Mäntään alkaa syntymään naarmuja jos käyttää alle 3% seoksia. Kokemusta on ex-Derbistä, jolla ajoin 2,0-2,5% seoksilla ja tarkistin pytyn ja männän kunnon.. mutta sen jälkeen kun oli ajanut 3% seoksilla noin 3-4h, naarmut hävis.
(Koskee siis lähinnä Airsalia)Ite oon ajanut nykyisellä Derbillä 3% seoksilla ja Repsolin competition 2-tahtiöljyllä.. hyvin toimii, ei ole tullut mitään ongelmia vaikka konetta on kierrätetty jatkuvasti 15 000rpm.
Kumma juttu kun nyt poikkeuksellisesti ajoin tuon competition öljyn loputtua noin 2-3h "scooter" tms "normiöljyllä" samalla tavalla kuten aina, niin nyt tuntuu olevan aika paljon vähemmän puristuksia.. ilmeisesti männänrengas alkaa olemaan lopussa.. ?
Pitää ottaa toi pytty irti ja kattoa miltä siellä oikein näyttää..
Mut pitäis noi vakiokoneen huuhtelulähdöt saada avarrettua ilman lohkojen avaamista nyt. Eli jotain muovailuvahaa sinne kampikammioon.. ? Onks jotain muita hyviä ideoita?
En viitsi alkaa availemaan tuota konetta, kun vielä tuntuu toimivan suht ok, lukuunottamatta loppuun ajettua kytkintä. Vasta parin kk päästä remontoin sen koneen.
@Pööki - Ei oo kyllä itellä tullut kertaakaan mieleen vetää kaasua pohjaan ekalla käynnistyskerralla..
Mut toi kuulostaa ihan toimivalta idealta, melkein voisin kokeilla, nyt kun löysin uuden Airsalin 70cc vm. rabasalle, niin ei juurikaan haittaa vaikka räjähtäis.
Mites nää ulkomaalaiset sisäänajaa uudet laakerit.. ?