Viilaustopic

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.12.2011 1:47

Näyttää kyllä toi pyttykin niin hyvin voivalta, että jos porauttais sen ja kunnon mäntä ni mahtais silläki jo tulla lisää heppoja.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 4.12.2011 12:59

joo, poraamisen tulisi olla se ensimmäinen temppu, väljästä pytystä on turha koittaa repiä tehoja.

Muutenkin, miettisin ensin pariin kertaan alanko jonkun noppelin pyttyä viilaamaan ja mahdollisesti pilaamaan. Muistelisin että uusien pyttyjen hinnat oli aika tähtitieteellisiä (ainakin joskus 6 vuotta sitten kun itellä tommonen oli).
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 5.12.2011 0:50

No tuo on aikalailla toisarvoinen ja aikansa elänyt vempele, kunhan huvikseen sitä virittelen :D Jos menee pilalle niin ei voi mitään eikun kaatopaikalle. Ihme kun ei oo jo joutunut kun vauhtipyörää irrottaessa meni sieltä sisältä ne magneetit siruiksi ja mutterista kierteet sileäksi mutta pikaliimalla magneetit takas ja mutterille vähän litistystä että lähti kierteille ja ihme kyllä pelaa täysin :D. Monta kertaa irrotettu ennenkin vaan nyt pasahti, nyt opin että en lyö enää magneeton kylkeen vaan kampuran päähän jossa mutteri.

Joo o tuosta porautuksesta on moneen kertaan ehdoteltu mutta kun omistaja-poikanen yritti isältään kysellä 35e "johonkin poraus juttuun" niin vastaus oli että höpö höpö ruskoon(paikallinen kaatopaikka) koko laite :lol: . No mutta näillä mennään, luulen että ei se pilalle mee kunhan ei rupea ahnehtimaan sen viilauksen kanssa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Palezu » 7.12.2011 23:48

Hehe noppelin viritys madness kasvaa. Suunnittelin että teen koropalan pytyn alle että saa aukot kokonaan aukeamaan, no sittenhän puristussuhde laskee, niin paljonko siitä viittii sorvata pois siitä pytyn yläpäästä että tilanne korjautuu? Tasan saman verran kuin korotuksen paksuus vaiko vähän vähemmän?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
TooByAas
Pyörä:
tön
Paikkakunta:
Lapua
Liittynyt:
14.2.2008 17:30
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut TooByAas » 8.12.2011 1:19

Mittaa ensin vaikka palotilan ja männän välinen etäisyys(jos edes squish -kansi), ja palotilan koko. Sen jälkeen on hyvä lähteä arpomaan, että viitsiikö siitä enempää kuin korotuksen verran ottaa pois. Mutta tosiaan, korotuksen verran kun silpaisee pytyn päältä pois niin on jo varmasti parempi ;)
Tsekkaa galleria!, Tsekkaa proju!
Fatbar raisereita myynnissä!
Esajuppeli
Pyörä:
Yamaha RD350 1988; Solifer SM 1982; Helkama Raisu 75cc 1986
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.2.2010 12:31
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Esajuppeli » 9.12.2011 21:49

Sain itselleni Raisun 58 Zetan. Miltei täydellisessä kunnossa ja viilaamaton.

Kannattaako viilata ollenkaan? Asia ei ole viilaustaidoista kiinni (ei se pilalle siis menisi), mietin vaan että voiko tuolla olla jonkinlaista arvoakin? Itse uskoisin, että ei, koska olivat melko yleisiä vielä vähän aikaa sitten.
Throttle
Pyörä:
Tuntureita
Paikkakunta:
Jossain siellä
Liittynyt:
29.12.2008 16:18
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Throttle » 10.12.2011 23:01

Taitaa olla kovaa valuuttaa nämäkin, tosin en ole varma onko yleisempi 58 vai 50cc versio.
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 10.12.2011 23:35

50cctä taisi saada vielä uutena, joskus muistaakseni jossain kaupassa oli sellanen, olisiko ollut mopo-osa tai joku vastaava.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 7.1.2012 20:44

Teinpähän tämmösenki. Oma idea vuosien takaa siirrettynä dremeliin.

http://www.motot.net/galleria/kuva111904/
http://www.motot.net/galleria/kuva111905/
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Zoneri » 7.1.2012 20:52

Viilaamiseen on erittäin kätevä dremelin taipuva jatkovarsi. Laitan kuvaa saunan jälkeen.
Paska mikä paska.
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut kossusukka » 7.1.2012 20:58

Betaversio kirjoitti:Teinpähän tämmösenki. Oma idea vuosien takaa siirrettynä dremeliin.

http://www.motot.net/galleria/kuva111904/
http://www.motot.net/galleria/kuva111905/

Tällä varmasti kätevä viilailla huuhteluita, kun niihin pirulaisiin meinaa muuten käsiksi päästä! :) Millaisen lukitussysteemin olet tuohon terän päätyyn kehitellyt?
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Betaversio » 7.1.2012 21:12

Zoner v2 kirjoitti:Viilaamiseen on erittäin kätevä dremelin taipuva jatkovarsi. Laitan kuvaa saunan jälkeen.

Semmonen on mullaki mutta sillä ei pääse edes pakoboosteihin käsiksi tarpeeksi hyvin. Huuhteluitakin sillä voi viilata vain alapäästä. Huuhtelujen yläpään viilaamiseen tuo remmivinku on minimi, kunnon sisiliskohuuhteluihin ei pääse remmivingullakaan.

E: Lukitteena oon perinteisesti käyttäny kierrelukitetta, mutta tuossa testissä terä eikä laakeri ollu kiinni mitenkään (tiukka sovite toki) ja hyvin pysyi. Toinen vaihtoehto on tehdä pieniä lukiterullia samasta kumista kuin mistä nuo hihnapyörät on tehty.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Zoneri » 7.1.2012 22:42

No nyt kuvia: http://aijaa.com/007159318695
http://aijaa.com/009079318696
http://aijaa.com/002339318697

Huuhteluihin ei tämäkään yltä.. mutta ei minun tarvi niitä viilata..
Paska mikä paska.
PV-Patu
Liittynyt:
8.1.2011 2:25
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut PV-Patu » 8.1.2012 5:28

Tollanen toimii kans kohtuudella :)
http://www.motot.net/galleria/kuva108662/
http://www.motot.net/galleria/kuva108663/
Eiku lissää paskaa housuun!
Suzuki PV 50cc, 95km/h (GPS) @ 11100rpm
http://www.motot.net/galleria/albumi5959/
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Viilaustopic

ViestiKirjoittanut Seppoman » 12.1.2012 18:17

Saako vakio sylinteristä sellasii tehoja viilaamalla että menis +100 tg noxil? Ja minkä uusenskan sylinteriä voi viilata vai voiko mitään? Ja tarttisko vahvistaa mitään?

Sit viel onko mitään suomenkielistä nettisivua mistä voi opetella viilaamisen alusta asti?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista