Minarelli AM6

hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 19.10.2012 17:34

säädä se painelevyn pultti kohilleen niin kuin edellisessä viestissä sanottiin ei ne kytkinlevyt liimaannu mitenkään, korkeentaa luistaa niin v*tusti.
¿
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 19.10.2012 17:50

no onkos siinä mitään tiettyä asentoa miten sen pultin pitäis olla vai ihan vaa säätää että on omasta mielestä hyvä
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut siimo- » 20.10.2012 11:04

Laitoithan painelevyn oikeaan asentoon? Se menee vaan yhdessä asennossa pohjaan asti, eli se painelevyn päällä oleva nuoli kytkinkeskiössä olevaa "pistettä" kohti. Tajuat kyllä kun irroitat painelevyn.
Ja ei sille painelevyn säätöruuville voi mitään tiettyä arvoa sanoa, se pitää joka kerta erikseen säätää sun mopolle sopivaks, koska se on niinku ketjun kiristys että ei sitä akselia kiristetä joka mopossa 2senttiä taaksepäin vaikka jossain se saattaaki olla just oikein sillon...
Eli se lukitusmutteri auki ja sitten kiristät ruuvia niin paljon, että se tuntuu hyvälle, eli sillee että kahvassa on semmonen reilu millin välys ennenku alkaa nostamaan painelevyä. Sitte vaan pidätät sitä säätöruuvia ja vedät mutterin kireälle.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 20.10.2012 16:42

kiitoksia! sain sen kytkimen toimimaa mutsit on sellanenkii ongelma ton ch:nkaa että se rötää yläkierroksilla ihan vitusti, liikettä ei tapahu pelkkää turhanpäivästä rötäämistä, aattelin että on liian iso suutin ku oli 110 ja vaihoin sen aluks satasee mut tilanne ei siitä minnee muuttun? kaasari on putsattu ja lyöty uus twin air:in ilman putsari? kertokaas siis miksi yläkierrokset rötää/röpeltää miten kukin sen haluaa sanoa... :/
-tyyppi-.-
Pyörä:
KTM EXC250 06', yamaha DT125RE '06
Paikkakunta:
imatra
Liittynyt:
2.12.2008 21:06
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut -tyyppi-.- » 21.10.2012 13:22

kertokaas mikä on sopiva momentti ensiörattaan mutterille. oli mokoma päässyt löystymään niin kolkotti aika perkeleesti :D

E: löysinkin jo tiedon.
Raisto
Liittynyt:
15.4.2012 13:44
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Raisto » 21.10.2012 19:39

Minkäslaista tiivistemassaa kannattas laittaa sylinterin alapäähän, ulkoreunalle siis? Vai onko yleensäkkään järkevää laittaa massaa, vai onko uus tiiviste ainut järkevä mahdollisuus?
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut Kville » 21.10.2012 19:50

Kannattaa ostaa uus tiiviste :) paljon parempi ku omapatenttimassapaskapatentti :D
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut arsori » 21.10.2012 22:18

ite laitoin jotain curil paskamassaa millä laitoin lohkojen väliin. alaväännöistä hävisi vähän koska palotila suureni, ja vuoti jäähdytysnestettä. Paperitiivisteet on parhaat.

Mistäköhän sais laadukkaita mäntiä ylikokoon porautettuun sylinteriin? Vai pitäiskö suosiolla koittaa hankkia 80cc vääntöairsalia? Ja onkohan tommosesta paljoakaan hyötyä 16mm kaasarilla?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 22.10.2012 14:40

kertokaas miks yläkierrokset pätkii kun lyö kaasun pohjaa? suutin 110 uusi ilmanputsari kaasari putsattu neulaakin säädetty ja 100 suutintakin on kokeiltu.
juusoboi
Pyörä:
Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
8.4.2011 15:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut juusoboi » 22.10.2012 17:14

Ootko tulpan kattonu?
RiejuMRT10
Liittynyt:
20.9.2012 18:06
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut RiejuMRT10 » 22.10.2012 19:58

Mikä on kun ajelin ihan normaalisti kylällä, ja kun piti käännyin, ja sitten kiihytin, nii yhtäkkiä rupes ihan helevetinmoinen rahina/hankaus ääni kuulumaan, kuulu korkeilla kierroksilla paljo selkeemmin? Ja sitten myös, että kun vaikka ajaa, ja tulee vaikka vappaalla, nii kaasu hirttää vähän, mutta kun laittaa vaihteen ja luistattaa/painaa ryyppyä vähän nii loppuu, ja kun uuestaa painaa kaasua, nii hirttää taas. Sen verran korkeelle jää kierrokset, että jos märällä asvaltilla laittaa vaihteen päälle, ja nostaa kytkimen, nii mopo ei sammu, vaan jatkaa matkaa.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut miiggz » 22.10.2012 21:17

Magneetonpuolen stefa riekaleina todennäköisesti, ja päässyt rohisemaan laakereiden väliin. Tai sitte laakerit pahasti kuluneet. Jostain saa ilmaa jos kaasu kerran leijuu eikä meinaa laskea.
RiejuMRT10
Liittynyt:
20.9.2012 18:06
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut RiejuMRT10 » 22.10.2012 22:02

miiggz kirjoitti:Magneetonpuolen stefa riekaleina todennäköisesti, ja päässyt rohisemaan laakereiden väliin. Tai sitte laakerit pahasti kuluneet. Jostain saa ilmaa jos kaasu kerran leijuu eikä meinaa laskea.


Onko siihen jotain keinoo kahtoo, että onko stefa paskana, vai onko ainut keino purkaa stefaan asti? Mitenkä vaikee on vaihto?
janter1
Liittynyt:
27.10.2011 23:22
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut janter1 » 22.10.2012 22:11

juusoboi kirjoitti:Ootko tulpan kattonu?

tulppa on uus mut voisko tulpan hatulla olla mitää osuutta tähän asiaa?
juusoboi
Pyörä:
Yamaha DT 50X -06, Airsal 73cc
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
8.4.2011 15:00
Re: Minarelli AM6

ViestiKirjoittanut juusoboi » 22.10.2012 22:30

No kannattaa myös sekin tsekata, mutta en usko että siinä syy.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista