HeGee`
- Pyörä:
- Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 13.9.2008 16:37
jukke96 kirjoitti:Pitääkö jarrua pumpata ennen ilmausruuvin avaamista? Oon kuullu tarinoita että jotku on aukassu ilmausruuvin ja alkanu sitte vasta pumppaa ni se on menny iha perseellee koko homma.
Jarrun ilmaus:
Pumppaa jarrua vaikkapa 10 kertaa,painat jarrun pohjaan,avaat ilmausruuvin(jarru edelleen pohjassa),laitat ruuvin kiinni.
tota toistat kunnes jarrussa normaali vaste
M: Aprilia RS -05
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
ite onnistuin jo ilmaamaan sillee että pumppaan jarrukahvaa, irrotan otteen jarrukahvasta, laitan letkun siihe nippaan ja avaan sitä ihme ruuvia. Sitte vaa pumppailin jarrua. Siitä letkusta oli hirveesti hyötyä, kun näki, millon tulee ilmaa. Sitte kannattaa pitää sitä letkua mahd. pystysuorassa, ilma tulee nopiammin pois sieltä sydeemistä
E: Ja tossa kesti max 10 min
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Reetuhai2 kirjoitti:Oon aatellu että tekisin DT:seen takakäsijarrun. Kaipaisin nyt siis hieman neuvoa siihe, että mitä siihen tarttis, mistä sais pitkää jarruletkua? Ja sitten, olisko mahdollista/helppoa toteuttaa se niin, että sen käppärin lisäks jarru toimis myös polkimesta?
HeGee` kirjoitti:jukke96 kirjoitti:Pitääkö jarrua pumpata ennen ilmausruuvin avaamista? Oon kuullu tarinoita että jotku on aukassu ilmausruuvin ja alkanu sitte vasta pumppaa ni se on menny iha perseellee koko homma.
Jarrun ilmaus:
Pumppaa jarrua vaikkapa 10 kertaa,painat jarrun pohjaan,avaat ilmausruuvin(jarru edelleen pohjassa),laitat ruuvin kiinni.
tota toistat kunnes jarrussa normaali vaste
Meille taas opettaja selitti, että ei pitäis pumpata, koska se neste voi alkaa vaahtoomaan, ja ilmaus ei onnistu. Eli pitäs tehä sillee että painaa kahvaa, avaa ilmanusruuvin, ja kun kahva on pohjassa, niin pistää ruuvin kiinni. Sitten taas painaa kahvaa ja avaa ruuvin. Ja pitää siis painaa koko ajan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
siis painelee hitaasti sitä kahvaa
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
M-65
- Pyörä:
- Kick Ten Minutes
- Paikkakunta:
- Kokemäki
- Liittynyt:
- 4.4.2009 21:08
Reetuhai2 kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Oon aatellu että tekisin DT:seen takakäsijarrun. Kaipaisin nyt siis hieman neuvoa siihe, että mitä siihen tarttis, mistä sais pitkää jarruletkua? Ja sitten, olisko mahdollista/helppoa toteuttaa se niin, että sen käppärin lisäks jarru toimis myös polkimesta?
Yks helppo tapa hankkia kaikki tarpeellinen on ostaa esim. Yamaha aeroxin takajarrusetin. Vivun tietysti laitat kytkimen alle (mieluiten kytkinkahva katkaistu), letkua riittää nyt ihan helposti sinne takarenkaalle asti. Jarrusatulalle joudut tekemään esimerkiksi
tälläisen adapterin.Kannattaa mennä stalkaamaan tuolta stunt-riding puolelta käsitakajarru topiccia, siellä on paljon vinkkejä.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Onko tommone käsijarrusysteemi laillinenki?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
M-65
- Pyörä:
- Kick Ten Minutes
- Paikkakunta:
- Kokemäki
- Liittynyt:
- 4.4.2009 21:08
Enpä usko, se ainakin siinä on että kytkinkahva tarvii olla lyhennettyä mallia.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Ok, ja tuli vielä mielee että mitä nuo kumijutut nuissa jarrunestesäiliöissä auttaa?
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Varmaankin estää loiskumista tai jotain sinneppäin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
ok elikkä sama se on pitää ne siellä
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Topsa-
- Pyörä:
- purettuna 24/7
- Liittynyt:
- 1.12.2008 18:04
Kumit on lähinnä tiivisteitä... Että otappa se pois niin antaa ilmaa kivasti korkin kierteiden välistä/kannen välistä.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ikinä stalkkerissa oo ilmaa ottanu vaikka on toinen kiinnitysruuvi poikki...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
M-65 kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Oon aatellu että tekisin DT:seen takakäsijarrun. Kaipaisin nyt siis hieman neuvoa siihe, että mitä siihen tarttis, mistä sais pitkää jarruletkua? Ja sitten, olisko mahdollista/helppoa toteuttaa se niin, että sen käppärin lisäks jarru toimis myös polkimesta?
Yks helppo tapa hankkia kaikki tarpeellinen on ostaa esim. Yamaha aeroxin takajarrusetin. Vivun tietysti laitat kytkimen alle (mieluiten kytkinkahva katkaistu), letkua riittää nyt ihan helposti sinne takarenkaalle asti. Jarrusatulalle joudut tekemään esimerkiksi
tälläisen adapterin.Kannattaa mennä stalkaamaan tuolta stunt-riding puolelta käsitakajarru topiccia, siellä on paljon vinkkejä.
Itellä tällänen:
Eli ihan perus ajp jarrusatula. Vakiosatulaan porattu 1 ylimääräne reikä toho alas ja siin perus M8 kierre. Sitte vaan 5mm lattarauvasta sopiva adapteri tohon. Jarruletku on piaggion skootterista. Kannattas melkeen suoraan hommata erillisellä nestesäiliöllä varustettu kahva. Ihan mahoton saaha skootterin jarrusylinteriä silleen, että sitä pystyis helposti käyttämään...
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
kossusukka
Moderaattori
- Pyörä:
- Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 13.10.2007 23:34
Topsa- kirjoitti:Kumit on lähinnä tiivisteitä... Että otappa se pois niin antaa ilmaa kivasti korkin kierteiden välistä/kannen välistä.
Se kumi on pääasiassa tiiviste, ettei pääse jarrunestesäiliöön kosteutta ilman myötä joka on hyvin tärkeä suojata, samaten estää nesteen hölskymisen ulos. Sen kumin muodosta huomaa myös, että se kumi on usein venyvää/kasaanpuristuvaa, se on muotoiltu niin. Sen idea on vastata jarrunestesäiliön paineenvaihteluun, eli nestepinnan nousuun ja laskuun. Eli jokin elmukelmu tms suora kumilevy siinä päällä ei auta mitään, haittaa vaan. Ilman kumia taas säiliöön pääsee enempi kosteutta ja se vesi on myrkkyä jarruille.
joltsu
- Pyörä:
- Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 31.7.2011 20:18
Oisaisko joku sano tavan millä olisi helpointa etsiä tukos jarruletkusta. Kun tuon pösön takajarru ei oikein toimi niin mietin, että onkohan tuossa jarruletkussa tukos, koska vika tuli niin yllättäen. Tuossahan on nuo ajp:n perus jarrut niin miten sen jarru letkun saisi irti siitä? Ja mistä sitten pitäisi etsiä vikaa jos se ei ole tuossa?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista