4.2008 11:35

Tarkotan giannellilla ja moricin porauksella..
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 8.4.2008 11:36

Decide kirjoitti:Tarkotan giannellilla ja moricin porauksella..


Eipä ole eroa. Mutta jos pytty esim. olis vaihdettu tai paljon isompi kaasari niin sillon olis jo pakon sanelemaa. Joko et saa vakiota enää paikalleen, tai sitte kuristaa.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Decide
Pyörä:
Paddock!
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
21.2.2008 12:36

ViestiKirjoittanut Decide » 8.4.2008 11:40

Saako sitä vakio ilmanputsaria sitten mitenkään paremmaksi?

Kyllä kai piper parempi on kun vakio?
http://www.moottorit.net Nelipyöräisten keskustelupaikka!
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 8.4.2008 11:42

Decide kirjoitti:Saako sitä vakio ilmanputsaria sitten mitenkään paremmaksi?

Kyllä kai piper parempi on kun vakio?


Ei ole. Miksei tehtaalla olisi laitettu sitä heti? ;)
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Tuomo90
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
23.7.2005 9:47

ViestiKirjoittanut Tuomo90 » 8.4.2008 15:40

Decide kirjoitti:Saako sitä vakio ilmanputsaria sitten mitenkään paremmaksi?

Kyllä kai piper parempi on kun vakio?


Kyllä piper virtaa paremmin kuin mikään vakiosuodatin, mutta sen säätöihin saaminen joka kelille on huomattavasti vaikeempaa.
suzuki_king
Liittynyt:
9.9.2005 12:48

ViestiKirjoittanut suzuki_king » 8.4.2008 21:08

Decide kirjoitti:Saako sitä vakio ilmanputsaria sitten mitenkään paremmaksi?

Kyllä kai piper parempi on kun vakio?


Riippuen siitä vakiosta ilmanputsarista. Joissain mopoissa vakioputsareissa on ns. kuristimia ilmanottoaukossa/aukoissa ja ne on revittävissä irti. Ilmanottoaukkojen suurentaminen helpottaa tilannetta, mutta tärvelee samalla alkuperäisen puhdistimen ja tärvelee koko kotelon ajatuksen, estää likaa ja kosteutta pääsemästä kaasuttimeen.

Melkein on parempi pitää vakio vakiona, ja jos paremmasta haaveilee ostaa sitten sen pipecrossin tahi jonkun muun laadukkaan vaahtomuovipuhdistimen. Metalliverkkosuodattimiin, kuten powerfiltetriin, älä kajoa, et saa muuta kuin pahan mielen ja rutkasti säätöngelmia. (+ hyvin suurella todennäköisyydellä saat kuivailla sitä powerfilsua jossain bussipysäkillä kun astetta rankempi sadekuuri pääsee yllättämään)

Pipecross on hyvin puhdistava, -virtaava sekä edullinen, pitkäikäinen ja hyvin puhdistettavissa oleva suodatin. Pesua se kaipailee useammin kuin se alkuperäinen kumitötterö, mutta ei sitä kuitenkaan viikottain tarvitse liotella.
Suuttimen joutuu vaihtamaan samointein suurempaan, mutta pipecross ei juurikaan säätöongelmia aiheuta, jos se vain pidetään puhtaana ja öljyttynä.
www.viritetty.com <- Katso ja rekisteröidy!
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 9.4.2008 16:06

suzuki_king kirjoitti:
Decide kirjoitti:Saako sitä vakio ilmanputsaria sitten mitenkään paremmaksi?

Kyllä kai piper parempi on kun vakio?


Riippuen siitä vakiosta ilmanputsarista. Joissain mopoissa vakioputsareissa on ns. kuristimia ilmanottoaukossa/aukoissa ja ne on revittävissä irti. Ilmanottoaukkojen suurentaminen helpottaa tilannetta, mutta tärvelee samalla alkuperäisen puhdistimen ja tärvelee koko kotelon ajatuksen, estää likaa ja kosteutta pääsemästä kaasuttimeen.

Melkein on parempi pitää vakio vakiona, ja jos paremmasta haaveilee ostaa sitten sen pipecrossin tahi jonkun muun laadukkaan vaahtomuovipuhdistimen. Metalliverkkosuodattimiin, kuten powerfiltetriin, älä kajoa, et saa muuta kuin pahan mielen ja rutkasti säätöngelmia. (+ hyvin suurella todennäköisyydellä saat kuivailla sitä powerfilsua jossain bussipysäkillä kun astetta rankempi sadekuuri pääsee yllättämään)

Pipecross on hyvin puhdistava, -virtaava sekä edullinen, pitkäikäinen ja hyvin puhdistettavissa oleva suodatin. Pesua se kaipailee useammin kuin se alkuperäinen kumitötterö, mutta ei sitä kuitenkaan viikottain tarvitse liotella.
Suuttimen joutuu vaihtamaan samointein suurempaan, mutta pipecross ei juurikaan säätöongelmia aiheuta, jos se vain pidetään puhtaana ja öljyttynä.


Onkos kukaa tullu miettineeks miks se powerfilter menee nii helposti tukkoo ja esim. pipercross ei mene? Mihin se sama lika ja pöly menee vaahtomuoviputsarissa mikä jää powerfiltterin pintaan tukkimaan sen? Ainakin mitä testejä autoissa on tehty, nii esim. Apexin puuvillasuodatin piti todella hyvin liat kurissa, mutta vastaavanlaine Greddyn vaahtomuovisuodati päästi lähes kaiken mahdollisen lävitse. Ja kyse on laatumerkeistä vielä. Ittellä vaahtomuovi suodatin ja oon alkanu miettiin, oliko sittenkää se oikee valinta.
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 9.4.2008 16:46

Suodatus pinta-ala aika oleellinen juttu.
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 9.4.2008 18:11

En mä ainakaan muista ku että ois ollut sellanen virtaus- ja tehotesti GTI:ssä, mutta ei siinä ainakaan noista likajutuista puhuttu mitään. Ja muutenkin, kuinka se määritetään miten paljon likaa on menny sisään? :)

Ja jos tuli sillai mieleen toi Greddyn suodatin niin ne sienet on vaihdettavia ja niiden tarkotus onkin sitoa likaa. Sen takia liasta tumma väri.

En kyllä sitten tiedä, miten hyvin mikäkin puhdistaa. Mutta ite voisin melkeen vakuuttaa, ettei se powerfiltteru oo ees niin huono. Siinähän on paperi siellä verkon sisällä.
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 9.4.2008 18:13

tomm1 kirjoitti:Suodatus pinta-ala aika oleellinen juttu.


On niitä isompia puuvillasuodattimiakin.
Nicsu
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.1.2007 21:42

ViestiKirjoittanut Nicsu » 9.4.2008 18:16

Pioneer90 kirjoitti:
tomm1 kirjoitti:Suodatus pinta-ala aika oleellinen juttu.


On niitä isompia puuvillasuodattimiakin.


Mä en tajunnu tuota koko viestin aihetta...
Ku itte tekee niin tulee kans vähä itte tehdyn näköönen!
Pioneer90
Pyörä:
Aprilia Rs50 EX, Honda Monkey, Fude Sport
Liittynyt:
31.10.2007 20:54

ViestiKirjoittanut Pioneer90 » 9.4.2008 18:17

Nicsu kirjoitti:En mä ainakaan muista ku että ois ollut sellanen virtaus- ja tehotesti GTI:ssä, mutta ei siinä ainakaan noista likajutuista puhuttu mitään. Ja muutenkin, kuinka se määritetään miten paljon likaa on menny sisään? :)

Ja jos tuli sillai mieleen toi Greddyn suodatin niin ne sienet on vaihdettavia ja niiden tarkotus onkin sitoa likaa. Sen takia liasta tumma väri.

En kyllä sitten tiedä, miten hyvin mikäkin puhdistaa. Mutta ite voisin melkeen vakuuttaa, ettei se powerfiltteru oo ees niin huono. Siinähän on paperi siellä verkon sisällä.


Lueskelin joskus dnsf:n foorumeita, nii toi asia otettiin sieläki puheeks ja joku oli kaivanu netistä vertailun missä niitä oikee virallisesti vertailtiin. Apex oli ylivoimane voittaja
antti919
Pyörä:
aprilia rx and pv
Paikkakunta:
Miehikkälä
Liittynyt:
3.4.2006 18:09

ViestiKirjoittanut antti919 » 9.4.2008 18:17

Nicsu kirjoitti:En mä ainakaan muista ku että ois ollut sellanen virtaus- ja tehotesti GTI:ssä, mutta ei siinä ainakaan noista likajutuista puhuttu mitään. Ja muutenkin, kuinka se määritetään miten paljon likaa on menny sisään? :)

Ja jos tuli sillai mieleen toi Greddyn suodatin niin ne sienet on vaihdettavia ja niiden tarkotus onkin sitoa likaa. Sen takia liasta tumma väri.

En kyllä sitten tiedä, miten hyvin mikäkin puhdistaa. Mutta ite voisin melkeen vakuuttaa, ettei se powerfiltteru oo ees niin huono. Siinähän on paperi siellä verkon sisällä.


no mut kun kattoo pari kertaa pestyä poverfiltteri nii sielt näkyy valoa läpi kun kurkkaa putsarin sisään mutta piperistä ei näy valoa yhtään läpi ja sit piperis on varmaa puolet isompi imu pinta ala ja sit piperin saa helpommin kiinnitettyä eri kokosiin putkii /kaasareihin
polta kumia älä hermoja

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista