Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Ite ainaki vaihoin smotorenkaista suoraan nappulanastoihin ja kyllä se vaeltaminen samantien alko. Smotoilla meni 100% suoraa, mutta uusilla mitroceilla pelkällä asfaltilla tuntu vaeltamista
Jepex
- Liittynyt:
- 10.11.2006 20:02
Jaa no vittu siittähän se sitten johtuu, kun tosiaa ajaa kovalla alustalla (tamppaantunu lumi joka jäässä tai asfaltti) niin kauhea vaellus yms.
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Tuttu tunne, eikä oikeen kivakaa sellaine
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Rengaspaineita alemmas ni vähenee vaeltelu.
Tai ainakin miulla väheni kun tiputin 2,5 bar alle 2 bar.
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Blacklake
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -16
- Paikkakunta:
- Evijärvi
- Liittynyt:
- 26.9.2012 15:59
Ite tiputin 1,5:teen, ihan sopivasti nyt kulkee
Bärräxä
- Pyörä:
- Aprilia RX -07
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 8.9.2010 22:20
Mikähän mahtaa vehkeessä olla, ei lähe pihalta käyntiin (-15 C) kun vasta 15 minuutin tappelun jälkeen, pitää laittaa tulpanreiästä lukkosulaa sisään ja yrittää työnnellä käyntii parhaansa mukaan ja sitten vasta hörähtää, mopo savuttaa todella paljon ja kierrokset rötäävät.Mopo sammuilee ajossa ja lähtee vetämään uudestaan kun pomputtaa mopoa oikein kunnolla???
Tulpassa ei vika ole , mutta mopo kyllä tykkää syödä niitä about 1 kappaleen per viikko. Suutin on kokoa 90 ja kaasari 17,5mm phva , viime talvina ollut suutin 98 ,mutten oo sitä kehdannu laittaa ku tuntuu että käy muutenki jo tarpeeks rikkaalla ja tulppa on mustan puoleinen. Kaasarin oon irti ottanu ja putsannu huolellisesti paineilmalla, ja vaihdoin toisen kohon,kohon akselin ja kohonneulan. Mopo toimii aina muutaman päivän kaasarin avauksen jälkeen? Ja vika saattaa muutenkin yhtäkkiä hävitä moneksi päiväksi.
Ja kyseessä aprilia rx 07 , mutta sama tekniikka derbin kanssa yms.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Putsaa ny eka ilmanputsari.
JumalVelho
- Pyörä:
- Aprilia sx
- Liittynyt:
- 4.10.2012 19:07
moikka taas!
Sellasta vaihteeks kyselisin et tossa parin päivän päästä on mopon katsastus ja en ole saannut tuota vakioputkea oikeastaan mitenkään kurtistettua niin ajattelin että laitan mutteriin viillon ja tökkään sen kaasariin niin että katsastusmies ei saa käännettyä kaasua tarpeeksi? Toimiikohan...? ja ongelma tietysti se että en näin talvella vitti lähtä supermotoille vetelemään lintassa tuolla tiellä
Eli onko muilla kokemuksia?
Entäs voivatko ne alkaa etsimään/ihmettelemään että miksei saa käännettyä kaasua tarpeeksi, vai meneekö ne sillä periaatteella että tärkeintä on että mopo menee sen 45?
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
No enpä usko että hirveästi ihmettelevät ellei sitten kaasu käänny vain muutamaa senttiä. Helpompaa voisi olla laittaa änkän päähän joku tulppa johon pieni reikä ja tökkää parin sentin syvyyteen ettei heti näy. Kaveri teki onkivavan päässä olevasta tulpasta ja hyvin toimi.
LeevihQ
- Pyörä:
- Rieju MRX -07, Honda Z50 Monkey -UM
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 31.8.2011 22:53
Bärräxä kirjoitti:Mikähän mahtaa vehkeessä olla, ei lähe pihalta käyntiin (-15 C) kun vasta 15 minuutin tappelun jälkeen, pitää laittaa tulpanreiästä lukkosulaa sisään ja yrittää työnnellä käyntii parhaansa mukaan ja sitten vasta hörähtää, mopo savuttaa todella paljon ja kierrokset rötäävät.Mopo sammuilee ajossa ja lähtee vetämään uudestaan kun pomputtaa mopoa oikein kunnolla???
.
Itel oli samat "oireet" ja syypää oli kivi läppien ja läppärungon välis
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Tuli tossa pv hommattua jonka mukana 80cc malossi ja alkoi mietityttämään millainen männänvaihtoväli malossin kanssa on suunnilleen?
jokuaa
- Pyörä:
- Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
- Paikkakunta:
- TKI
- Liittynyt:
- 8.9.2010 17:20
Ilmeisesti tuohon 50cc Honlei mankiin ei saa vaihdettua minimotoracingin inner rotoria kun katselin niin vauhtipyörä on ns. "väärinpäin" ja staattori on niinkuin magneeton kopassa..
nyt sitten ostin ne turhaan... vai tietääkö joku että onko siellä reiät tavalliselle pohjalevylle?
Onkimato
- Liittynyt:
- 23.5.2011 17:29
Niin sulla on siinä sellanen kyrpämagneetto koska sähköstartti. Ei taida saada outteria sopimaan ilman reikien tekoa ja starttilohkon pois ottamista. Sitten taas ei taida sopia normaalityyppinen magneetonkoppa
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Muistelisin, että se outeri kyllä sopii sinne, kun poraa vaan reiät, ja tekee niihin kierteet. Sähköstartille saat kyllä sanoa hyvästit...
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
arsori
- Pyörä:
- KTM EXC300
- Paikkakunta:
- JKL
- Liittynyt:
- 19.1.2012 0:01
Noniin, taas jäätiin tielle, ja kipeänä ei meinaa aivot toimia tän ongelman kanssa
Eli löin pyörän käyntiin, ajoin noin puoltoista minuuttia, rupesi yhtäkkiä rötäämään eikä kiertänyt kunnolla, heti sen jälkeen posautti kerran putkessa, ja sammui. Polkemalla tai mäkistartilla ei mitään. Bensaa saa, puristuksia on. Tulppa melkein uusi, ajettu noin tunti.
Vaihdettu vähän aikaa sitten 70cc pytty, säädöt siitä asti vähän hukassa, jää kierrokset vähän leijumaan (imuvuoto?) Kylmänä käynnistettäessä tarvii ryyppyä (mikä on normaalia) mutta käynnistyessä nostaa kierrokset johonki 6 tonnin paikkeille, laskee sitten kun ryypyn sulkee.
Eli mistäs tohon kannattais lähtee ettimään syypäätä?
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista