Keskustelua rattaista ja ketjuista

samuxd
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
22.4.2008 19:38

ViestiKirjoittanut samuxd » 24.12.2010 22:05

Laita 12 alkuun, jos kiihtyvyyttä haet. Huiput 12 - 58 väleillä 75 pinnassa, ja kiihtyy melko hyvin.
Myydään purkumopoja/skoottereita! Myös paljon muuta osaa myynnissä! Katso ilmoitukset tästä!

http://samuxd.kuvat.fi/kuvat/
simppe
Pyörä:
KTM EXC 125 -06, Suzuki PV50 -94 (EX: Yamaha DT50X -07)
Paikkakunta:
jkl
Liittynyt:
25.7.2010 17:38

ViestiKirjoittanut simppe » 16.1.2011 11:18

Vaikuttaako paljoakaan jos laittaa viis piikkiä isomman rattaan taakse? :roll: Vai kannattasko laittaa samantien kymmenen piikkiä isompi? Mopossa (Detsi) on tällä hetkellä vakio välit eli 11/60 muistaisin. Aikomuksena olisi laittaa isompi takaratas(kiihtyvyyttä lisää) ja hioa kuria sitä myöten että pääsee ~50porukat homoilee tän viritys asian kanssa niin siksi jätän pyörän menoiltaan vakioksi :(
Jos ei kaadu ei aja riittävän hurjasti!
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 16.1.2011 14:35

Noi vakiovälit on just hyvät toho, kiihtyy oikeestaa lyhyemmil vaa huonommi. Kokeintaa sen 65 ite laittasin, mut hio ekaks kurii ja vaiha suutin, ni näät paljo kulkee, ei pitäs mennä yli 55 kyl.
hok
Pyörä:
HM CRM 50 RR
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.5.2010 19:26

ViestiKirjoittanut hok » 23.1.2011 21:43

LaneKit kirjoitti:Noi vakiovälit on just hyvät toho, kiihtyy oikeestaa lyhyemmil vaa huonommi. Kokeintaa sen 65 ite laittasin, mut hio ekaks kurii ja vaiha suutin, ni näät paljo kulkee, ei pitäs mennä yli 55 kyl.

miten se lyhemmilä huonommin kiihtyy :D itellä on ollut 10-70 ja lähti kuin ohjus mutta noppeus oli taas ihan toista luokkaa :D laitahan korkeintaa viisi piikkiä isompi takaratas poliisitkaan eivät kevariveroja anna ennen kuin mopo kulkee yli 64km/h
Honda<3
hok
Pyörä:
HM CRM 50 RR
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.5.2010 19:26

ViestiKirjoittanut hok » 24.1.2011 17:01

mitäs olette muuten mieltä 14-58 väleistä leovince v6 kanssa jaksaako vetää?
Honda<3
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 24.1.2011 17:09

H-K kirjoitti:
LaneKit kirjoitti:Noi vakiovälit on just hyvät toho, kiihtyy oikeestaa lyhyemmil vaa huonommi. Kokeintaa sen 65 ite laittasin, mut hio ekaks kurii ja vaiha suutin, ni näät paljo kulkee, ei pitäs mennä yli 55 kyl.

miten se lyhemmilä huonommin kiihtyy :D itellä on ollut 10-70 ja lähti kuin ohjus mutta noppeus oli taas ihan toista luokkaa :D laitahan korkeintaa viisi piikkiä isompi takaratas poliisitkaan eivät kevariveroja anna ennen kuin mopo kulkee yli 64km/h

aikaa alkaaa menemään vaihtamiseen jo niin paljon saavuttaaaksen tietyn nopeuden joten kiihtyminen alkaa hidastua, parhaat välit ovat sellaiset jolla pyörä pysyy kiihdyttäessä koko ajan tehoalueella eikä tipu sen alle vaihtaessa, tätä ongelmaa on kun jengi laittaa yläkiertosen putken ja esimerkinkisi 14-50 välit niin eihän se mihinkään kiihdy... :)
H-K kirjoitti:mitäs olette muuten mieltä 14-58 väleistä leovince v6 kanssa jaksaako vetää?


jaksaa, mutta eihän se hyvin enää kiihdy.
kiiwi95
Liittynyt:
21.6.2010 17:29

ViestiKirjoittanut kiiwi95 » 26.1.2011 21:54

eikös ole aika sama laitatko metrakititn kanssa välit 11-53 tai 14-65? en jaksaisi alkaa takaratasta vaihtaa :S paljos kulkis metral rajottamattomal noil jommal kummal väleil ja tietenki kaasari säädöil(17.5mm)
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 26.1.2011 21:56

Vähä päälle 80 menee. Ja aika tarkkaa samat välit on.
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 29.1.2011 18:10

välzy kirjoitti:parhaat välit ovat sellaiset jolla pyörä pysyy kiihdyttäessä koko ajan tehoalueella eikä tipu sen alle vaihtaessa

Tätä ilmiötä muuttaakseen vaihteiston rattaiden keskinäisiä välityksiä pitäisi ruveta muutteleen. Toisiovälitys ei vaikuta siihen miten paljon kierrokset laskee vaihtaessa, lyhyemmillä väleillä tehokuoppa ei vain ole niin selvästi perstuntumalta havaittavissa. (vaikkei se sieltä häviä) ;)
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.1.2011 18:16

Itellä ainaki tippu 4:selt vitoselle vaihettaes turbokitil tehoalueelt liia pitkil väleil. Lyhensin vähä välei ni oli piikil kokoaja kiihyttäes.
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22

ViestiKirjoittanut Jahne » 29.1.2011 18:30

LaneKit kirjoitti:Itellä ainaki tippu 4:selt vitoselle vaihettaes turbokitil tehoalueelt liia pitkil väleil. Lyhensin vähä välei ni oli piikil kokoaja kiihyttäes.

Otitko myöskin huomioon, että lyhyemmillä väleillä kiertää nelosella hieman pidemmälle mitä pitkillä, joka puolestaan siirtää kierroksia lähemmäs piikkiä kun vaihdat vitoselle.
Ei toisiovälitys vaihteiden välistä kierrosluvun eroa muuta, lyhyemmillä vaan vetää nopeammin yli tehottomasta alueesta. (johtuen siitä että vauhti nousee hitaammin verrattuna kierroslukuun ja vastusta on luonnollisesti vähemmän)
jonnevaan
Pyörä:
Jingtong monkey & Rieju rr -04
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
9.1.2010 11:42
rieju rr

ViestiKirjoittanut jonnevaan » 4.2.2011 21:49

käviskö jonkun muun moppon takaratas rieju rr kun ei oikeen taho löytyy isompia takarattaita???
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20

ViestiKirjoittanut LaneKit » 5.2.2011 15:50

^^ Mutta eikös pidemmillä väleillä ne vaihteiden väliset erot kasva, vaikka suhde pysyy samana? Eli pitemmil väleillä kiekat tippuu enemmi vaihettaessa isommalle, suhteessa samanverran kyllä.
GhostttRS
Pyörä:
Aprilia RS50
Liittynyt:
5.2.2011 1:50

ViestiKirjoittanut GhostttRS » 6.2.2011 0:25

H-K kirjoitti:miten se lyhemmilä huonommin kiihtyy :D itellä on ollut 10-70 ja lähti kuin ohjus mutta noppeus oli taas ihan toista luokkaa :D laitahan korkeintaa viisi piikkiä isompi takaratas poliisitkaan eivät kevariveroja anna ennen kuin mopo kulkee yli 64km/h



Eikö huutanu yhtään noilla väleillä? :) Ite hankkimassa RS:ään samallaiset (10/70), mut oliks sulla jotai ongelmii niiden kans?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57

ViestiKirjoittanut Rajis- » 6.2.2011 0:56

Tietääkös kukaan että onko olemassa punaisia ketjuja 420 jaolla? Oon ite löytäny vaa 520 jaolla olevia
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista